Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva slags hund ønsker vi oss?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-12, 22:53   #21
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Er det veldig mange hunderaser som ikke er blandingshunder? Bare at noen av dem er blandet for åtti år siden og noen for tjue og noen for fem?

Det er ganske stor forskjell da.
De som er blandet i 80år, de vet vi mye om, de som er blandet i 5år, vet vi ingenting om.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 22:55   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Er det veldig mange hunderaser som ikke er blandingshunder? Bare at noen av dem er blandet for åtti år siden og noen for tjue og noen for fem?

Det utgjør jo formidabel forskjell. Har man avlet målrettet i 80-år, så har man avlet på de egenskapene man ønsker at skal være fremtredende hos rasen. Det tviler jeg på har latt seg gjøre på 5 år.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 23:01   #23
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Labradoodle er jo like mye bingo som andre blandingshunder. Vips så har du labradorens pels (sinnsyk røyting) og puddelens lynne, selv om man egentlig ønsket seg det motsatt.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 23:07   #24
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det utgjør jo formidabel forskjell. Har man avlet målrettet i 80-år, så har man avlet på de egenskapene man ønsker at skal være fremtredende hos rasen. Det tviler jeg på har latt seg gjøre på 5 år.

Jada, men det var begrepet "blandingshund" jeg spurte om. Om to raser er blandet i 1935 eller i 1995 så er det da like fullt en blanding, hvor lenge må en rase ha eksistert for at det ikke lenger er definert som en "blandingshund"? Rent språklig sett gir det ingen mening, enhver doodlevariant er vel ikke nyblandet i foreldreleddet?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 23:17   #25
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jada, men det var begrepet "blandingshund" jeg spurte om. Om to raser er blandet i 1935 eller i 1995 så er det da like fullt en blanding, hvor lenge må en rase ha eksistert for at det ikke lenger er definert som en "blandingshund"? Rent språklig sett gir det ingen mening, enhver doodlevariant er vel ikke nyblandet i foreldreleddet?

Det er ikke definert som en blandingshund når avlen har pågått under såpass kontrollerte forhold at de er en godkjent rase.

Alle doodle varianter er jo forholdsvis ny. Husker ikke helt når de kom igang med det opplegget sitt der, men lenge har de ikke holdt på.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 23:33   #26
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Labradoodlen har vært avlet frem siden 1980-tallet.
Jeg ønsker ikke å gå inn på hvorvidt en ren raset hund eller en blandingshund er å foretrekke, vi har ikke hund, ei heller planer om en. Men ønsker man en utstillingshund må man selvfølgelig gå for en ren rase. Det finnes svært seriøse hundeoppdretere som avler doodler. Faren for innavl er ihvertfall mindre på en blandingshund.

Kronprinsparet og Obama har en type doodle, blanding av puddel og labrador.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 23:39   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Labradoodle er jo like mye bingo som andre blandingshunder. Vips så har du labradorens pels (sinnsyk røyting) og puddelens lynne, selv om man egentlig ønsket seg det motsatt.

Hva er galt med puddelens lynne, eller var det kun et eksempel?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 23:42   #28
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?


Sporer av i rette FP ånd.

Jeg kunne ønsket meg en side hvor man kunne huket av for ønskede kvaliteter, også dukket det opp passende raser.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 23:44   #29
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Her

http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger.php

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 23:48   #30
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Her

http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger.php

Oh! Takker!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 23:52   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.


Sporer av i rette FP ånd.

Jeg kunne ønsket meg en side hvor man kunne huket av for ønskede kvaliteter, også dukket det opp passende raser.

Det heter rasevelger og finnes på nett. Men vi fikk helt rare treff her. Endte opp med puddel og tror det passer oss utmerket.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:24   #32
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Du skulle jo hatt en cairn. Den holder gården fri for mus og rotter, gjør kattens jobb. Så er den en robust liten hund som tåler tur, lek og barn. Men den krever pelsstell da. Kan gneldre også, men ikke nødvendigvis. "The best little pal in the world"

Og her er det, som med alle andre raser egentlig, veldig viktig å finne den rette oppdretteren. Ikke bare at oppdretter er seriøs, men også at du/dere/jeg har god kjemi med oppdretteren. Jeg har hatt god kjemi med oppdretter (første cairn vi hadde) og bommet totalt.

Men cairns er fine hunder. De krever en stø eier, men er virkelig herlige.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:32   #33
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

En Doodle.


Sagt om Doodle'n

Jeg har en cockerpoo/ cockerdoodle.
Han er 4 mnd nå.
De blir ca 40-50 cm og nå er tasset vår 34 eller noe.
Superfin, lettlært, rolig og småaktiv.
Vi har bekjente med samme rasen som nå er voksen. Kjempefin hund.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:35   #34
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Vår er forresten første mutasjon eller hva det heter.
Mor er engelsk cocker og far er mellompuddel.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:02   #35
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Labradoodlen har vært avlet frem siden 1980-tallet.
Jeg ønsker ikke å gå inn på hvorvidt en ren raset hund eller en blandingshund er å foretrekke, vi har ikke hund, ei heller planer om en. Men ønsker man en utstillingshund må man selvfølgelig gå for en ren rase. Det finnes svært seriøse hundeoppdretere som avler doodler. Faren for innavl er ihvertfall mindre på en blandingshund.

Kronprinsparet og Obama har en type doodle, blanding av puddel og labrador.

Obama har en portugisisk vannhund, det er da slett ingen doodle.
Tvert i mot er det en svært gammel rase som holdt på å bli utryddet på begynnelsen av 1900-tallet, men som har vokst veldig de siste 20 årene.
Det er også sagt at den har blitt brukt til å avle frem andre raser, spesielt innen apporterende typer.

Forøvrig syns jeg det har blitt litt for mye uvettig "design-blandinger" de siste årene, men hvordan det utvikler seg er jo for tidlig å si noe om. Man skal avle målrettet og over tid før man ser hvordan nye raser blir. Ikke at det er noe galt med å tenke nytt bestandig, men jeg syns det er rart at mange tror at blandingshunder alltid ender opp med det beste fra de forskjellige rasene. Det er slett ingen garanti.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:46   #36
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Har du møtt doodler? Alle jeg har møtt har vært ekstremt aktive og hypre.
Dessuten er jeg imot "doodler" av alle slag. Og de er ikke små.

Mamma har en. Den var veldig aktiv mens den var svært ung (opp til 2 år), men er nå 2,5 år og en nydelig hund. Litt større enn mellomstor, ekstremt kosete og flott gemytt. Alle barna her elsker den, og den takler barn flott.

Skulle jeg hatt hund, så ville jeg nok hatt en doodle av noe slag for å slippe masse hår over alt (og potensielt utvikle allergi for hund og...). Mulig at en "cockapoo" (Cockerspaniel/puddel) ville passet bedre siden den er mindre.

Bilde av mammas hund vedlagt. (Slettes etter hvert).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Hund.jpg (171,6 KB, 64 visninger)
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 16:10   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Men en doodle-blanding er jo slett ikke garantert å være røytefri?

Hvis der er viktig at hunden ikke røyter. finnes det mange raser å velge mellom hvor man VET at dette er en egenskap.

Jeg er også kritisk til designer-blandinger. Jeg er opptatt av seriøst oppdrett og ville vært veldig kritisk til å kjøpe en blandingshund. Særlig til de prisene det opereres med i enkelte deler av markedet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 16:12   #38
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er også kritisk til designer-blandinger. Jeg er opptatt av seriøst oppdrett og ville vært veldig kritisk til å kjøpe en blandingshund. Særlig til de prisene det opereres med i enkelte deler av markedet.


Mange av doodle blandingene koster 15.000kr.
Noe som er mer enn jeg får for mine renrasa NKK registrerte hunder.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 16:21   #39
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Mange av doodle blandingene koster 15.000kr.
Noe som er mer enn jeg får for mine renrasa NKK registrerte hunder.

Seriøst?! Jeg ga 14500 for min. Renraset, vaksinert, med bur, bånd, matkopp, teppe,leker og mat. Etter høyt premierte, friske foreldre. Og selvsagt NKK-registrert

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 16:31   #40
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags hund ønsker vi oss?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Seriøst?! Jeg ga 14500 for min. Renraset, vaksinert, med bur, bånd, matkopp, teppe,leker og mat. Etter høyt premierte, friske foreldre. Og selvsagt NKK-registrert

Jepp noen doodle blandinger ligger til 15.000.
Helt sjukt.


Jeg husker første hunden min, en blanding, vi betalte 500kr for den.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no