Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Etisk - skulle man latt være?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-16, 00:05   #141
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

I vår sak så har ikke fylkesmannen vært koblet inn. Det ble gjort enkeltvedtak på de elevene med ressurssterke foreldre, og saken ble 'løst' på den klassiske måten, det ene barnet flyttet til en annen kommune kort tid etter enkeltvedtaket.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 00:11   #142
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.117
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Det er da absolutt ikke relevant hva rektor har gjort eller ikke gjort på din skole? Her har det vært granskning. Man vet hva som er gjort og ikke gjort.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 00:18   #143
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Denne rektoren tar ikke tak i gjentatte rapporter om uakseptabel oppførsel, som i mine øyne klart roper om at mobbing forgikk.

Det er nemlig først mobbing dersom det foreligger et enkeltvedtak. Og ja, jeg ble sjokkert, over denne byråkratiske tilnærmingen til definisjon av mobbing.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror

Sist redigert av meisje : 23-11-16 kl 23:45.
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 00:29   #144
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.117
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Men da ville det blitt påpekt av fylkesmannen i denne konkrete saken.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 00:40   #145
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Kanskje, dersom moren meldte per Mail eller SMS. Tok hun samtalene muntlig kan de ikke dokumenteres med mindre personalet på skolen har laget notater av hver enkelt samtale.

Jeg merke til at jeg bare sier at det godt kan ha forekommet mobbing uten at dette er dokumentert, ikke at dette er årsaken til at jenten døde. og at jeg med bakgrunn i hvordan angjeldende rektor håndterer slike saker ikke blir overbevist av fylkesmannens rapport.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 00:43   #146
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.117
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Du er kjent med at moren meldte inn skriftlig til skolen at jenta hadde det fint og mange venner?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 00:51   #147
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Jeg har lest det ja, og tolket det dithen at dette er det skjemaet bærum kommune bruker for sosial kartlegging ved Utviklingssamtaler.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 07:28   #148
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Sånn helt uavhengig av denne saken er det verdt å ha i bakhodet at der noen oppfattes som plagsomme er det lettere å overse det de kommer med beskyldninger om. Jrg kan lett se for meg at når man har en mor som oppfattes som overbeskyttende og konspiratorisk mer en aggressiv kommunikasjonsform, så avfeier man mobbeanklager lettere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 08:24   #149
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sånn helt uavhengig av denne saken er det verdt å ha i bakhodet at der noen oppfattes som plagsomme er det lettere å overse det de kommer med beskyldninger om. Jrg kan lett se for meg at når man har en mor som oppfattes som overbeskyttende og konspiratorisk mer en aggressiv kommunikasjonsform, så avfeier man mobbeanklager lettere.

Dette er et veldig godt poeng. Samtidig som jeg har merket meg at det ikke er blitt påstått at disse jentene ikke stengte avdøde ute, eller at hun ikke ble utsatt for mobbing. Slik jeg leser artikkelen tok derimot en av foreldre opp med moren at hennes helikopterforeldrevirksomhet kunne være en ulempe for datteren sosialt.

Uansett hva som forårsaket hva, så syns jeg det er viktig å huske på at de som er pekt ut som mobbere var barn, og fortsatt er unge tenåringer. Det er vi voksne som har ansvar for å forhindre uønsket oppførsel, og det er de voksne som ikke har gjort jobben sin, som må pekes på. Ikke barna.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 09:22   #150
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sånn helt uavhengig av denne saken er det verdt å ha i bakhodet at der noen oppfattes som plagsomme er det lettere å overse det de kommer med beskyldninger om. Jrg kan lett se for meg at når man har en mor som oppfattes som overbeskyttende og konspiratorisk mer en aggressiv kommunikasjonsform, så avfeier man mobbeanklager lettere.

"Bare fordi jeg lider av forfølgelsesvanvidd, så betyr ikke det at jeg ikke blir forfulgt!".

Men ja, dette er en mor som åpenbart har vært "off" i forhold til "slik gjør vi det her". Alenemor med "østeuropeisk klingende navn" på fraværende far, flyttet mange ganger, mye mer beskyttende enn det gjengse "sånn har vi alltid gjort det her". Annerledes. Sikkert rar. Om det har foregått mobbing så har den mest sannsynlig vært av den komplekse sorten, den som det er utrolig vanskelig å nøste opp i. At noen er "rare" og vanskelige å inkludere da må man jobbe mer aktivt mot utestenging enn ellers. Noen som overreagerer ofte er lette mål. Noen kan oppleve seg mobbet i situasjoner som det er vanskelig for andre å se kan være mobbing.

Jeg skjønner godt nærmiljøets behov for å renvaske seg i denne saken. Små unger ble hengt ut, massivt og over tid og ensidig, som mordere.

Men budstikka går veldig langt i retning karakterdrap.

Uansett er det systemsvikt på mange plan her. Skoler, barnevern.

Men i siste omgang er det moren som har sviktet barnet sitt grovt. Det er vanskelig å motta hjelp til et spiseforstyrret barn, og anorektiske barn er ekstremt vanskelige å hjelpe også. Jeg forstår impulsen til å skjerme barnet mot den ubehagelige behandlingen: Konfrontasjonene, veiingen, invaderingen, å komme til kort og kjenne på hjelpeløsheten når man prøver og ikke får til likevel, innleggelser, graving i dypt personlige ting.

Men det kan man jo ikke! Det ER omsorgssvikt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 10:20   #151
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Har ikke fulgt saken i media. I og med jeg ikke har lest siden som har gått ut og hevdet mobbing etc opplever jeg dette som rimelig "hard kost" fra budstikka sin siden. Faktisk kan jeg ikke huske at moren til ABB ble karakterisert så hardt i media! (og der fulgte jeg med. Husker jeg ble så overrasket da jeg leste bok om han som temmelig rett ut antydet at moren hans var mer eller mindre ko-ko <- ok, en smule forenklet referert, men dog)

NB! Skjønner at for de som har fulgt med oppleves saken anderledes.

Den store forskjellen er er vel at moren til denne unge jenten ble tiltalt. Det ble ikke moren til ABB. Jeg synes ikke de to sakene er sammenlignbare.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 12:42   #152
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Poenget mitt Pelle, er at vi har samme rektor. Denne rektoren tar ikke tak i gjentatte rapporter om uakseptabel oppførsel, som i mine øyne klart roper om at mobbing forgikk. Episodene var av typen, ble dyttet overende ned betongtrapp, ransel ble kastet opp i høyt tre, spytting rett i ansiktet osv. Vi snakker om svært mange episoder over et lengre tidsrom.

Det er nemlig først mobbing dersom det foreligger et enkeltvedtak. Og ja, jeg ble sjokkert, over denne byråkratiske tilnærmingen til definisjon av mobbing.

Når fylkesmannen går inn i saker så ser de jo på all dokumentasjon, og de har jo uttalt seg om det du kommenterer her.

"Ifølge rapporten kan Fylkesmannen ikke se at det er sannsynliggjort at den 13-årige jenta ble utsatt for langvarig mobbing/utestengelse på Gullhaug skole i 1-4. trinn, slik mor har hevdet i ettertid. Det bygger blant annet på de tilbakemeldingene mor og barn har gitt under utviklingssamtaler, og den kommunikasjon mor har hatt med lærer.
Likevel skulle Gullhaug skole ha fattet enkeltvedtak, både i 2. og 5. trinn, etter at mor kontaktet skolen med sine bekymringer for hvordan jenta hadde det."
http://www.budstikka.no/barum/valdre.../s/5-55-300049

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 12:46   #153
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Og HVIS dette er snakk om mobbing som bakenforliggende/utløsende årsak, så er det jo rektor og skolen som har ansvaret, ikke små unger!! Det er skolens og de voksnes ansvar å sørge for et godt læringsmiljø. Enkeltvedtak er bare ett av mange ting man gjør, det er jo egentlig bare en måte å dokumentere systematisk arbeid med en enkeltssak på.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 13:04   #154
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Bare fordi jeg lider av forfølgelsesvanvidd, så betyr ikke det at jeg ikke blir forfulgt!".

Men ja, dette er en mor som åpenbart har vært "off" i forhold til "slik gjør vi det her". Alenemor med "østeuropeisk klingende navn" på fraværende far, flyttet mange ganger, mye mer beskyttende enn det gjengse "sånn har vi alltid gjort det her".

Hun er da kav norsk, med norsk etternavn og selv oppvokst i Bærum?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 13:07   #155
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Det er faren til jenta som har et østeuropeiskklingende navn ifølge Polyanna.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 13:08   #156
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det er faren til jenta som har et østeuropeiskklingende navn ifølge Polyanna.

Ah, så det nå. Ja, det er nok noen stigmatiserende forhold rundt henne.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 13:25   #157
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Det stod i artikkelen, veldig ut av sammenhengen, som om det var noe noen hadde lagt merke til og så prøvd iherdig å late som ingenting rundt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 13:28   #158
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Sitat:

«Pascagoula Missippi 9. august: En nydelig liten pike. Angelica Elisabeth Heggelund Yaroshenko var født. I september 2002 sto kunngjøringen på trykk i Budstikka, signert Camilla Heggelund og Vladislav Yaroshenko.

Men det var bare Camilla Heggelund og datteren som kom hjem til Norge noen måneder senere. Da Angelica ble døpt i Lommedalen kirke, var det uten det østeuropeisk-klingende etternavnet.

Mor og datter bosatte seg i Lommedalen – der Camilla Heggelund hadde vokst opp. Foreldrene hennes bodde fortsatt i barndomshjemmet, ikke så langt unna slalåmbakken. Mor og datter holdt seg mest til familien. Før Angelica begynte på skolen hadde hun bodd på fire ulike adresser i dalen.

Det var dette jeg tenkte på.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 13:37   #159
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Jeg anbefaler å lese Budstikkas egen vurdering av hvorfor de har skrevet som de har. http://www.budstikka.no/valdres-sake.../s/5-55-399564

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 13:54   #160
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Nytt klipp!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no