Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-14, 07:56   #21
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du er gæren. /

Ja.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 08:11   #22
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

NMF, ja. Kontakt kulturskolen i Bergen for gode råd. Vi har dirigent gjennom kulturskolen, men søknadsfrist for neste skoleår var 1.4. Men de er uansett utrolig flinke til å svare på spørsmål der. De har gjerne kontakter til "frilansdirigenter og instruktører".
Det "døde" korpset har kanskje en del instrumenter liggende.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 08:29   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.764
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Mener vi utlyste dirigentstillingen i avisen. Det er ca en 20 % stilling og lønnet gjennom kulturskolen. Om kulturskolen lønner slipper man som korps arbeidsgiveransvar og det er gjerne en fordel.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 08:36   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Så gøy! Jeg er også korpsmamma og har spilt i korps selv. Flott hobby!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 08:39   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Så utrolig bra!!
Korps er jo kjempe gøy.

Hør med de som hadde med det døde korpset å gjøre. Kanskje finnes det både instrumenter og en konto?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 08:49   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps


Korpset vårt har godt samarbeid med Kulturskolen, skolen og SFO. De har hatt gratis kurs på SFO (kun kornett), og 4.trinn har kornettundervisning hver onsdag. Gull verdt for rekrutteringen, dette året har det vært godt med knøtt i både aspirant og junior-korpset. Vi har dirigenter og instruktører fra Griegakademiet/Eikanger Bjørsvik/Kulturskolen, og korpset er egentlig to skolekorps (fra tre forskjellige skoler) som samarbeider. Dette etter en periode med laber rekruttering for begge korpsene.

Jeg hadde begynt med å ta kontakt med NMF. Tenker dere brass eller janitsjar? Det er kanskje lettere med brass, det krever ikke så mange folk? I så fall har jeg kontakter ifht. instruktører osv.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 08:55   #27
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Jeg er nyvalgt styremedlem i et velfungerende skolekorps. Hvis du vil kan jeg formidle kontakt med de gamle ringrevene som løftet korpset opp av gjørmen for ca 12 år siden, så du kan få konkrete tips.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 08:58   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Jeg tror brass er lettere enn janitsjar, både ut fra besetning, materialforvaltning og noter. Jeg TROR også at man litt kjappere kommer "up to speed" og høres sånn noenlunde ut med brass. Klarinetter er jo, eh..., klarinetter. (jeg er gammel klarinettist, altså).

Du må begynne med en vareopptelling. Hva finnes av instrumenter på skole og på loft og kjellere rundtforbi? Finnes det en stabel noter? Noter er faktisk en stor del av kostnaden, og nei, man kan ikke bare kopiere fra et annet korps.

Når du har det, så kan du sette opp budsjett. Når du har budsjett så kan du lage inntektsplan. Da vet du om det er type ett årlig loppemarked som kreves, eller kanskje en privat sponsor? Dere kan jo kalle dere Frielekorpset! ( )

Egentlig er ikke korps en foreldreintensiv aktivitet. Det er proffer som leder, etter hvert kan kanskje eldre musikanter ta instruktørkurs og drive opplæring på sitt instrument (det gjorde jeg, husker jeg). Man får fraktet barnet til og fra, that's it. Man trenger ikke stå på sidelinjen. Så må selvsagt noen ta noen verv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:03   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Enig, Polyanna, det er ikke så foreldreintensivt. Jeg leverer 9-åringen på korps og henter senere. Litt loddsalg og slikt, men det står vi i. Klart det er mer enn det, men det går litt på omgang.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:05   #30
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Hvor tar du overskuddet fra?!

Doktor Proktorfilmen må vel ha dyttet korpsrekrutteringen i riktig retning?
Ellers er vel finansiering en utfordring i begynnelsen. Dere må jo kjøpe inn både instrumenter, uniformer og noter? Får man lån til dette av en sentral korpsorganisasjon, eller må foreldregruppen inn og hefte for lånet? Kan dere få en sponsor?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:06   #31
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Her har du fått mange nyttige innspill, så bra!! Jeg heier på deg, og fikk gåsehud i går da jeg leste innlegget ditt! Jeg kom selv rett fra øvelse med mitt gamlis-korps, folk fra midten av tredveårene til oppe på syttitallet, verdens aller beste hobby!! Jeg er høy på musikk fortsatt!

Sjekk NMF lokalt, kulturskolen og skolen, evt. sammen med naboskoler. Finn ut hva som ligger igjen etter det nedlagte skolekorpset. Start enkelt! Jeg sender deg PM med navn på en superflink fyr som reiser rundt og hjelper etablerte korps med drift og mye mer, han kan sikkert bidra med noen mer konkrete tips.

Det er jo dirigenter/-spirer "bak hver busk" nærmest innen en radius av ti kilometer fra der dere holder til, burde være mulig å finne noen som kan engasjere seg i oppstart der. Hva med samarbeid med voksenkorpsene i området? De trenger alltid større rekrutteringsgrunnlag.

Åh, så utrolig bra!! Korps er for alle!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:11   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Angående uniformer: Man kan begynne med å ha for eksempel svarte bukser/skjørt og hvite bluser eller lignende, sånn til å begynne med. I hvert fall innendørs.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:15   #33
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Korpset som storesøster spilte i hadde sorte bukser/skjørt og hvite skjorter. Og så slips eller hårpynt i samme farge. Var helt fint, ikke veldig vanskelig å få kjøpt inn for foreldrene og de slapp utgifter til uniformer.

Du har jo et veldig godt voksenkorps ikke så langt fra deg. Kanskje de kan hjelpe med råd og vink og en dirigentspire eller to?

Er det mulig å samarbeide med en annen skole i nærheten? Vårt korps er et samarbeidsprosjekt mellom tre skoler. Da har du en litt større foreldregruppe å spille på og større rekrutteringsgrunnlag.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:16   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Noter er faktisk en stor del av kostnaden, og nei, man kan ikke bare kopiere fra et annet korps.

Korps er i likhet med skolen undratt kopieringsavgiften. Så om man er medlem av korpsforbundet er det greit.

http://www.kopinor.no/brukere/organisasjoner/ensembler

Vårt korps startet med t-skjorter, caps og hettegensere med logo på, også måtte foreldrene selv sørge for mørke bukser. Uniformer og instrumenter superduper-dyrt, så lurt å ikke starte på øverste hylle. Korpsarbeid krever endel arbeid det også, men ikke mer enn fotball. Man bør ha et styre og man bør ha en inntektskommite. Loppemarked er jo en yndet inntekstkilde, men Vålerenga gjør noe annet som visstnok funker brillefint. Hver høst og vår deler de ut konvolutter i alle postkassene med info om at de kommer og spiller utenfor da og da, og tar i mot donasjoner. En uke senere spiller de utenfor alle gårdene og folk leverer dem konvolutten med penger i. De drar visstnok inn masse på dette. Deres nabolag har jo også stor lokalengasjement og potriotisme, så noe sånt burde funke der også.

Man bør også ha en klar avtale med dirigenten hva som er vedkommendes ansvar, og hva som er foreldrenes. Kan være lurt å få på plass en erfaren dirigent som kan gi mange tips og råd på veien.

Måten man rekrutterer ungene på er å gå innom alle klassene og la alle prøve instrumenter. Ha også en plan for barn som har veldig-veldig lyst til å spille og kan på den måten være en ressurs, men har foreldre som ikke har råd. Jeg tipper korpsforbundet har en god plan for hvilke instrumenter det er lurest å starte med når man ikke er så mange. Hos oss bidrar også en gjeng foreldr ei 17. mai-toget hvert år, på instrumenter de spiller (eller har lært seg i en fart). Det er også ofte voksne som trakterer de tyngste instrumentene, som stortromme og tuba. Om man åpner for andre instrumenter også kan man rekruttere enda bredere. I fjor så jeg en gutt med el-gitar i korpset, med pappa som trillet forsterker ved siden av. Funka fint det!

__________________


Sist redigert av Tallulah : 02-04-14 kl 09:23.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:16   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Hos oss har aspirantene fått sort jakke (litt sånn overtrekksjakke med trykk bak på ryggen). I tillegg må de stille med sorte sko og sort bukse.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:17   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Korps er i likhet med skolen undratt kopieringsavgiften. Så om man er medlem av korpsforbundet er det greit.

http://www.kopinor.no/brukere/organisasjoner/ensembler

Å, da har de (sjokk og vantro!!) endret det siden da jeg var materialforvalter på 80-tallet. Det var nemlig veldig, veldig forbudt, og veldig, veldig frowned upon. Og ble veldig, veldig dyrt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:23   #37
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Man kan kopiere arbeidskopier. Dette betyr jo at korpset først må kjøpe settet, og så har de lov å kopiere og levere ut kopiene til ungene. De har altså ikke lov å kopiere noter fra et annet korps for å bruke de.




"Det kan fremstilles arbeidskopier fra ensemblets egne originalnoter. Det kan ikke fremstilles flere arbeidskopier av en enkeltstemme enn det antall som finnes i ensemblets originale notesett. Det kan videre fremstilles en arbeidskopi av partitur til dirigent for intern bruk i ensemblets virksomhet.
Videre kan det fremstilles enkelte eksemplar av supplementsnoter til notesett. Med supplementsnoter menes enkeltstemmer utover det antall som inngår i notesettet, og som er nødvendige for korpsets besetning.
Arbeidskopier av partitur kan utleveres dommere i forbindelse med konkurranser. Disse notene skal destrueres når konkurransen er avsluttet.
Fra notesamlinger og fra enkeltnoter som ikke er arrangert for musikkensembler, kan det kopieres inntil 15 % av sidetallet, men maksimum 10 sider av en enkelt publikasjon."

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:25   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Dette betyr jo at korpset først må kjøpe settet, og så har de lov å kopiere og levere ut kopiene til ungene. De har altså ikke lov å kopiere noter fra et annet korps for å bruke de.

Ja, sorry. Jeg var litt uklar der. Men er det ikke slik at om dirigenten alt eier notene så kan vedkommende kopiere dem opp? Eller må de kjøpes på nytt om han eller hun begynner i et nytt korps?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:27   #39
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

hm- det er jeg ikke helt sikker på, men det er svært uvanlig at dirigenten selv eier noetene, med mindre det er noter han/hun salv har laget, og da vil han/hun nok leie de ut til korpset.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, sorry. Jeg var litt uklar der. Men er det ikke slik at om dirigenten alt eier notene så kan vedkommende kopiere dem opp? Eller må de kjøpes på nytt om han eller hun begynner i et nytt korps?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:28   #40
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Jeg støtter meg til de andre og heier, Harriet. Det er jo et stort musikkmiljø i byen deres, så en dirigent må det vel være mulig å få tak i. Korpsforbundet er helt sikkert hjelpsomme, og ting som uniformer og slik kan man jo ordne veldig greit i starten, det funker med collegegensere med trykk og blå eller svarte underdeler. Hos oss har både jenter og gutter bukser, det letter uniformslogistikken veldig.

Dere trenger noen ildsjelforeldre (dvs. du og de du klarer å få med deg) til å dra dette i gang og en dirigent. Hos oss får de fleste barna undervisning på instrumentene sine fra Kulturskolen, det bør du sjekke ut om er mulig hos dere også. det er lettere for dirigentene når barna får skikkelig musikkundervisning av instrumentlærere.

Og så er det selvsagt sånn som sies lenger opp her - det er ikke så himla intensivt for foreldre å ha korpsunger. Vi har valgt å ha loppemarked to ganger i året - det finansierer driften av korpset og gjør at vi kan holde foreldreinnbetalingene (både semesteravgifter og egenandeler til turer og seminarer) på et lavt nivå, slik at det skal være mulig for alle å være med.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no