Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hage 2019

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-19, 22:23   #1
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hage 2019

Har dere sådd noe? Jeg har sådd noen sorter tomater og agurk inne. Litt ringblomster og blomkarse. Ute har jeg sådd gulrot og litt ymse i to plastkasser på verandaen. Når været skjerper seg litt så skal jeg så i drivhuset, i alle fall masse solsikker, og spinat, salat og lignende.

Jeg er litt seint ute i år, men det går vel bra.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 22:24   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.271
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2019

Har sådd agurk, tomater og jordbær i vinduskarmen.

I gamle drueesker. Utmerkede drivhus!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 22:25   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.271
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2019

Gud jeg ønsker meg drivhus.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 22:31   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2019

Anbefaler et besøk på Hagemessen 2019, 5. - 7. april på NVM.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 22:47   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2019

Har ikke sådd, men skal nok snart.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 22:51   #6
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.961
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2019

Jeg er i gang!

Plutselig hadde jeg 40 tomatplanter. Jeg skulle bare så litt beskjedent med de frøene jeg hadde på lager fra i fjor, og endte med fire planter av hver frøtype. Har også physalis og tagetes i gang, i tillegg til alt som bare skal få dyrkes innedørs mens det fortsatt er plass under plantelyset: Salat, persille, erteskudd og reddik.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 23:27   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2019

Har ikke så mye plass til frøsåing og prikling inne så eneste jeg har gjort er å sette stiklinger fra en pelargonia, Dronning Ingrid, som har overvintret.

Akkurat ringblomster og blomkarse spirer raskt ute altså så det gidder jeg ikke så inne i forkant.

Må finne noe annet som også spirer raskt som jeg skal så ute i år.

Kanskje jeg skal prøve agurk og paprika. 😊

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 02:01   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 39
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2019

Har sådd tre typer chili, tre typer paprika, tre typer agurk, melon, flaskegresskar, pelargonier, pyntekorg, stemorsblomster, solsikker og litt forskjellig smårusk. Mamma sår tomat, hun pleier å ha 10-12 ulike slag, i fjor fikk jeg åtte ulike, og så fikk hun agurk av meg. Fint å kunne bytte litt!

De fleste pelargoniene har klart seg i vinteropplaget sitt (jeg har rundt femti stykker der). De burde pottes om, men har ikke tid akkurat nå. Ute i drivhuset er det er par av staudene som har begynt å spire. De får stå der inne til de blir mer vårlig, så skal de få komme ut. Jeg har fortsatt en god halvmeter skaresnø i hele hagen, men det tiner litt og litt, og nå får jeg i alle fall opp drivhusdøra! Jeg så her i går at det har tint i pallekarmene, så jeg skal vel snart så litt ute også.

Skal selvsagt på Hagemesse, det er jo årets høydepunkt! Litt ergerlig at det er så tidlig i år, det begrenser litt hvor mye jeg kan kjøpe med. Det er også utstillere som har meldt at de ikke skal ha stand i år, på grunn av det - men får legge en ekstra tur til deres faste utsalgssteder.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 07:20   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2019

Bor 50 mil unna hagemessa.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 07:25   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2019

Jeg har sådd chili, tomat, mais og artisjokk. De to siste er eksperimenter. Jeg venter litt med agurk og squash så de ikke blir for store. Så snart jeg får tid skal jeg sette inn veggene i growcamp’en, og kanskje så noe der også. Spinat og salat tenker jeg. Bønner prøvde jeg for første gang i fjor og skal ha flere i år. Og gulbeter, det var godt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 07:57   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.317
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2019

Jeg har sådd litt, med vekslende resultater. Blant annet masse agurk, som først spirte fine og grønne, men så ble gulhvite før de døde.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 08:05   #12
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hage 2019

Hadde mais i fjor, kun en rakk å bli moden. Det er alt for sent for meg å så nå. Skal så i helgen, har kjøpt inn en del men husker ikke hva jeg har kjøpt. Tomat og snackagurk skal jeg iallfall ha. Har et lite drivhus, på tredje sommeren nå. Det er så gøy!

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 08:36   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.867
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2019

Jeg har sådd tomater, grønnkål og knutekål, og har planer om å så diverse blomster og andre grønnsaker snart. Her kan vi ikke plante ut før i slutten av mai, så det er ingen vits å så veldig tidlig.

Jeg fikk en pose med diverse blomsterløk av en venninne i går. Det er et par georgineknoller, iris og anemoner. Disse kan vel bare settes i potter med jord nå? Jeg har liten erfaring med løk og knoller.

Drivhus står høyt på ønskelisten her også, jeg har stående gamle vinduer i garasjen, så det mangler bare å få gjort det.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 11:12   #14
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.540
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2019

Har ikke sådd noe ennå, men har da noe forskjellig. Gleder meg til hagemesse neste helg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 11:21   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2019

Jeg har sådd blomster litt tidlig med vilje for jeg kan plante det tidlig ut her på kysten. Tror jeg. så kommer det kanskje litt tidlig. Vi skal være borte nesten 1 måned i sommer så jeg er avhengig av vannehjelp i drivhuset og bør vel ikke overdrive mengden... (gjør det sikkert likevel).

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 15:12   #16
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hage 2019

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har sådd blomster litt tidlig med vilje for jeg kan plante det tidlig ut her på kysten. Tror jeg. så kommer det kanskje litt tidlig. Vi skal være borte nesten 1 måned i sommer så jeg er avhengig av vannehjelp i drivhuset og bør vel ikke overdrive mengden... (gjør det sikkert likevel).


Jeg «bruker» søsteren min, så jeg må egentlig også begrense meg. Men klarer jeg det...? Nope.
Hun er _sjåkkert_ over mengde blomster ute og inne.
Det skjønner jeg godt hun er, hun har ingen planter.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 17:38   #17
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.684
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2019

Jeg har fått meg drivhus. Det fulgte med et vanlig hus også, altså, men det er drivhuset som er best. Nå får jeg ikke overta det før 31. mai, men jeg kan sikkert gjøre mye morsomt inntil da og bare putte det inn? Eller? Hva kan jeg så nå?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 18:01   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2019

Jeg har ikke plass til drivhus men vurderer å kjøpe drivhushylle.
De har rimelige på Claes Olsson og Bauhaus.
Noen som har tips til sånne hyller og hvilke som funker best.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 18:02   #19
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 39
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2019

Jeg flytter ikke ut alt i drivhuset før i slutten av mai uansett, så det må da bli perfekt! Chili og paprika er litt seint å så om du vil ha frukt på dem, men det meste annet hadde jeg bare kjørt på med nå. Så gøy!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 18:41   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.373
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2019

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har fått meg drivhus. Det fulgte med et vanlig hus også, altså, men det er drivhuset som er best. Nå får jeg ikke overta det før 31. mai, men jeg kan sikkert gjøre mye morsomt inntil da og bare putte det inn? Eller? Hva kan jeg så nå?

Åhh, det var jo greit at det fulgte med et vanlig hus, men så kjekt da

Du kan gjøre mye gøy nå og sette inn når du overtar ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no