Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaskin?
Stoler på mor 18 19,78%
Stoler på skadd oppvaskmaskin 53 58,24%
Stoler ikke på noen 20 21,98%
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-12, 09:57   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmaskin?

Vi er komfyrløse i noen uker nå, selger tok jommen med seg komfyren og kastet den når han flyttet ut, fordi "den var 12 år gammel." Jajamensann. Tror svigermor sin komfyr er 30 år eller noe.

Det viser seg at oppvaskmaskinen ikke er spesielt bra den heller. Lokket med såpa åpner seg visstnok bare når det er solformørkelse eller sjeldnere, så i anledning min nest yngste sønns bursdag i helga, hadde vi masse familie på besøk. Vi var kreative og kokkelurte uten ovn, men mor stolte ikke på oppvaskmaskina og vasket i stedet opp i kummen for hånd med heller tvilsomt vann. Små ostekakerester kunne spottes på vannglassa etterpå. Å skifte vann eller bruke varmt vann skjedde ikke, og når konfrontert med "hallo, sleng det inn der, da *peker på teknologisk halvvidunder i hjørnet*" var beskjeden tilbake at "det blir jo ikke årntli rent inni der".

Jeg prøvde å fortelle at 65 grader oppvarming uansett er bedre enn den der zoologiblandinga de har gående i vaskekummen, men fikk stort sett bare ---> i retur.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:00   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.829
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Enig med du! Hadde definitivt kjørt det i oppvaskmaskinen enn å vaske for hånd med lunket vann, som etterhvert blir ganske møkkete. Jeg ser ihvertfall at håndvasken sjelden gir like rene og blanke glass som oppvaskmaskinen gjør og det er bevis nok for meg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:01   #3
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Nå vet jeg ikke hva kunnsaker er, men ja, jeg stoler på min mors hvis hun vasker opp for hånd. Nå skal det sies at hun bruker varmt vann og bytter om det skulle bli for guffent. Jeg er ikke glad i urent servise, så om min mor hadde gjort som din hadde jeg nok endt opp med å gjøre det på nytt når hun var dratt.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:01   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Kjenner til problemstillingen. Eller snarere problemstillingen om snurt familiemedlem fordi vi tok ting med fett og rester på (etter håndoppvask) i oppvaskmaskin etter arbeidet. Selv om vi hadde sagt det ikke var nødvendig å vaske opp.

Ergo heier jeg på oppvaskmaskin.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:02   #5
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 958
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Mmh, lese innlegg før svare kanskje. Hadde nok ikkje stolt på mor alikavel i det tilfellet der.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:02   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.482
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski



Med de alternativene tror jeg at jeg hadde stolt mer på oppvaskmaskinen. Men med min oppvaskkunnskap med både varmt vann og skyllevann hadde nok det vært det beste alternativet. Om jeg hadde giddet i et barneselskap er en annen sak.

Også kaste en komfyr etter 12 år! Vi pusset opp kjøkkenet da jeg gikk gravid for åtte år siden, og jeg syns det er relativt nyoppusset fremdeles.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:02   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Jeg tror mora mi er i slekt med mora di. Å skylle av ting eller skifte oppvaskvann er visst for pyser.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:03   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.685
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Den eneste som får lov å vaske mine ting for hånd er kjæresten min, han er ekstremt nøye og har forbrenningsskader på fingrene etterpå. Nesten i hvert fall.

Da eks-svigers var på besøk før, skulle de være så snill og vaske opp for hånd (siden de tror det bruker mindre strøm enn oppvaskmaskninen, jeg vet ikke om de har rett) og da plasserte jeg alt de hadde vasket på én side av skapet og vasket på nytt etterpå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:03   #9
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.624
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Jeg hadde nok stolt mer på min mor enn på din.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:04   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Min mors eller din mors? Min mor får hjertens gjerne lov til å vaske opp hos meg, men jeg tror ikke jeg ville sluppet din til.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:06   #11
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.886
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Vi hadde samme problemet med vår gamle maskin, og slike tabletter i bestikk-kurven gjorde susen. (Ergo, ingen håndvask her nei. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:08   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.703
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Jeg stoler definitivt mer på en oppvaskmaskin. Jeg tror jeg hadde lagt såpe direkte inni jeg - og tenkte at det er bedre enn håndvask.
Min mor mener oppvaskmaskin er noe stort tull. han har stående tilbud om få en, men det er baare tull og ekstra arbeid, faktisk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:10   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

I dette tilfellet hadde jeg nok kjørt det gjennom oppvaskmaskinen etterpå, men genrelt sett hadde jeg sikkert ikke lagt merke til noe. Mamma er sikkert flink til å vaske opp, jeg har aldri fulgt så nøye med de gangene det har vært aktuellt. :sjuske:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:13   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.735
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Stoler på min mor, men det er fordi hun altså KAN vaske for hånd, og gjør det skikkelig, med rent vann, varmt vann, skylle ting, glass først etc.

Og jeg stolermer på min mor enn på oppvaskmaskinen vår, for den vasker ikke rent. Såpe er nå en ting, den kommer inn, men ting kommer ut med godt festede flekker av mat (som ikke nødvendigvis var der, og slett ikke fast, da ting ble satt inn)

Oppvaskmaskinen vår blir etter planen erstattet med en ny på lørdag. Min mor blir ikke byttet ut. Og i mellomtiden vasker vi ca halvparten av det som har vært i maskin, på nytt for hånd.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:19   #15
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.934
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Min mors eller din mors? Min mor får hjertens gjerne lov til å vaske opp hos meg, men jeg tror ikke jeg ville sluppet din til.

Der er jeg også. Med min mor, altså, ikke Skilpadda sin.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:36   #16
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

Jeg stoler fullt og helt på mammas oppvaskkunnskaper. Hun skyller, vasker i varmt vann, skyller i brennvarmt vann, bytter vann ved behov og passer på rekkefølgen. Oppvaskmoren i HI ville nok ikke fått oppvastillit hos meg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 10:44   #17
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

Jeg stemte for mor, men det var altså min mor. Og jeg er godt opplært av henne, og ville også stolt mer på meg selv en ødelagt maskin.

Din mors oppvask derimot, ville jeg vært litt skeptisk til.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 11:08   #18
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.475
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Min mors eller din mors? Min mor får hjertens gjerne lov til å vaske opp hos meg, men jeg tror ikke jeg ville sluppet din til.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 11:09   #19
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnsaker fremfor en halt oppvaskmaski

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Mmh, lese innlegg før svare kanskje. Hadde nok ikkje stolt på mor alikavel i det tilfellet der.

Signerer.
Men når jeg vasker opp for hånd (ok, det skjer en gang i skuddåret) så bruker jeg brennvarmt vann og skifter vann mellom hver "sort" av oppvask (glass, bestikk, tallerker osv).

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 12:14   #20
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stoler du før på din mors oppvask-for-hånd-kunnskaper fremfor en halt oppvaskmask

Jeg stoler mest på oppvaskmaskinen i det nevnte tilfellet. Glass med ostekakerester høres direkte ekkelt ut.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no