Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-21, 16:40   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi har en innebygget mikro på kjøkkenet. Den begynte å slå gnister, helt plutselig, så den har blitt pensjonert. Den er snart myndig, så reparasjon er nok ikke så aktuelt.

Jeg lurer på om det er ny mikro jeg vil ha i stedet, eller noe annet? En slags kombinasjonsovn? Kaffemaskin? Noe helt annet?

Hva tenker dere?

Den brukes en del til hverdags, fordi vi har den, men i og for seg ikke noe som ikke fint kan gjøre på komfyren (eller ved planlegging, som tining av brød).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 16:44   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Blir den brukt mye ? Hos oss brukes micro funksjon stort sett til å lage havregrøt på morgenen og varme opp middagsrester. Brød tiner vi i brødristeren eller toastjernet.

Jeg ville nok valgt en av to typer: Kombiovn med stekefunksjon og micro eller det vi selv har kombiovn med damp og micro.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 16:47   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Hva GJØR egentlig en dampovn?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 16:48   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Den DAMPER selvfølgelig, hva ellers

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 16:52   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi har en microovn som står i kjelleren og som kun brukes til micropop. Jeg hadde ikke kunne levd uten den, men hadde heller ikke prioritert å bruke plass til det på kjøkkenet. :bidrar ikke egentlig: Hadde jeg hatt plassen på kjøkkenet hadde jeg brukt den til en ekstra stekeovn eller en kul innebygd kffemaskin.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 16:52   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi bruker vår til å få grønnsaker al-dente, noe som nok er mulig i en kjele også, men det er jo så lett med automatikk programmet som gjør ferdig til når du skal spise. Vi bruker den også til sterilisering av syltetøyglass, koking av ris/poteter, sous vide av fisk eller kjøtt, damping av bao eller dumplings etc. Kan også brukes til tining, men den funksjonen bruker jeg ikke.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 16:57   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi bruker mikro mye og vil fortsette å ha det på kjøkkenet. Jeg innbiller meg at jeg ønsker en kombinert mikro og ovn. Jeg vet ikke helt hvorfor, noen ganger ville det være kjekt med to ovner. Feks i går da jeg skulle bake poteter på høy temperatur og steke kjøtt på lav temeratur. Og ha det ferdig samtidig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 17:02   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi bruker også mikro mye. Har ikke innebygd, men en ganske liten og smekker en som får plass mellom kaffemaskinen og koketoppen. Her varmes det ofte opp mat og tinefunksjonen er også i bruk en del, særlig etter vi fikk denne mikroen som er ny og god. Vi driver ikke med så avansert matlaging, så her er vanlig stekovn, koketopp (induksjon ) og mikro helt fint. Men klart, hvis jeg måtte velge mellom mikroen og den elskede kaffemaskinen er det ingen konkurranse - god kaffe trumfer.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 18:00   #9
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi har kombiovn med varmluft og mikro. Ulempen med den type ovn er at man aldri får poppet popcorn ordentlig lenger siden det ikke er tallerken som går rundt. Da var det bra at jeg er god på å poppe på den gamle måten!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 18:01   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi MÅ ha mikro til mikropopkorn!

Når det er sagt, koser vi oss veldig med fancy innebygd kaffemaskin.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 18:09   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi har kombiovn mikro og varmluft. Bruker den aller mest som mikro; opptining av diverse, popcorn (men med Lekué sin silikonpopcorndings), dampe grønnsaker, koke ris, varme opp mat etc. Veldig greit å ha ekstra ovn når man trenger det (dog ikke veldig ofte for vår del). På hytta har vi ikke mikro, og der savner vi den veldig. Vi har jevnt over lav måloppnåelse på å planlegge å ta opp diverse fra frysen i tide

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 18:26   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Jeg har dampovn fra Miele til 50.000 kr. (Ikke jeg som betalte for den, bare så det er sagt.) den er brukt 1-2 ganger på de fem årene. Det er total waste. Mikro kjøpte jeg i fjor og bruker ukentlig. Så enkelt valg for meg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 19:21   #13
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi har microen stående oppå kjøleskapet og den brukes daglig. Spesielt til damping av grønnsaker og oppvarming av rester eller ferdig-retter.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 19:38   #14
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi har kombinasjon mikro og varmluft. Bruker den masse. Liker ekstra godt hevefunksjon og holde varm funksjon. Hever i den og steker samtidig i den vanlige ovnen. Bruker for så vidt mikrodelen mye også til å varme mat osv. Så en stemme til kombinasjonsovn.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 20:02   #15
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Jeg hadde valgt kombiovn. Dvs, jeg har valgt det. Jeg har nettopp planlagt kjøkken både på hytta og hjemme, begge steder velger jeg kombinasjonsovn micro/varmluft i tillegg til vanlig ovn med damp. Aner ikke om det er lurt med damp asså, men den andre kombinasjonsovnen tenker jeg må være smart. Jeg trenger både micro, bruker den daglig, og en ekstra varmluftsovn. Jeg liker å gjøre flere ting på en gang, baker gjerne to kaker i slengen og vil ha stek og gratinerte poteter ferdig samtidig.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 20:11   #16
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Jeg bruker mikro mye.

Lager eggerøre i den, varmer mat (logisk..), damper grønnsaker.

Kjøper man med grill funksjon får man jo også grill skorpe på eks kjøtt

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 22:08   #17
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi har ikke hatt mikro siden 2015, og savner det overhodet ikke, så det er jo gjerne en vanesak. Men får du plass til hva som helst annet der den gamle har vært før da? Jeg innbiller meg at det meste annet man kan bygge inn på kjøkkenet tar større plass enn en mikro?

Skulle jeg hatt noe gøy jeg egentlig ikke trenger på kjøkkenet, så kanskje en sånn sak som holder ting varme? Aner ikke hva det heter.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 22:49   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi bruker den sjelden, den står i et skap og blir tatt ut de få gangene vi bruker den. Airfryer bruker vi mye, den er fin til oppvarming av rester og enkel matlaging for ungene. Den blir nesten aldri satt vekk. Kaffemaskin bruker vi også hver eneste dag, har en sånn phillips lattego som maler bønner og steamer melk bare ved å trykke på et par knapper.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 22:55   #19
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.451
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi har ikke micro (men ekstern popcorn popper ). Savner ikke mikroen heller. Jeg ville brukt plassen til en ekstra ovn. Det hender det jeg savner.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 08:47   #20
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bør jeg bytte ut mikroen med noe annet?

Vi har stekeovn og mikro i ett, anbefaler det til alle. Utrolig godt å ha en ekstra stekeovn. Minuset er at vi måtte kjøpe en ekstra mikro for å poppe popcorn, den står gjemt i et skap på vaskerommet. Dampovnen vi betalte i dyre dommer er kanskje blitt brukt 10 ganger de 10 siste årene, og stått til pynt de 8 siste årene.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no