Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Blandingssokker uten anti-skli?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-07, 13:35   #1
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Blandingssokker uten anti-skli?

Dette med skotøy og barn er vanskelig, synes jeg.
Tassen har vintersko i Gore Tex, og da skal man visst ikke bruke sokker i ren ull, men blandingssokker (Det tok litt tid før vi oppdaget det...).
Han har Ulvangsokker, men de har anti-skli (tok litt tid før vi oppdaget at man ikke burde ha det heller.). Nå leter jeg etter blandingssokker i hans størrelse (23) uten anti-skli. Er det noen som kan anbefale et merke de har vært fornøyde med?

Mvh. Førstegangsmor.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 13:41   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Janus sine, er de greie tro?

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 14:26   #3
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Vi har kjøpt på H&M, er det Sefa de heter tro?

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 14:42   #4
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Vi har blandingssokker fra Cubus og H&M.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 15:45   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Janus og Safa har ihvertfall. Selges ganske mange steder. De aller fleste ullsokker er vel blandingssokker. Så burde ikke være så vanskelig å finne.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 17:34   #6
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Det er vel Safa de har på H&M.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 18:30   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Hvorfor skal de ikke ha antiskli? :uvitende:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 18:40   #8
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor skal de ikke ha antiskli? :uvitende:

Ikke så lurt med antiskli i sko, da kan foten bli hengende fast på en måte.
Ikke så godt for tærne om sokkene bli stramme.

Ikke det at Ulvangsokkene har bra antiskli. Det er faktisk de glatteste sokkene lillemann har.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 18:47   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

trysil sokkene til europris/max/rema 1000 har vel ikke anti skli.. men er usikker på størrelsen de begynner på.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 18:49   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor skal de ikke ha antiskli? :uvitende:

-Det hindrer naturlig friksjon i skoen
-Antisklimaterialet leder kulde

Presiserer at det er snakk om å bruke antiskli utendørs, ikke inne, hvor de tross alt har en funksjon.

Jeg bruker Trysilsokker. Det er det samme som Ulvang. Det er ikke antiskli på disse. Trysils minste størrelser er ganske store, men etter en runde i maskinen krymper de masse. Jeg kjøper alltid mye større enn størrelsen barnet har i sko.


Sist redigert av Hyacinth : 09-01-07 kl 19:40.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 19:10   #11
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Jeg har blitt fortalt at Trysilsokken har så lite ull i seg, mye mindre enn Ulvangsokkene, så jeg har ikke forsøkt dem ennå. Men dere som bruker dem er fornøyde?

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 19:35   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Jommen lærer man så lenge man lever.

Men jeg tror kanskje dette er et område jeg ikke har kapasitet til å optimalisere på - det er jommen med krevende nok å finne to like sokker til hver av dem enkelte morgener! Som attpåtil skal være rene!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 19:39   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Jeg har blitt fortalt at Trysilsokken har så lite ull i seg, mye mindre enn Ulvangsokkene, så jeg har ikke forsøkt dem ennå. Men dere som bruker dem er fornøyde?

Vi er veldig fornøyde. De er aldri kalde. Men jeg trodde det var en hel del ull i Trysil? Jeg merker ingen forskjell på Ulvang og Trysil, bortsett far at Ulvang er strammere i strikken og lager merker i leggen. På mine syltynne barn!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 19:42   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jommen lærer man så lenge man lever.

Men jeg tror kanskje dette er et område jeg ikke har kapasitet til å optimalisere på - det er jommen med krevende nok å finne to like sokker til hver av dem enkelte morgener! Som attpåtil skal være rene!




Man parrer sokker når man likevel bretter klær, skjønner du! :åpplyser:

Jeg er glad for å ha ett barn av hvert kjønn, for da kan jeg kjøpe rosa sokker til jentungen og mørke sokker til guttungen. Og jeg slipper hele problemet med at sokkene er helt like bortsett fra størrelsen. DET er frustrerende, det!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 20:17   #15
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Jeg bruker ullfrotte sokkene fra Fru Lyng til 39 pr par. Kjempefine og er ikke ren ull.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 20:19   #16
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

lamote har gode blandingsokker. 29 kr paret. Kjempe gode og varme. Turbo bruker de i alt uten om støvler da

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 01:35   #17
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blandingssokker uten anti-skli?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.



Og jeg slipper hele problemet med at sokkene er helt like bortsett fra størrelsen. DET er frustrerende, det!

Kan tenke hvordan jeg har det med 3 gutter.................
Har blitt flinkere til å kjøpe sokker som til en viss grad kan skiller fra hverandre utenom størrelsen da, men m huske hvem som er hvem sine også da.

Ellers har de vel også blandingssokker på Bogerud Tekstil.
Jeg kjøpte en haug på senvinteren i fjor på en eller annen matbutikk (husker ikke hvilken dessverre) for da solgte de sokkene for 10,- paret. Samme sokker koster nå 39.- pr par.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no