Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Facebook og dialekt

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-12, 12:57   #221
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

... å jær våkst åpp på Tveita så jæ hakke noe problem med østkandialekta heller.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 12:57   #222
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Høh. Jeg snakker vanligvis mer engelsk enn norsk om dagene, so I think I from now on will write everything in English, and you can guess if I talk to Polish, British, French or American people on the phone while I'm chatting on the Internet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 13:11   #223
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Høh. Jeg snakker vanligvis mer engelsk enn norsk om dagene, so I think I from now on will write everything in English, and you can guess if I talk to Polish, British, French or American people on the phone while I'm chatting on the Internet.

Mener du: ai think ai from nau ån vill rait evrything in inglisch?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 13:43   #224
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Svigermor (som er døv og har en ganske så artig grammatikk til tider) skriver alle sine statuser først på norsk, så google-oversatt til engelsk og også ofte italiensk og/eller spansk. Noen ganger fransk også. I går hadde hun en stilig en der hun skrev at hun skulle kose seg med sterk laks til middag, og den engelske versjonen ble noe ala "now I play with a strong salmon".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 14:07   #225
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Mener du: ai think ai from nau ån vill rait evrything in inglisch?

Ouch.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 14:15   #226
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Svigermor (som er døv og har en ganske så artig grammatikk til tider) skriver alle sine statuser først på norsk, så google-oversatt til engelsk og også ofte italiensk og/eller spansk. Noen ganger fransk også. I går hadde hun en stilig en der hun skrev at hun skulle kose seg med sterk laks til middag, og den engelske versjonen ble noe ala "now I play with a strong salmon".

Haha, henne hadde jeg definitivt ikke unfriendet!

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 14:19   #227
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Play with a strong salmon! Fantastisk!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 14:20   #228
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Det er litt morsomt å følge med på hennes oppdateringer ja.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 18:25   #229
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Jaja, om enkelte trur æ e evneveik, dum og gudan veit ka, førr at æ skriv på dialekt på fb, så synd førr de.
Æ hadd toppkaraktera i norsk rettskriving. T tross førr at æ allerede då skreiv dialekt på sms.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 18:36   #230
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Er dette en eller annen trønderdialekt? Sier dere alle disse j`ene på slutten av ordet?og sier dere kvinnje med en uttalt j?

På min dialekt er det en del ekstra j'er og i'er. Men jeg skriver de ikke når jeg skriver dialekt på fb.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:00   #231
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Jaja, om enkelte trur æ e evneveik, dum og gudan veit ka, førr at æ skriv på dialekt på fb, så synd førr de.
Æ hadd toppkaraktera i norsk rettskriving. T tross førr at æ allerede då skreiv dialekt på sms.

Men har du bare venner som snakker denne dialekten på lista di? Jeg må virkelig konsentrere meg for å forstå hva du prøver å formidle, og det synes jeg er en uting, for poenget med det en skriver er vel at det skal nå frem og være enkelt å forstå, er det ikke?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:08   #232
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

På min dialekt er det en del ekstra j'er og i'er. Men jeg skriver de ikke når jeg skriver dialekt på fb.

Hvor i nord kommer du fra?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:26   #233
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Men har du bare venner som snakker denne dialekten på lista di? Jeg må virkelig konsentrere meg for å forstå hva du prøver å formidle, og det synes jeg er en uting, for poenget med det en skriver er vel at det skal nå frem og være enkelt å forstå, er det ikke?

Nei. Men de fleste er nok nordlendinger. Jeg har aldri hørt at noen sliter med å forstå hva jeg skriver. Selv ikke østlendingene. De svarer på statusene mine veldig ofte. Da skriver jeg så klart bokmål til dem når jeg svarer de.

Jeg har folk på lista mi som er fra nord, sør, øst, vest, sverige, USA.. Ingen klager. Selv de fra USA skjønner litt av hva som blir skrevet.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:27   #234
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hvor i nord kommer du fra?

Sjekk prikk

Vil ikke skrive det på åpent.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:40   #235
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Jaja, om enkelte trur æ e evneveik, dum og gudan veit ka, førr at æ skriv på dialekt på fb, så synd førr de.

Det med evneveik er det utelukkende du som har nevnt i denne diskusjonen, altså. Så hvor du har hentet den ideen fra, aner jeg ikke.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:42   #236
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det med evneveik er det utelukkende du som har nevnt i denne diskusjonen, altså. Så hvor du har hentet den ideen fra, aner jeg ikke.

Dum var vel nevnt og det er vel ikke så veldig ulikt evneveik?

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:48   #237
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Dum var vel nevnt og det er vel ikke så veldig ulikt evneveik?

Jeg synes det er en vesensforskjell på å si "jeg synes det ser dumt ut å skrive dialekt" og å si "folk som skriver dialekt er evneveike", altså.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:59   #238
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Innlegg 33

"... "så barnslig og dum kommunikasjonsform."

Innlegg 57

"Man ender mentalt sett på nedre sjikt av normalnivå hva intellegensnivå angår når man skriver på dialekt - for meg."


Sikkert flere, men jeg gidder ikke lete de opp.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 20:01   #239
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Det er ganske stor forskjell på nedre sjikt av normalnivået og evneveik.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 20:01   #240
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er en vesensforskjell på å si "jeg synes det ser dumt ut å skrive dialekt" og å si "folk som skriver dialekt er evneveike", altså.

Ja, selv om begge deler er sant.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no