Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjøpe sko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-14, 21:13   #1
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Kjøpe sko

Hvilke butikker har kvalitetssko? Og jeg er ute etter vanntette sko til poden, vinterskoene blir altfor varme. Selvfølgelig på salg. Har noen tips kanskje til gode sko på salg?
Og hvordan kjøper dere sko? Jeg har målt foten hans og den er nesten 17.5-18 cm. Da står det str 27. Men noen steder står det at vi skal ha 1-1.5 cm ekstra, så skal det da plusses på? Andre steder står det at vi skal kjøpe den størrelsen som kommer etter cm-målet....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 21:34   #2
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: kjøpe sko

Hva slags str han skal ha kommer helt ann på måleren vil jeg tro. Uansett bør skoene prøves i butikk før beslutningen taes. Det beste er å ta ut innersålen og la ham stå på den for å finne riktig str. Det bør være mellom 12-15 mm ekstra å gå på ja. Det er viktig at han legger vekta på foten når det måles, men jeg vil tro dere får god hjelp til å måle ha slags str han trenger i butikken dere velger. Str varierer også noe fra merke til merke også så om han trenger 27 i et merke så trenger ikke det å stemme for et annet merke. Vil også tro at utvalget av vanntette overgangssko kan være nokså glissent hos mange på denne tiden, men selvsagt varierer det. Hvilke merker som passer foten hans kommer også ann på foten, det er viktig å finne en som passer ham bra ift om han har smal eller bred fot, og han har høy vrist osv.

Vesla her sliter jeg med å finne gode nok sko til da hun har lang, men veldig smal fot og ganske lav over vrista. Må så og si alltid fylle opp med ekstra såler uansett hvilket merke vi ender på.


Sist redigert av Luvi : 05-01-14 kl 21:40.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no