Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-21, 10:20   #261
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Jeg har bestemt meg for at vi blir i nåværende hus (og følger videre med på finn).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-21, 10:26   #262
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har bestemt meg for at vi blir i nåværende hus (og følger videre med på finn).

Det er sikkert godt å ha beslutningen på plass. Det var lurt, syns jeg i hvert fall, å gjøre en reell vurdering slik det virker som om du har gjort. Lykke til med videre leting, ev avslutning av leting.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-21, 15:01   #263
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det er sikkert godt å ha beslutningen på plass. Det var lurt, syns jeg i hvert fall, å gjøre en reell vurdering slik det virker som om du har gjort. Lykke til med videre leting, ev avslutning av leting.

Takk! Ble ikke så mye søvn i helgen kjenner jeg; har nok tenkt og tenkt.

Vi har det fint der vi er; det er god trim å skuffe snø når den tid kommer. Noe annet dukker opp på sikt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-21, 18:51   #264
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Sikkert godt å ha tatt valget. Høres riktig ut at du ikke skaffer deg mer vedlikeholds- og oppussingsarbeid.

Ang. hagearbeid og snømåking så tenker jeg at det er sånt man har barn til.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-21, 19:56   #265
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Ungdommen har fått litt betalt i sommer for plenklipp og luking.

I gang med å hjelpe mamma og hennes mann med å rydde og kaste. De begynte heldigvis i fjor. Må nok hjelpe både i det nåværende huset og med innflytting.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 13:54   #266
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Det kommer en tomannsbolig for salg rett nedi veien. Kjenner godt de som bor i andre halvdelen. Veldig lite hage, garasje og tre etasjer. Går sikkert og ser på det når det legges ut.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 14:07   #267
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Siden denne tråden ble startet, så har vi flyttet. Fra sentrumsnær leilighet (90 kvm) til rekkehus (120 kvm) i semisuburbia (t-banen til sentrum tar 15 minutter og går 8 ganger i timen, så det er ikke egentlig langt til byen).

Da pandemien kom var vi ekstremt fornøyd med å eie to bad og to stuer. Det gjorde virkelig en ekstrem forskjell for oss. Og vi har bedre plass i de rommene vi har. Dette har vært gull når ting ble som det ble.

Samtidig så savner vi nabolaget vi bodde i. Det var noe for seg selv. Folk er koselige og greie dit vi har flyttet også, men det er ikke på samme måten.


Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det kommer en tomannsbolig for salg rett nedi veien. Kjenner godt de som bor i andre halvdelen. Veldig lite hage, garasje og tre etasjer. Går sikkert og ser på det når det legges ut.

Du virker i hvert fall ekstremt klar for å ikke bo der dere bor, men jeg tenker det er lurt å ha klare formeninger om hva dere faktisk ser etter, også på sikt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 14:27   #268
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Vi bor i leilighet på 69 kvadrat. Alt på ett plan, tre soverom, så vi har jo egentlig alt vi trenger - men det er trangt for tre (i praksis) voksne. Det ene soverommet er latterlig lite; det bruker jeg siden vi så fort at det ikke lot seg bruke som barnerom hvis han skulle gjøre annet enn å sove der.

Da ungene var mindre ønsket jeg meg kjeller- eller loftstue. Nå ønsker jeg meg et bad til, og større varmtvannstank.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Våre usle kvadratmeter er heldigvis godt utnyttet generelt; veldig lite som går bort i gangareal, og bortsett fra det irriterende lille soverommet er alle rommene store og fine.

Nå har begge ungene flyttet ut, og plutselig har jeg veldig mye plass å boltre meg på! Samtidig er det ikke for stort; jeg kan sikkert bo her resten av livet hvis jeg finner ut at det er det jeg vil.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 16:23   #269
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi (2 voksne og 4 barn) bor på ca 260 kvm, men leier foreløpig ut deler av kjelleren (65 kvm). Nå startet de to eldste på ungdomsskolen så det er nok ikke mange årene før vi må ta i bruk sokkelleiligheten i kjelleren selv. Har bygget den slik at vi kan sette inn dør mellom vår del av kjelleren og leiligheten på sikt. Vi har god boltreplass med bl.a. to bad og to loftstuer (ene over garasjen) som ungene kan fordele seg på, i tillegg til at ungene har hvert sitt rom. Skulle gjerne hatt litt større vaskerom til oppbevaring av yttertøy og sko til ungene slik at vi slipper å ha det i hallen, men da hadde kjøkkenet blitt mindre så det var uaktuelt.

Hadde planer om å bo her til vi ble gamle, er jo grei pensjonsinntekt med leieinntekter, men spørs om vi ønsker å ha så stort hus etter hvert.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 17:52   #270
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi har solgt til en utbygger og leier tilbake. Jeg har ikke lyst til å kjøpe leilighet når vi må ut av huset, jeg har lyst til å bygge hus med alt på ett plan og store fellesarealer og plass til alle fire ungene med familier.
Noen venner av oss flytter inn i svindyr ny leilighet nå, med kjøkkenet på en vegg i stua og jeg kjenner at det er bare SÅ uaktuelt for meg. heldigvis er mannen enig.

Lurer på å kikke litt etter tomter ikke langt fra fjorden sånn litt nær hovedstaden - dvs Svartskog, Nesodden, Frogn - og muligens lengre syd. Og nye Asker og evt Lier.

Det er litt deilig å ha god tid til å finne ut hvor og hvordan vi skal bo i fremtiden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 19:50   #271
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Høres veldig fint ut, Pøblis!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 21:55   #272
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.458
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Jeg har nettopp kjøpt meg leilighet på 53 kvm,bor alene og har det aldeles utmerket her.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 22:35   #273
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Vi bor på 160 kvm og er veldig fornøyd. 2 etasjer.
Har bodd her i 7 måneder og trives kjempegodt! (Flytta fra 90 kvm)

Vi har stor stue / stort kjøkken / bad / og 3 soverom som vi bruker. I tillegg har vi 1 soverom / 1 bad / 1 vaskerom / 1 stor gang som skal pusses opp når vi har overskudd. (Både av tid, ork og penger)
Måtte totalrenovere da vi flytta inn ifjor høst, så står egentlig igjen én etasje.

Vi bor heldigvis fortsatt i huset og trives som bare dét!
Akkurat passe størrelse på huset og vi har pussa opp MYE i løpet av disse 5 årene. (Mannen er håndverker)
Hele huset, utenom vaskerommet, er totalrenovert. Ute har vi bygget en nydelig pergola og vi har nettopp planert, lagt ny plen og lagt belegningsstein i hele oppkjørselen.
Jeg er så glad for at vi gutsa og kjøpte huset selvom det så ut som det gjorde. Jeg bare elsker åssen det har blitt.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-21, 15:13   #274
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, hvis jeg ikke tar det kontakter hun megler i morgen.

Tar jeg det tenker jeg noe må tas på vårparten i alle fall.

Min mor hadde visning i går, solgt i dag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-21, 18:28   #275
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det kommer en tomannsbolig for salg rett nedi veien. Kjenner godt de som bor i andre halvdelen. Veldig lite hage, garasje og tre etasjer. Går sikkert og ser på det når det legges ut.

Droppet det; det hadde også hybel.

Men, vært på privatvisning i ettermiddag på et nyere rekkehus nedi her. Det har alt vi trenger (men kun et toalett) og ikke tv-stue. Tenker likevel det er midt i blinken for oss.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-21, 19:29   #276
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Da har jeg solgt eneboligen og kjøpt leilighet som bygges, ferdig medio februar. Så
da har vi fire måneder på oss til å kvitte oss med litt ting. Vi får litt mindre plass, men ikke mye.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-21, 19:32   #277
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.219
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Gratulerer med ny bolig Millact. Hyggelig at du fant noe som passet til slutt, du har lett en stund.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-21, 20:02   #278
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Gratulerer!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-21, 20:04   #279
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Takk. Mest glad for at salg av huset gikk så fort. Føler vel jeg ikke har gjort annet de siste to ukene enn å vaske og rydde. Men absolutt verdt det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-21, 21:42   #280
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.837
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Så gøy - gratulerer! Sikkert masse jobb, men tenk så deilig når du er på plass i helt splitter ny leilighet da!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no