Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Den store hjemmehårfargetråden!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-06, 09:51   #1
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Den store hjemmehårfargetråden!

Jepp, den hadde jeg tenkt å starte.

Hvilken hårfarge (merket) bruker dere når dere farger håret hjemme?
Hvilken nyanse?
Er dere fornøyde?
Er den vanskelig å bruke?
Holder det det den lover med tanke på holdbarhet, glans osv?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 09:53   #2
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Kan jo like godt svare selv! Brukte Country Colours fra Schwarzkopf i går, en farge som het Brazil (mørkebrun). Er veldig fornøyd med hvor lett den var å bruke, hvor lite griseri det ble på badet, og at fargen ble akkurat sånn som på pakken. Alt i alt:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 11:22   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Har frem til nå brukt den Fèria sin .. Farge "peach".. som har passet meg veldig bra

Men nå har de SLUTTET å lage farge da

Så når jeg farget håret sist nå, så prøvde jeg Wella - farge "ildrød".. og det ble jammen rødt og!
Men veldig fornøyd med resultatet, lett å påføre, og fin jevn farge

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 11:49   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Jeg husker aldri farge og merke.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 19:49   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Tja det er lenge siden. Husker ikke hva slags merke.
Og stort sett har jeg vært veldig fornøyd.

Men vi har hatt det litt morsomt også. Far er veldig diplomatisk og det har vel hendt at han forsiktig har sagt; "det er litt lyst kanskje? Eller skal det være sånn?"
Da var fargen blitt litt lys orange !!

Avfarging først, så farge. Spesielt dersom jeg skal lysfarge det. Vanskelig å huske på:

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 20:13   #6
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Kan jo like godt svare selv! Brukte Country Colours fra Schwarzkopf i går, en farge som het Brazil (mørkebrun). Er veldig fornøyd med hvor lett den var å bruke, hvor lite griseri det ble på badet, og at fargen ble akkurat sånn som på pakken. Alt i alt:

Har netopp kjøpt en sånn selv, men i en annen farge. Tenkte å ta den en dag godt å høre at den var grei

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 20:45   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Jeg bruker en fra Viva farve 67 rich brown. Eller sjokoladebrun heter den vel på norsk. Veldig fin syns jeg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 20:53   #8
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Jeg bruker Couleur Experte, husker ikke helt hva den het men mørkblond tror jeg. Fager først og striper etterpå. Mamma som gjør det. Veldig fornøyd . Tror nok det hadde vært vanskelig å gjøre det selv med stripene.

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 21:23   #9
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Farge hår hjemme? Aldri i verden. Jeg er blondine og har aldri blitt noe annet enn gul eller askegrå ved hjemmefarging. Dessuten striper jeg bare og det tr jeg iallefall ikke gjøre hjemme.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 21:26   #10
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Farge hår hjemme? Aldri i verden. Jeg er blondine og har aldri blitt noe annet enn gul eller askegrå ved hjemmefarging. Dessuten striper jeg bare og det tr jeg iallefall ikke gjøre hjemme.

Jeg var lys blond før og brukte hjemmestriping. Mamma stripa det lyst. Brukte (Schwarzkopf) Poly superstriper heter det vel. Til og med frisøren min skrytte av hvor naturlig det så ut

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 00:40   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Jeg bruker forskjellige merker, og har vel aldri vært direkte misfornøyd.

Farget håret i går, og da med H&M sitt eget merke. Billig, og minst like bra som de dyrere merkene.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 23:17   #12
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Jeg har ikke farget håret hjemme på mange år men har faktisk kjøpt garnier nutrisse nå som jeg skal prøve.. den lyseste

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:13   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

Jeg har ikke farget håret hjemme på mange år

Det har ikke jeg heller, men nå skal jeg snart gå til innkjøp tror jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:24   #14
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Jeg bruker også color experte og er veldig fornøyd med den. Enkelt å både farge og stripe, det går reativt raskt, det er fint og trinnvis pakket og jeg har aldri blitt misfornøyd med resultatet. Liker det at du får litt nyanser i håert ved hjelp av stripingen, det blir litt mer liv i håret av det og jeg tror det ser med naturlig ut.

Har farget det nokså kontinuerlig i 20 år nå og dette er den jeg synes er best so far. (20 år?!!? Er det mulig!??!)

Fargene varierer, det er vanligvis brunlig, noen ganger med litt rødt i. Kunne tenke meg å farge det brunt igjen og så sette i rødoransje extensions i det, det er ganske stilig faktisk, veldig fin kombi.

Tidligere har jeg hatt brunt hår med masse lilla og røde striper i, skulle ønske at jeg hadde bilde av det, for jeg lurer på om det egentlig var noe fint.....

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:37   #15
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store hjemmehårfargetråden!

Jeg har vel stort sett brukt glansvask (er det ikek det det heter når det går ut etter så og så mange vask?)
Siste jeg har brukt heter Hassel, men husker ikke merket da.

Har hatt mine dårlige resultat også...
ALLE farger som skal gi et bittelitt rødskjr gjør at jeg får knall rødt hår. Og da mener jeg sånn her RØD.
Ikke med naturlig henna da, da fikk jeg denne fargen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no