Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-14, 17:34   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Hvilke briller anbefaler FP-orakelet til fireåring som er høyt og lavt og som har det å plukke ting fra hverandre som sin dedikerte livsoppgave?

Hva må jeg tenke på når vi tar ut briller? Verken jeg eller faren har noe erfaring med briller og vet ikke helt hva som er lurt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 17:42   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Min anbefaling er runde briller (tenk Harry Potter), med gode ørekroker (altså en skikkelig bue bak øret, tror ikke akkurat at ørekroker er det riktige navnet). Runde briller er fint i forhold til de kan være små i glassene. Jeg tror også jeg ville ha satset på en titaninnfatning, selv om der er jeg mer usikker ... plast er mer formstabilt, yngste sine briller var typisk slik med en bue ned og en opp ... slik de blir med entusiastiske barn, så vi måtte innom å få de justert ofte, men alikevel.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 17:42   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Det viktigste er at de sitter godt på nesen og bak ørene, så dere bør bruke en del tid på å prøve forskjellige modeller og størrelser. Dessuten kan det være en liten kamp å få dem til å bruke brillene i begynnelsen, fordi det er uvant og føles rart. Minis første briller var Lindberg, fordi de tåler mye juling. Men Ray Bansene hun har nå sitter mye bedre! Gå til optiker med litt erfaring med barn og få hjelp til å plukke ut brille.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 17:45   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Og runde briller passer overhodet ikke til Mini, heller ikke de med "krok" bak øret, bare så det er sagt. Det er derfor jeg anbefaler dere å få hjelp. Det er så forskjellig hva som passer på den enkelte, også barn. Jeg fikk tips av en optiker jeg kjenner før vi dro for å plukke ut og det var veldig nyttig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 18:35   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Så lette som mulig, og de må passe, prøv flere!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 19:05   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Vi skal selvfølgelig prøve. Bare så fint med input på hva som er lurt tenke på.

Var hos en optiker i dag, men jeg ble så irritert over den fjorten år gamle jenta som ikke hadde snøring som liksom skulle hjelpe oss at jeg bare gikk.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 19:16   #7
sunilla
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 24
sunilla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

min tre åring har denne.sitter veldig godt på https://www.google.no/search?q=shrek...03%3B407%3B276

sunilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 19:39   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Takk for tips!

Og hvordan hindrer man små svimekopper som forlegger alt i å miste brillene sine? (Jeg bruker halve dagen på å lete etter nøklene/mobilen/adgangskortet/kaffekoppen, så det er snakk om dårlig genmateriale og laber miljøpåvirkning her ...) Aner meg at dette kan bli dyrt, etterhvert.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 19:54   #9
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Det viktigste er å få en forsikring som dekker om den skulle bli ødelagt eller bli borte. Begge deler kommer garantert til å skje. Jeg har hørt at man kan miste sine nye briller i ballbingen hos Ikea til en kostnad av 7000 NOK etter 2 måneder og ødelegge det nye paret på tur med barnehagen månden etterpå. Det skjedde med min brillebruker når han var fersk brillebruker som 4 åring. Heldigvis lærte han deretter å passe bedre på brillene. Vi er så heldige at staten dekker glassene slik at det 'bare' kostet oss ca 2000 kr hver gang. Etter den tid knekker de etter ca 1 års tid.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 19:55   #10
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Vi hadde stor suksess med å fokusere på hvor brillene skal ligge når de ikke sitter på nesen. I garderoben i barnehagen og på badet hjemme.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 23:06   #11
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og runde briller passer overhodet ikke til Mini, heller ikke de med "krok" bak øret, bare så det er sagt.

Man må selvfølgelig prøve brillene uansett om man er barn eller voksen Men for barn vil det så og si bestandig være lurt å ta briller som sitter godt (= ikke ramler av) på hodet. Fasongen på brillene er avhengig av styrken. Bruker man lite i styrke kan man ha alle fasonger. Bruker man mer i styrke er runde briller de "beste" (sett i forhold til sliping av glass og pris). Jeg feks hadde spart masse penger på runde briller, men har valgt det vekk siden jeg ikke kler det. Men igjen: kommer an på hva som skal korrigeres.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 00:32   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Lillegutt har utrolig lette briller i titan fra Lindberg , de er også veldig, veldig bøyelige og tåler det meste.


Han har fått stenger med litt gummibøy (men ikke krok) bak øret, og har bank i bordet aldri mistet brillene.

De har mange modeller (fasonger), flere størrelser, og flere farger Vi fikk uvurdelig hjelp i butikken til å velge riktig modell og riktig størrelse. Farge valgte han selv






Sist redigert av m^2 : 14-01-14 kl 00:37.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 00:38   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Takk for tips!

Og hvordan hindrer man små svimekopper som forlegger alt i å miste brillene sine? (Jeg bruker halve dagen på å lete etter nøklene/mobilen/adgangskortet/kaffekoppen, så det er snakk om dårlig genmateriale og laber miljøpåvirkning her ...) Aner meg at dette kan bli dyrt, etterhvert.

Det innlegget der tror jeg at jeg skrev ordrett før lillegutt fikk brillene sine. Så viste det seg at han synes de er så gode å ha på seg, og at de hjelper han så godt, at de er det første han spør om morgenen og det siste han legger fra seg om kvelden. Han rett og slett vil ha dem

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 07:25   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Mini har kraftige briller (+7,5 og 6,5) og har som sagt ikke runde briller. Hvor dyrt det blir med glass avhenger vel også av innfatning og hvilken type glass den krever. Lindberg blir totalt sett en mye dyrere brille enn en kraftigere, men mindre fleksibel, ramme. Hun skjeler, så vi får dekket en del av brillekostnaden hennes.

Jeg tror man må regne med at de første brillene får ganske hard medfart, før de venner seg til å ta vare på dem. Det vel to uker før de ripefrie glassene til Mini ikke så ut. Og vi fikk god verdi for pengene ved å kjøpe Lindberg. De ble bøyd i alle retninger. Det nye paret hennes tar hun vare på på en helt annen måte. Og briller er det første hun ber om når hun slår opp øynene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 07:40   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

LINDBERG!!

De overlevde da den gangen vår fireåring mistet dem ute i barnehagen og noen kjørte over de med trehjulsykkel!

Han har fremdeles Lindberg, bare en annen litt større modell nå som han er 8,5 år. Kjøpt på øverst på Nordre. Gå for beste type glass.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 07:42   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Og ja, var ganske bekymret for at han skulle miste de ... Men etter første prøveuke tar han de kun av når han skal sove!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 08:11   #17
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Mini har kraftige briller (+7,5 og 6,5) og har som sagt ikke runde briller. Hvor dyrt det blir med glass avhenger vel også av innfatning og hvilken type glass den krever. Lindberg blir totalt sett en mye dyrere brille enn en kraftigere, men mindre fleksibel, ramme. Hun skjeler, så vi får dekket en del av brillekostnaden hennes.

Ja, rammeinnfatningen betyr også mye. Spinkle innfatninger krever lettere glass, men for nærsynte betyr formen mye for det går på tykkelsen på glassene og det er her at runde briller gir den beste slipingen. Det kan bety at man kan gå ned på kvaliteten i glassene (=billigere) og at man får mindre forvrengning på sidene. Og noen fasonger er det vanskelig å ha selv med de dyreste glassene.

Alt i alt vil jo vurderingen av en brille ofte være dels estetisk rettet og dels praktisk. Vi er tre stykker som har briller i familien, mannen min kan velge helt "fritt", han har lav styrke, stabilt syn og et ansikt som kler mange typer innfatninger. Jeg har flere utfordringer (høy styrke, samme som datteren din, men stabilt syn og kler definitivt ikke alt). Yngste kler det meste, men har definitivt ikke stabilt syn + biofokale briller. Ingenting av dette blir dekt. (Fikk forresten veldig god hjelp av NAV på dette, en telefon så hadde jeg svaret. Dessverre fikk jeg ikke noe dekt, men uansett om det er nei eller ja, så er det jo fint med et kjappt svar. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 14-01-14 kl 08:20. Årsak: leif
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 08:19   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Min høyt-og-lavt-entusiast fikk briller da hun var fire, og det har gått over all forventning, så det kan gå greit. Hun har verken mistet eller ødelagt (mer enn småting som kunne repareres) brillene sine i løpet av de nesten tre årene som har gått. Mye av grunnen er nok at hun vil ha dem på hele tiden (merker at hun ser bedre), og har hatt faste regler i barnehagen og skolen om hvor brillene skal legges hvis de blir "duskete" (dvs. duggete, bløte osv.). Da har hun gitt dem til en voksen eller lagt de på plassen sin.

Brillene har til tider sittet litt på skjeve pga. at de har blitt bøyd, men det virker som om de tåler mye. De hun har nå tror jeg er Adidas. Det forrige paret vet jeg ikke. :lite merkebevisst:

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 14-01-14 kl 08:58.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 08:38   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Til lillebror hadde vi noen som kunne bendes og brekkes i alle retninger uten å gå i stykker. Det var lurt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 09:04   #20
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke briller til fireåring av det entusiastiske slaget?

Det forklarer forskjellen, him. Både Mini og jeg er langsynte. Jeg har vært like kraftig langsynt som henne, men har "vokst meg" ned til 2,5 og 2,75 og er nå stabil.

Mulig det er "enklere" glass, for jeg har aldri hatt noen utfordringer knyttet til hvilken ramme jeg har kunnet velge, men har alltid kunne velge basert på estetikk. Vi fikk heller ingen begrensninger da vi prøvde briller, verken første gang eller nå sist. Eneste utfordringen er at vi begge to har små neser/neserygg uten "hold", og må ha noe som sitter godt av seg selv. Det interessante er jo at vi kler helt forskjellige briller. Jeg har utelukkende brukt Lindberg eller tilsvarende de siste årene. Det kler meg best med ganske usynlige briller. Mens hun ble utrolig mye finere med den litt kraftige rammen hun fikk på brillen hun plukket ut sist.

Jeg har forresten vært ganske bevisst på å ikke legge føringer på hvilken brille hun til slutt velger, forutsatt at jeg ser at den sitter godt. Men det skal sies at hun alltid har vært veldig opptatt av det hun har på seg og hun hadde veldig sterke formeninger om type, form og farge.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no