Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Birøkt(-erkurs)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-15, 12:28   #21
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Så kult! Jeg er veldig nysgjerrig på den nye kubene med kran og hvordan de egentlig virker. Kan du noe om det?
Jeg har stadig planer om å lage "hus" til murerbier, men det er jo bare for pollinering og ikke honning.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 12:44   #22
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Så spennende at noen her inne driver med dette! Hvordan kan det ha seg at det ikke har kommet frem før?!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 12:55   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Det har vært en tråd om det tidligere også, tror jeg?

Ja! Hjertensfryd har srkevet om det, men overskriften sier ingenting om bier, så det er jo lett å gå glipp av.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 13:40   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Ah! Den tråden hadde jeg ikke sett før. Nå har jeg abonnert på den.

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Så kult! Jeg er veldig nysgjerrig på den nye kubene med kran og hvordan de egentlig virker. Kan du noe om det?
Jeg har stadig planer om å lage "hus" til murerbier, men det er jo bare for pollinering og ikke honning.

I birøkterlaget sier de at "det kan umulig fungere". Men jeg er ikke overbevist om at birøktere den vanlige alderen er mest endringsvillige heller. I gjennomsnitt, i allefall.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 13:57   #25
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Den nye kuben blei behørig gjennomgått i den siste utgåva av birøktaren (bladet til birøktarar) Dei er ikkje så begeistra for den og meiner det heile er humbug. Vidare meiner dei at desse to karane har tjent seg søkrik og ventar i spenning på resultatet. Eg veit om minst ein i Norge som har bestilt denne kuben, så i løpet av neste år finner me kanskje ut litt meir.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 17:26   #26
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Rista liv i bloggen min her inne og skriver litt der om dyra våre der.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 20:37   #27
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Den nye kuben blei behørig gjennomgått i den siste utgåva av birøktaren (bladet til birøktarar) Dei er ikkje så begeistra for den og meiner det heile er humbug. Vidare meiner dei at desse to karane har tjent seg søkrik og ventar i spenning på resultatet. Eg veit om minst ein i Norge som har bestilt denne kuben, så i løpet av neste år finner me kanskje ut litt meir.

Hvilket nummer av Birøkteren?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 21:08   #28
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Hvor ofte må egentlig kubene sjekkes?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 21:30   #29
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Banana: Eg husker ikkje om det var det siste som kom ut, eller om det var det nest siste.

Saint: No og framover er det vel kvar 10 dag som gjeld. Så enten må ein reise på korte ferieturar, eller få nokon andre til å sjå etter kubane mens ein er vekke. Det er pga fare for sverming, sult og slikt at ein bør sjå etter dei såpass ofte.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 22:13   #30
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Kan forresten anbefale facebook gruppa ferske birøkterer. Der får ein svar på det meste ein lurar på og litt til

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 09:19   #31
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Jeg får meg en fin plass nå på kommunens grunn, så denne uka skal jeg kjøpe det jeg trenger av utstyr inkludert kubemateriell til to kuber. Jeg arver et bifolk etter kurset, og skal prøve å lage en avlegger av det igjen så jeg fylle ropp begge kubene. Det blir utrolig spennende.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-16, 12:45   #32
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Hvordan startet birøkteråret hos deg, Hjertensfryd? Hos meg er det helt texas i min ene kube, har 1 + 1/2 + 1/2 kasse på over yngelrommet, alt går smekkfullt med en gang og nå klarer jeg ikke løfte oppå flere skattekasser (eller; jeg klarer å løfte de opp, men det er verre å få de av når de er fulle). I morgen skal jeg se om jeg kan ta ut noen tavler, om de er forseglet, og sette inn byggevoks - jeg har ingen utbygde tavler siden jeg startet i fjor. Skal dele kuben om litt også, bare ny-dronninga er klar.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-16, 23:47   #33
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Birøkt(-erkurs)

Snakka så vidt med pappaen til ungane i dag, og han seier at det er fullt kjør. Han har delt ein kube alt, så no har han 4 gåande. Den 5 står klar til bruk.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no