Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-21, 18:10   #461
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg sliter også maks med tantebarna. Det er vanskelig å finne noe dugelig innenfor budsjett (de er 16, 18, 24, 25, 26 og 27 ).

Budsjett er en 100-lapp til hver.

Ullsokker ala Kari Traa og Trysil er innenfor budsjettet. Beha pleier å ha to par Kari Traa til 99 kroner.

XXL har også ullsokker som er i samme kategori, men mer ull enn Trysil. 100 kroner for fire par.

https://www.xxl.no/line-one-active-c...173719_3_style

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv  
Gammel 29-11-21, 18:45   #462
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Ullsokker ala Kari Traa og Trysil er innenfor budsjettet. Beha pleier å ha to par Kari Traa til 99 kroner.

XXL har også ullsokker som er i samme kategori, men mer ull enn Trysil. 100 kroner for fire par.

https://www.xxl.no/line-one-active-c...173719_3_style

Mine nieser har fått slike Kari Traa sokker. De er gode.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 29-11-21, 18:46   #463
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg steker ribbe, for meg er det adventskos. Spises fremover.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 29-11-21, 19:36   #464
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Da er mannens kalender nesten klar i alle fall.

24 små tøyposer er hengt opp, rundt 20 av dem er det noe i. En blanding av godteri og sokker/boksere også skal det komme litt annet pjask. Han får sitt årlige påfyll i undertøy - skuffen hver kalender. Kjedelig, men men. Han vil ha det sånn

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 29-11-21, 19:50   #465
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Må finne fram rampenissen. Vi gjør ikke mye ut av ham, men det er ihvertfall han som kommer med julekalendrene.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 29-11-21, 19:54   #466
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har hengt opp stjerne og satt frem adventsstake og krybbe. I år har jeg hengt opp julegardiner på kjøkkenet også. Det er nytt av året. Resten av pyntinga blir på lillejulaften, tenker jeg.
I dag har jeg stekt medisterkaker. Og i morgen eller onsdag blir det pepperkakebaking, før ungene drar til faren og jeg tar adventsfri for en stund. ☺️

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 29-11-21, 21:41   #467
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har ingen planer om å pynte mer til jul før vi har på plass skuffefronter og dører til kjøkkenskapene. Nå er to adventstaker på plass og to stjerner i vinduer. Det er første jul i nytt hus, og vi har planer om å ta litt etter litt sammen.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 29-11-21, 22:56   #468
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Adventspynten fant vi i går, julegardiner på kjøkkenet er på plass, lys ute også, og i dag kom veggkalenderen opp også. Julekort er funnet frem, drt blir kjøpekort i år.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 29-11-21, 23:16   #469
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

2 pakker på hver an ungenes kalender. Så. 66 igjen da.

Det blir i moegen kveld, meg og mannen, julemusikk og noe julegodt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 08:14   #470
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

3-åringen har pyntet pepperkakehus og pepperkakehjerter.

8B3CE2E8-8DB4-47FA-A026-10866DA84ECB.jpg

B703B1A8-F924-4C0B-AB43-46156B734145.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 08:44   #471
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg venter på nettkjøpt kalenderinnhold til barnet som bestemte seg litt seint for pakkekalender, begynner å holde hardt. Men har bestilt noen sjokoladenisser med Oda-leveringen i dag, så i verste fall blir det innhold de første dagene. De får sjokoladekalender av svigerfar også, så de lider ingen nød.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 09:18   #472
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Resten av pakkekalenderen er utsatt i påvente av koronatest. Kan ikke gå i butikker før jeg har fått svar. Har nok til de første dagene, så det ordner seg. Min kalender levers i dag, jeg har sikret meg selv i det minste.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 09:37   #473
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Ja, jeg har to til meg selv. Kjøpte en selv, så fikk jeg en i bursdagsgave. Mulig jeg kan regifte noe av det til tiåringen Men håper jeg får alt jeg har bestilt snart, da!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 09:49   #474
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har kjøpt noen kalendere oppogjennom kun for å bruke innholdet i pakkekalender. Den følelsen av å sitte i smug og åpne en hel kalender. Oh, både spennende og "ulovlig" på en gang, sånn skal man jo egentlig ikke gjøre.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 10:11   #475
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Her er alle pakkene påmontert, minus de fire som mannen skal sørge for (en til hver av oss i familien), to av dem yngstejenta skal sørge for (hun har dem, men mangler å pakke dem inn) den ene lørdagspakken (innkjøpt, men ikke pakket inn) og pakken den 24. (som jeg ikke har kjøpt). Så i kveld må jeg piske mannen til å pakke inn sine, selv pakke inn den lørdagspakken som mangler, også får jentungen pakke inn sine to siste i morgen, siden hun skal på julebord med klassen i kveld og neppe rekker det. Julaftenspakken får komme litt senere, når jeg har tenkt ut hva den skal inneholde. Den gjør vanligvis det. Ja, også må kalenderen henges opp da. Den spikeren den vanligvis henger på må slås inn på nytt, for den ble tatt ut da kjøkkenet ble malt tidligere i år. For øyeblikket ligger den på spisebordet, med sine foreløpig 16 pakker knyttet på.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-11-21 kl 10:21.
My er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 10:19   #476
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg må få en spike eller krok på ytterdøra. Det trodde jeg at der var, når jeg kjøpte en krans med lys til å henge der og kom hjem og fant... ingen krok?

Det skal på plass en krok eller spiker der i ag, så kransen kan henges opp

Kan noen minne meg på sånn uti januar/februar en gang at når vi tar NED alle disse tingene med batterier, så skal... batteriene tas ut! Har åpnet litt for mange batteribokser med batterisyre i år.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 10:33   #477
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vet noen hvor godt sånn monteringstape fra Gorilla fungerer? Og kan man ta det vekk igjen uten å skade flaten under? Har noen ting jeg skal ha hengt opp og er usikker på om dette kan være et bedre alternativ enn spiker.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 10:46   #478
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Vet noen hvor godt sånn monteringstape fra Gorilla fungerer? Og kan man ta det vekk igjen uten å skade flaten under? Har noen ting jeg skal ha hengt opp og er usikker på om dette kan være et bedre alternativ enn spiker.

Vi bruker de krokene de har med lim fra Clas Ohlsson, commander elns. Fungerer fint til badehåndduker, pakkekalender.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 12:05   #479
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Fått kjøpt tre julegaver idag uplanlagt!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 14:06   #480
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Her er alle pakkene påmontert, minus de fire som mannen skal sørge for (en til hver av oss i familien), to av dem yngstejenta skal sørge for (hun har dem, men mangler å pakke dem inn) den ene lørdagspakken (innkjøpt, men ikke pakket inn) og pakken den 24. (som jeg ikke har kjøpt). Så i kveld må jeg piske mannen til å pakke inn sine, selv pakke inn den lørdagspakken som mangler, også får jentungen pakke inn sine to siste i morgen, siden hun skal på julebord med klassen i kveld og neppe rekker det. Julaftenspakken får komme litt senere, når jeg har tenkt ut hva den skal inneholde. Den gjør vanligvis det. Ja, også må kalenderen henges opp da. Den spikeren den vanligvis henger på må slås inn på nytt, for den ble tatt ut da kjøkkenet ble malt tidligere i år. For øyeblikket ligger den på spisebordet, med sine foreløpig 16 pakker knyttet på.

Så ... alle bortsett fra en tredjedel?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no