Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 20:44   #221
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Jeg syns det er så rørende! Men jeg får litt skrekken når jeg ser sånne sekvenser med damer som har vondt til tross for epidural. Min epidural funket brillefint, kjente ingenting! Men tenk om det ikke blir sånn neste gang!

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:44   #222
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jordmødre

Hadde egentlig bestemt meg for å klare meg uten epidural, men måtte kapitulere etter tolv timer med rier. (24 timer uten søvn)

Denne gang skal fødselen starte på morgenen, like etter at jeg har stått opp etter en god natts søvn, og spist en god, næringsrik frokost.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:44   #223
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Blir også sendt mandag kl. 23.20 (NRK2).


Noen som vet om det er mulig å få sett dette og starte tittingen midt i???

Er det ikke bare å sette den på i bakgrunnen da? Når hele greien er lastet ned på macen er det vel bare å dra på kula dit du vil ha den.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:44   #224
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jordmødre

Jeg måtte ta meg kraftig sammen for ikke å åpne kranene fullstendig da det ble hektisk der inne, og de måtte ta babyen med vakuum. Når det strømmet på med folk for å hjelpe til, så minnet det meg fryktelig om da Sara kom ut. Jeg trodde ikke jeg hadde så mye å bearbeide rundt fødselen, men det kjennes visst sånn ut.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08

Sist redigert av LilleLeo : 12-09-07 kl 20:47. Årsak: Skrev feilt hjelpemiddel
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:45   #225
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jordmødre

Lillemor vart tatt med sugekopp etter 36 timar. Da var det aldri snakk om tang, nei.

Meinar dei brukar tang på setefødslar

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:45   #226
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Ho inkluderte seg sjølv ja så eg syns ikkje det var teit eller ille sagt.


Eg har nok hatt lette fødslar så trur ikkje eg skal uttale meg om pyser eller ikkje
Men eg ville helst ikkje ha epidural og slapp heldigvis.

Jeg sier ikke at folk er pyser når de står midt oppi det og ikke takler mer. Det er denne forhåndsbestemmelsen av at "jeg SKAL ha epidural, koste hva det koste vil" jeg taler imot.

Jeg har forøvrig hatt en. Skulle ønske jeg ikke hadde tatt den, for jeg fødte like etterpå.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:46   #227
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Noen som vet grunnen til at noen ganger brukes tang, andre ganger sugekopp?
Altså, forskjellen på de to?

Tang brukes når legene er onde. Vakum brukes når legene er snille. :bitter:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:47   #228
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Denne gang skal fødselen starte på morgenen, like etter at jeg har stått opp etter en god natts søvn, og spist en god, næringsrik frokost.

Ja det er heilt supert. Min første starta kl 0600 om morgon, hadde lagt meg veldig tidlig så var knall utkvilt (sove heile natta og). Åt frokost og reiste avgårde
Dei andre har vore på natta, meir slitsomt det.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:48   #229
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg er helt satt ut. Har aldri hørt om noen andre enn meg som har hatt pressetrang fra et par cm åping, slik som damen i dag. Har hele tiden tenkt at "bare jeg hadde fått epidural ville den gitt seg". Noe de ikke torte gi meg. Men forsto jeg det slik at denne damen hadde epidural?

Kjente så godt igjen frustrasjonen hennes med å ha pressetrang uten å få lov å presse i timesvis, også når man får presse forsvinner intensiteten i riene. Rart å få lov å høre samtalen på bakrommet rundt emnet også.

Skremmende å se en "lik" fødsel. Og skremmende å tenke på å skulle føde igjen.

Min 1.fødsel var nesten lik. Tiiidlig pressetrang, varte i mange timer, og jeg grudde meg som en hund før neste fødsel. (gikk forøvrig i over 2 år og sa at jeg skulle ikke ha flere barn, pga fødselen). MEN, min fødsel nr 1 og 2 var drømmefødsler. Kjappe og greie begge to, og ikke i det hele tatt lik den første. Så det behøver absolutt ikke bli likedan.

Erica er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:49   #230
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Lillemor vart tatt med sugekopp etter 36 timar. Da var det aldri snakk om tang, nei.

Meinar dei brukar tang på setefødslar

Jenta mi kom ikke i sete (tangfødselen). Setefødselen gikk av seg selv.
Var over på null komma niks.

Avatar er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:49   #231
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jordmødre

Jeg så en tang da jeg var på føden... :angst:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:50   #232
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Hva med leger som forsøker med tang, gir opp og finner frem sugekopp?

emm er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:50   #233
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Min 1.fødsel var nesten lik. Tiiidlig pressetrang, varte i mange timer, og jeg grudde meg som en hund før neste fødsel. (gikk forøvrig i over 2 år og sa at jeg skulle ikke ha flere barn, pga fødselen). MEN, min fødsel nr 1 og 2 var drømmefødsler. Kjappe og greie begge to, og ikke i det hele tatt lik den første. Så det behøver absolutt ikke bli likedan.

Godt å høre

Jeg var forøvrig litt imponert/facinert/undrende over den vakum-dingsen. Så liten den var! Hadde sett for meg noen litt større greier a'la sånn vakum-stang med gummisugekopp som man bruker når doen er tett .

Mei er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:50   #234
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jordmødre

Jeg ble forløst med tang.

MokkMokk er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:52   #235
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Ja det er heilt supert. Min første starta kl 0600 om morgon, hadde lagt meg veldig tidlig så var knall utkvilt (sove heile natta og). Åt frokost og reiste avgårde
Dei andre har vore på natta, meir slitsomt det.

Jeg sto opp i sekstiden etter nok en natts DÅRLIG søvn pga bekkenløsning og halsbrann. Var på kontroll og ble strippet på formiddagen. Riene startet på ettermiddagen, og jeg kapitulerte og ba om epidural som ble satt i halv sekstiden på morgenen. Var sliiiten da. Men jeg kunne likesågreit latt være, for hun kom knappe to timer etterpå. Riene ble dårligere så det endte med drypp. Hadde jeg hoppet over epien så hadde hun sannsynligvis vært ute mye tidligere, siden jeg hadde 9,5 cm like etter den ble satt.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:52   #236
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hva med leger som forsøker med tang, gir opp og finner frem sugekopp?

Det er de som er de onde. :fremdeles bitter:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:52   #237
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Så lenge kvinnen kan presse selv, prøver man vel gjerne vakum før tang, tror jeg. Og så går over til tang hvis det ikke holder. En venninne av meg ble lagt i narkose for keisersnitt, men så fant de ut at de ville gi det en siste sjanse med tang, og da kom babyen ut.

Storm er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:53   #238
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg sier ikke at folk er pyser når de står midt oppi det og ikke takler mer. Det er denne forhåndsbestemmelsen av at "jeg SKAL ha epidural, koste hva det koste vil" jeg taler imot.

Jeg har forøvrig hatt en. Skulle ønske jeg ikke hadde tatt den, for jeg fødte like etterpå.

Ja der er eg einig men har ikkje hørt om så mange som SKAL ha det på forhånd. Syns dei fleste berre gjerne vil ha det.
Hadde det dratt ut her hadde eg nok tatt imot men likar å kjenne kva som skjer og ha kontroll *kontrollfreak*

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:53   #239
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Så lenge kvinnen kan presse selv, prøver man vel gjerne vakum før tang, tror jeg. Og så går over til tang hvis det ikke holder. En venninne av meg ble lagt i narkose for keisersnitt, men så fant de ut at de ville gi det en siste sjanse med tang, og da kom babyen ut.

Nei. Noen ganger prøver de med tang først, siden studentene deres ikke har sett sånt før.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:54   #240
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.950
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordmødre

Jeg ble sittende og gråte, jeg. Ikke av traumer eller vonde minner, men fordi jeg ikke skal føde mer, og fordi jeg ble så lei meg fordi jeg aldri skal oppleve dette mirakelet igjen. Å få sitt eget barn i armene, se det åpne øynene, det er det sterkeste jeg noensinne har opplevd.

banana er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no