Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Lerretsbilder

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 14:32   #1
Annen
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 2
Annen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lerretsbilder

Noen som får printet ut sine beste bilder på lerret?

Har tatt noen veldig flotte bilder, som jeg godt kunne tenkt meg å få printet ut. Men er usikker på hvordan kvaliteten blir. Har forhørt meg litt rundt forbi og mange har gode erfaringer med dette og de fleste har fått et bilde i god kvalitet.

Noen som har noen anbefalinger ang. dette? noen billige sider?

Takk

Annen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:16   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lerretsbilder

Min bestevenninne bestillte lerrets bilder fra extrafilm før jul. Ble kjempe fine

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:11   #3
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Lerretsbilder

Vi brukte fotoknutsen til jul. De ble kjempefine

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:12   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lerretsbilder

Jeg er veldig fornøyd med Fotoknudsen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:19   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lerretsbilder

Jeg er fornøyd med mitt, uten at jeg husker hvor det ble bestilt.

Men du må være klar over at en del av bildet blir brukt til å "brette kanten rundt" liksom. Så hvis du skal ha med hele bildet på fremsiden bør du lage en hvit kant langs kanten eller noe. Der jeg bestilte (lurer på om det kan ha vært extrafilm) så jeg på forhåndsvisningen hvor mye av bildet som gikk bort, så måtte jeg inn i et bildebehandlingsprogram og fikse.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:38   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lerretsbilder

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er veldig fornøyd med Fotoknudsen.

Jeg også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:38   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lerretsbilder

Jeg er også veldig fornøyd med Fotoknudsen når det kommer til lerret.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 20:02   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lerretsbilder

Jeg har både fra FotoKnudsen og Japan photo. Jeg er mest fornøyd med Japan photo. Jeg er ikke fornøyd med kvaliteten på brettingen på FotoKnudsen-bildene -jeg synes det er litt klumpete utført. Dessuten synes jeg selve lerretet er tykkere hos Japan photo - FotoKnudsen sine er litt transparente slik at rammen kan anes gjennom på lyse partier.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:49   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lerretsbilder

Tv2 hjelper deg har faktisk utført test på lerrets bilder. Fant den i går kveld da jeg surfet.
Er bare å søkoe på tv2 hjelper deg

Fotoknudsen tapte på flere punkter.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 11:16   #10
Annen
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 2
Annen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lerretsbilder

Hei igjen:-)

Tusen takk for alle svar (og tipset med "brette rundt kantene" - kan jo bli en liten overraskelse om man ikke er klar over det) Har kikket litt rundt selv også og funnet mange gode ting. Skal helt klart sjekke ut tv2 hjelper deg

Ser også at sumopix har lansert en ny side som heter sumohacks, der de kommer med inspirasjonstips til hjemmet..men savner litt flere bilder der må jeg si.

Annen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no