Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-21, 15:17   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Ja, så er det midten av august, og jeg sitter med iskalde føtter på hjemmekontoret. De er iskalde tross gode varme raggsokker. Har noen gode forslag til hvordan holde varmen på føttene gjennom høsten og vinteren? Noen spesielt gode og varme tøfler, eller finnes det noen smarte elektriske løsninger? Jeg bruker mye varmeflaske og det funker fint, men hadde jo vært greit å slippe å styre med kokende vann.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 15:20   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Jeg syns ikke raggsokker funker, det er for mye "luft". Jeg må ha gode, tette ullstrømper, sånne halvtykke. Jeg bruker det nesten hele tiden, også til shorts.

Ja, og en labrador, da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 15:21   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.231
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Jeg har elektriske sokker som jeg bruker utendørs på isbanen om vinteren. Det fungerer bra, men konsensus blant likesinnede på isbanen er at elektriske såler til skoene er enda bedre. Ellers tenker jeg at du kanskje skal ta på mere tøy på resten av kroppen for å holde bedre på varmen i ytterkantene, det kan nok hjelpe på.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 15:21   #4
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns ikke raggsokker funker, det er for mye "luft". Jeg må ha gode, tette ullstrømper, sånne halvtykke. Jeg bruker det nesten hele tiden, også til shorts.

Ja, og en labrador, da.

Labrador hadde vært noe.

Jeg bruker også ullsokker det meste av året, men det biter ikke på, rett og slett. Noen ganger med raggsokker utenpå også.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 15:22   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Dette snakket jeg og broren min nylig om, for han hadde en løsning på det. Husker selvsagt ikke hva, for jeg har brennende føtter. Så det hjalp vel deg godt.

Men det finnes diverse på strøm.

https://www.clasohlson.com/no/p/34-1...BoCgKEQAvD_BwE

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 15:23   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Slike i sokkene: https://fotbutikken.no/innleggssaler...BoCY_kQAvD_BwE

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 15:24   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Rødvin.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 15:24   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Rene føtter og rene sokker. Bytter sokker flere ggr om dagen i perioder.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 15:35   #9
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Dette snakket jeg og broren min nylig om, for han hadde en løsning på det. Husker selvsagt ikke hva, for jeg har brennende føtter. Så det hjalp vel deg godt.

Men det finnes diverse på strøm.

https://www.clasohlson.com/no/p/34-1...BoCgKEQAvD_BwE

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Slike i sokkene: https://fotbutikken.no/innleggssaler...BoCY_kQAvD_BwE

Takk, disse ser bra ut! Sålene inni noen gode varme tøfler kanskje.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Rødvin.

Jepp, det funker. Men upraktisk på hjemmekontor dessverre.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 15:39   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

https://www.facebook.com/watch/?v=2665205500431799

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 15:41   #11
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

https://www.facebook.com/watch/?v=2665205500431799

Love it!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 16:03   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Rødvin og portvin!

Vurderer seriøst å ta det med meg på fjellturar vinterstid. Det skal ikkje så mykje til før det hjelper. Elektriske sålar er testa, men da blir det fuktig inne i skoen (goretex). Så da er eg like langt. I fjor fekk eg frostskade på storetåa, den er framleis nummen.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 17:41   #13
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Jeg fikk engang et tips om å tygge 3-4 tørkede einebær (krydderglass) daglig og svelge dem ned med vann. Det skulle hjelpe på blodsirkulasjonen. Jeg prøvde det en vinter og syntes det virket. Ellers er min oppskrift sokker av blandingsull og hjemmestrikkede ullsokker eller ulltøfler utenpå. Ullongs hjelper også, blir jeg kald på resten av kroppen blir jeg i allefall kald på føttene.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 17:42   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Sånne festlige tøfler som ser ut som gorillaføtter og lignende fungerer for meg. Jeg har et par pastellfargede med enhjørninghoder og vinger.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 20:12   #15
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Tøfler med ullfor

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 21:09   #16
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Strikkasokker i ull funker best for meg. Jeg sliter ut mange i året bare ved innendørs bruk, så sitter tydeligvis ikke så mye i sofaen som jeg av og til tror

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 21:14   #17
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Saueskinnstøfler med masse fluffy ull inni er det eneste som funker på mine vekselvarme føtter.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 21:56   #18
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Jeg bruker gjerne et-to lag med tynne ullsokker utenpå hverandre. Da blir det tett og godt. Alternativt bruker jeg en ullstrømpebukse underst og tynne sokker utenpå. Er føttene skikkelig kalde blir det tykke ullsokker ytterst. Vedfyring hjelper også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 22:02   #19
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Jeg har slitt med kalde føtter (bivirkning av medisin muligens).

Det har endt med ullsokker og thermosokker utenpå (europris). Jeg har aldri gått med sko inne på dps (selv om alle andre gjør det, gulvet er kaldt) men disse thermo sokkene har fungert.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 22:03   #20
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det en smart løsning for kalde føtter?

Jeg bruker glerups tøfler hele vinteren. Veldig fornøyd med dem, har slitt ut et par tidligere etter noen års bruk og kjøpte nye i fjor.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no