Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Svanen broderer bunad

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-12, 18:19   #41
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Wow så bra Svanen. Her har jeg hatt en pause i jula. Pakket ned prosjektet før jul, men på'n igjen veldig snart.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 18:34   #42
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Wow!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 18:48   #43
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Fantastisk!

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 19:02   #44
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Jeg holder på med akkurat den samme, men herlighet så sakte det går for meg. Jeg må skjerpe meg, får ha som mål å bli ferdig til 17. mai!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 20:25   #45
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Fantastisk flott bunad! Lykke til med videre brodering, gleder meg til å se ferdig resultat!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 20:34   #46
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Så flink du er! Blir spennende å se det ferdige resultatet!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 20:47   #47
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Jeg er imponert!!

Kan jeg spørre hva det kommer seg på å sy bunad selv, kontra det å kjøpe den ferdig?

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 22:06   #48
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg er imponert!!

Kan jeg spørre hva det kommer seg på å sy bunad selv, kontra det å kjøpe den ferdig?

Lundeby koster 19.000,- ferdig sydd på Husfliden. (uten sølv og skjorte)
Jeg betalte 5.500,- for pakke m/linforet.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 10-01-12 kl 22:16. Årsak: tilleggsopplysning.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 22:11   #49
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Jeg husker ikke helt hva materialpakka kostet. Noe sier meg det var rundt 6-7000 (men kan være feil, kanskje Fløyel husker?), må sjekke nettbanken for å være sikker. Da er det stoff til hele bunaden og cape og all brodergarnet.

Jeg har ikke tenkt å montere selv, så enten må jeg høre om tanta mi kan ta på seg oppdraget eller få noen andre til å montere. Jeg vet ikke hva de tar.

Så kommer skjorte og sølv i tillegg.

Timesbetalingen min blir nok ganske dårlig. Men jeg gjør det ikke i utgangspunkt for å spare penger, men fordi jeg har lyst. Mor mi sydde min bunad (gikk kurs), og jeg synes det er stas.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 22:11   #50
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Og der svarte Fløyel mens jeg drev med andre ting enn å poste.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 22:15   #51
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Jeg har ikke tenkt å montere selv, så enten må jeg høre om tanta mi kan ta på seg oppdraget eller få noen andre til å montere. Jeg vet ikke hva de tar.

Så kommer skjorte og sølv i tillegg.

Jeg skal gå eget kurs for å montere selv, men sender du den bort til systue (her i distriktet ihvertfall) koster det ca kr 5.000,-.

Sølvet (med veskesølvet) til Lundeby koster ca kr. 2.000,-. (Hals, bryst, veske og mansjettknapper). Skjorten koster ca kr 500,-, skikkelige bunadssko koster kr 900,- og skal du ha konebeltet koster dette fra 5.500,- - 6.000,-.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 22:20   #52
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

En god del å spare da ja, og så utrolig artig å ha en bunad som er hjemmesydd.

Jeg har min mors bunad, og den sydde hun da hun var omkring 17 år gammel. Er så stolt av den bunaden, mest pga at hun har sydd den, og jeg håper at jenta mi en dag vil overta den.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 23:58   #53
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Jeg er søkkimponert. Så fint at du kan sy på jobbvaktene dine, Svanen, det får det til å gå fort fremover.

Og så glad jeg er for at det ikke er broderier på de greiene jeg syr.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 00:28   #54
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg sier bare en ting:

Nessie sa det !

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 00:32   #55
Gabi
Plutselig tilbake
 
Gabi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
Innlegg: 148
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Imponert...

Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 09:57   #56
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Ferdig med ene halvdelen av stakken!
Så da er jeg nok ca halvveis. Hadde gjort en del av den andre halvdelen før jeg gjorde ferdig første halvdel.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 10:08   #57
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Nydelig bunad - du er imponerende flink!

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 10:20   #58
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Så fin!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 10:47   #59
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Lekkert Svanen og utrolig effektivt! Her starter kurset igjen idag og det skal bli bra med ett spark bak kjenner jeg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 10:56   #60
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svanen broderer bunad

Imponert!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no