Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-16, 22:55   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Fjortisen min har ikke lommebok og ergo ingen steder å oppbevare eller transportere mynter og sedler. Hun bruker helst kort eller mcash (eller hva det nå heter), men noen ganger er det jo greit å bruke kontanter også. Hun oppbevarer Visa-kortet i mobildekselet, i de lommene på innsiden. Hun påstår at hun ikke trenger lommebok.

Selv foretrekker jeg lommebok, både fordi jeg ikke liker å oppbevare kortene sammen med mobilen, og fordi jeg da har mulighet til å oppbevare kontanter sånn i tilfelle. Dessuten har jeg mange slags ulike kort.

Hvordan oppbevarer dere kort og kontanter?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:56   #2
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg har lommebok, det har guttene og, men de bruker dem vel egentlig ganske sjelden.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:58   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg har lommebok, eventuelt en sånn liten sak med plass til penger, kort, mobil og en leppestift. LilleVenn har en tilsvarende, men bruker stort sett bare mobildekselet med plass til kort (hun har jo bare 1kort)

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:59   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Har lommebok. Eldste har også det, men det er ikke så ofte den brukes.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:01   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg har lommebok, og det kommer jeg nok alltid til å ha. Fjortenåringen har lommebok, men bruker mest mobildekselet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:02   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg har lommebok, og vil nok alltid ha det. Mannen har ikke, og har ikke hatt det på 15 år tror jeg.

14 åringen har heller ikke. Ser ikke behovet. 18 åringen har nylig tatt den i bruk, etter at hun mistet alle kortene sine ut fra mobildekselet. Så da førerkortet ble et faktum, så ble det lommebok. Tryggest det.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:02   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg har lommebok.
Storebror har lommebok, men går sjelden rundt med penger og kort.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:07   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg har lommebok. En stor sak med masse rom, akkurat sånn som jeg liker.
Ungene er litt for små enda.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:11   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Både Guttungen og jeg har lommebok.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:14   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg har, men bruker den bare på reise, når jeg må oppbevare reisekvitteringer. Bruker ellers bare mobildekselet, og skjønner ikke hvorfor butikker ikke skjønner at myntlås på handlevogn er so last century og hindrer meg i å handle. Det er minst ti år siden jeg sluttet å bruke kontanter.

Ungene mine er ikke moderne på en flekk, og bruker lommebok alltid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:14   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Det er sant, mannen bruker faktisk heller ikke lommebok. Kun kortholder. Vet faktisk ikke helt hva han gjør med eventuelle kontanter. Putter dem i lomma, antakelig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:15   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har, men bruker den bare på reise, når jeg må oppbevare reisekvitteringer. Bruker ellers bare mobildekselet, og skjønner ikke hvorfor butikker ikke skjønner at myntlås på handlevogn er so last century og hindrer meg i å handle.

Den der lille handlevognmynten er den eneste mynten jeg har i min lommebok. Men den er jo pokker så nødvendig. Er like stressa hver gang jeg mister en sånn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:17   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Nei, det har jeg ikke hatt på mange år. Har plass til en seddel eller to med kortene i mobildekselet, kvitteringer på reise tar jeg bilde av med en gang til underlag som reiseregning.

Barna har lommebøker, men de ligger stort sett i skuffen.

Lommebok er like gammeldags som nøkkelknippe i mitt hode.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:18   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Den der lille handlevognmynten er den eneste mynten jeg har i min lommebok. Men den er jo pokker så nødvendig. Er like stressa hver gang jeg mister en sånn.

Jeg handler bare i butikker som har frittgående handlevogner. Alternativt handler jeg bare så mye som jeg får plass til i en kurv. En av nærbutikkene våre har tapt flere titalls tusen på meg de siste ti årene på grunn av myntvognene sine.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:20   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Frittgående handlevogner!

Jeg er gammeldags og har både lommebok og syvende sans. :knirk:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:21   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg har kortholder, ungene har lommebok. Det er plass til sedler i kortholderen, myntene legger jeg i døra på bilen de gangene jeg bruker kontanter.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:21   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er sant, mannen bruker faktisk heller ikke lommebok. Kun kortholder. Vet faktisk ikke helt hva han gjør med eventuelle kontanter. Putter dem i lomma, antakelig?

Man får jo aldri kontanter hvis man ikke har kontanter fra før. Bruker man ikke kontanter, får man jo heller aldr kontanter. Det er i alle fall min erfaring.

Siste skanse der ble revet med Vipps; nå får jeg heller ikke kontanter fra venner når jeg legger ut for kinobilletter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:27   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Man får jo aldri kontanter hvis man ikke har kontanter fra før. Bruker man ikke kontanter, får man jo heller aldr kontanter. Det er i alle fall min erfaring.

Siste skanse der ble revet med Vipps; nå får jeg heller ikke kontanter fra venner når jeg legger ut for kinobilletter.

Nja, det stemmer nok, men så står man plutselig der på en fotballcup uten kontanter. Tidligere trengte ungene kontanter på skolen, de har en veldig bra og sunn kantine med billige retter, men nå kan man bruke m-cash der.

Jeg bruker svært sjelden kontanter selv.

Vipps er genialt. Men det er upraktisk at fjortenåringen fremdeles er for ung.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:29   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Nei, jeg bruker ikke lommebok. Har en kortholder, og de få gangene jeg trenger kontanter, så legger jeg dem i veska, jakkelommen eller lignende.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:31   #20
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg bruker lommebok. Den har 2 rom, ett til penger og ett til kort.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no