Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sko fra Wish

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-21, 10:53   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sko fra Wish

12-åringen trenger nye joggesko. Det viser seg at han helst ønsker seg noen skikkelig kule sko til flere tusen. Det er selvsagt uaktuelt. Han har sett noe tilsvarende på Wish, ikke ekte, og kan godt ha de.

Hvordan er det å kjøpe fra Wish? Lov å kjøpe kopi (jeg trodde egentlig ikke det)?

Kjøper helst i Norge.

Tips til kule sko i str 41-42? Vanlige Nike utgår visst.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-21, 10:56   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sko fra Wish

Nei, det er ikke lov å kjøpe kopivarer, men da må det være varer som utgir seg for å være originalen. Det er lov å kjøpe varer som likner (etikken i det er selvsagt et annet spørsmål). Jeg tror ikke jeg hadde satset på Wish, faren for at de verken passer eller holder særlig lenge er stor.

Hvilke sko er det han ønsker seg? Og i hvilken prisklasse tenker du? Det kan jo hende det går an å finne noe pent brukt på tise også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-21, 11:06   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sko fra Wish

Sånn jeg har forstått det er det ikke ulovlig å kjøpe slikt til eget bruk i Norge, men ulovlig å selge det.

Å bestille sko fra wish og ebay fra Kina er et sjansespill. Ofte er ikke kopien like overbevisende i virkeligheten og de er ofte små i størrelsen. Jeg har sett mange skokjøp på eBay-grupper på facebook og det er mye jeg ikke ville brukt penger på.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-21, 11:12   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sko fra Wish

Verdt å lese ang. piratvarer: https://www.vg.no/forbruker/reise/i/...ier-i-utlandet

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-21, 11:15   #5
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.809
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sko fra Wish

Jeg hadde aldri bestilt sko fra Wish. Jeg hadde sagt til 12-åringen hva er makspris han kan få joggesko for, og deretter tatt en runde med ham i skobutikker og sportsbutikker (gjerne nettvarianten i pandemitider). Så kan han finne noen han liker som er innafor i prisklasse.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-21, 12:31   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sko fra Wish

Hvis det er de skoene han primært skal gå med hele sommeren, så hadde jeg satset på kvalitet. Pensko kan gjerne være billige og ikke passe optimalt, men skoene ungene bruker til hverdags vil jeg at skal være laget av noen som kan både barn og sko!

Jeg har bare kjøpt et par ting fra Wish, det ene kom etter en uke, det andre kom et halv år etterpå. Ikke noe av det passet og det så og LUKTET syntetisk og rælete.

Jeg stemmer for å bestemme budsjett, og la 12-åringen surfe litt på nett og finne sine favoritter. Han kan jo ønske seg sko til mange tusen så mye han vil, men du bestemmer så lenge det er du som betaler.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-21, 12:53   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko fra Wish

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Verdt å lese ang. piratvarer: https://www.vg.no/forbruker/reise/i/...ier-i-utlandet

Takk!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-21, 12:56   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko fra Wish

Vennene får heller ikke så dyre sko. Tenker en tusenlapp er maks; koster fort nær det i voksenstr.

Kjøper her hjemme. De må prøves på og det er nå snart han trenger dem. Foreløpig bruker han halvhøye Viking gore tex sko.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-21, 16:25   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko fra Wish

Det jeg har kjøpt fra wish har vært såpass langt unna forventingene/bildene, og elendig kvalitet, at jeg ikke ville satset på sko derfra.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-21, 17:19   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko fra Wish

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det jeg har kjøpt fra wish har vært såpass langt unna forventingene/bildene, og elendig kvalitet, at jeg ikke ville satset på sko derfra.

Greit å vite. Jeg styrer unna.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-21, 17:29   #11
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sko fra Wish

Jeg kjøpte faktisk joggesko fra wish for et par år siden til den nette sum av 19.-. Jeg måtte bare
Det er faktisk de beste skoene jeg har hatt på lenge og jeg gikk tusenvis av skritt i Amsterdam, 5 dager, uten å få vondt i beina

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-21, 17:46   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sko fra Wish

Om gutten er som mine gutter, så brukes sikkert joggeskoene omtrent som eneste sko til de enten er for små eller sesongen er over. Mange nettbutikker og butikker som f.eks junkyard har sko som er kulere enn hva de har på fleks xxl...

Jeg har også sko fra wish. De er gode å gå u, men tror ikke de hadde overlevd daglig bruk over lang tid (de jeg har er «kinasko», så på ingen måte sko som etterligner et designmerke skal sies

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-21, 20:03   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko fra Wish

Che: Ja, han kommer til å bo i de.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 08:42   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko fra Wish

Han endte opp med sorte/hvite Nike Air Max fra Zalando og er veldig fornøyd. Jeg fikk dem på tilbud til rett over 800 og var godt fornøyd med det.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 30-03-21 kl 08:58.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 08:56   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sko fra Wish

Har hatt noen runder ang dyre sko her også, særlig til guttungen (13). Har som regel endt med en litt annen modell enn den aller mest høythengende, men likevel kul, som har vært nedsatt på en eller annen nettbutikk. Kanskje samme modell, men utgående farge e.l. I andre tilfeller har vi sagt en makspris, f.eks 1000, så har vi betalt det, også har han betalt mellomlegget selv, av egne sparepenger/bursdagspenger hvis han ville ha noen dyrere. Har aldri kjøpt noen til flere tusen, men det har vel vært oppe i 1400-1500, der han har betalt en del selv.

Yngstejenta (13) var den som sist fikk dyre sko her, hun fikk også Nike Air Max, hvite med røde, gule og blå felt, kjøpt på Junkyard. Egentlig litt over den prisen vi vanligvis kjøper for, men hun spør så sjelden om å få noe dyrt, bryr seg ikke om merkeklær og kjøper helst vintage, og denne gangen var det "hennes tur". Eldstejenta (15) fikk også dyre joggesko i fjor, men hun fikk dem i bursdagsgave, er ferdig utvokst på bena, og har tatt godt vare på dem så de faktisk er like fine i år også. Hun sliter veldig på sko (hallux valgus), de får alltid hull ved stortåknoken (til og med Adidas Superstar), men disse har hun berget, ved at hun har brukt lillebrorens fravokste sko når hun har trent, det har vært skittent og gjørmete ute o.l.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-03-21 kl 09:02.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no