Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkeluer til ungdom, hva er in?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-12, 09:50   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strikkeluer til ungdom, hva er in?

Eldstegutten, 12 år, vil at jeg skal strikke lue til ham!
Han bruker fra før av en perlestrikket, baggy strikkelue som ei tante strikket til han i fjor. Mulig han har forslag til mønster sjøl hvis han får titta litt, men jeg trenger tips om lueoppskrift som er passelig kul og in for en nesten-tenåring, så jeg kan vise ham. Noen som har strikket ei kul oppskrift i det siste?

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 10:04   #2
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkeluer til ungdom, hva er in?

Denne lua skal være veldig trendy.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 10:24   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkeluer til ungdom, hva er in?

Lue med hanekam fra Arne & Carlos?¨


...eller Space Invader?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 16:47   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkeluer til ungdom, hva er in?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Denne lua skal være veldig trendy.

En sånn type lue fikk jeg lyst på. Jeg bruker mye lue om vinteren og denne så varm og god ut.

Noen som har sett oppskrift på noe liknende eller er erfaren nok til å tipse om garn, pinne størrelse og antall masker?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 17:02   #5
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkeluer til ungdom, hva er in?

Den bør strikkes i et mohairgarn og helst på mye tynnere pinner enn anbefalt. 120-130 m på pinne 2,5 m f.eks.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:23   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkeluer til ungdom, hva er in?

Hm, jeg har rester av mohair liggende, kanskje jeg skal prøve 130 masker på pinne 2,5 og se hvordan det blir. Får finne en annen lueoppskrift for å finne ut hvordan jeg skal felle av.
Takk for svar!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 23:13   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkeluer til ungdom, hva er in?

Du kan felle av ved å strikke 11 masker, så to masker sammen, 11 masker, så to masker sammen rundt omgangen. Strikk omtrent 4-5 omganger og strikk 10 masker, så to masker sammen ut omgangen og gjenta. Strikk 4-5 omganger, strikk 9 masker, så to masker sammen ut omgangen. Strikk 2 omganger, strikk 8 masker, så to masker sammen ut omgangen. Strikk 2 omganger, strikk 7 masker, så to masker sammen. Strikk 1 omgang, strikk 6 masker, så to masker sammen. Strikk 1 omgang så 5 masker, 2 masker sammen. Neste omgang strikk 4 masker, så to sammen. Neste omgang 3 masker, så to sammen. Neste omgang 2 masker, to sammen. Neste omgang 2 masker sammen ut omgangen. Trekk tråden gjennom resterende masker og snurp sammen og fest tråden. Hvis du vil ha en felling som er lengre, øker du antall omganger mellom fellingene.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no