Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-11, 17:25   #1
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Søren også, i dag er det tredje dagen lillesøster kommer hjem med våte føtter. I Timberland Mukluk som ble kjøpt nye før vinteren.

Den ene dagen, var det dog ganske vått ute, og siden jeg ikke fant noe "waterproof" merke på skoen, tenkte jeg at kanskje det bare er voksenmodellen som er vanntett ?
Men i dag er det minusgrader og tørt ute, og hun er like forbasket våt i skoene. De er våte inni i tuppen og selve sålen inni.

Jeg sjekket nettopp på Timberland sine sider, og der står det at de skal være 100% vanntette.

Og jeg kjøpte dem med rabattkode på Ellos. Så nå må vi vel sende dem inn, og så går det omtrent 2 måneder før jeg får pengene tilbake eller noe sånt (det skjedde iallefall da jeg returnerte Tretorn Hockeybootsene i høst, som det var blitt hull på).

Flere som har opplevd våte bein i Timberland Mukluk ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 17:30   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timberland Mukluk.....ikke vanntette ?

Jeg har Timberland mukluk, kjøpt på ellos, de er helt vanntette.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 17:30   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Timberland Mukluk.....ikke vanntette ?

Jeg gikk med mine i allslags sørpe i fjor, og ble aldri antydning til våt på beina.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 17:44   #4
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

De står i skotørkeren nå, og etterpå skal jeg jammen sjekke om de tar inn vann.
Hvordan skal jeg gjøre det ? Holde dem under rennende vann ? Eller sette dem i en bøtte med vann ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 17:45   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Sett dem i en bøtte vann.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 17:48   #6
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

De skal være vanntette ja. Har du impregnert dem?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 17:53   #7
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Sett dem i en bøtte vann.

Takk, da prøver jeg det etterhvert. Skal de stå lenge ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 17:55   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

De skal være vanntette ja. Har du impregnert dem?

Nope, hadde ikke impregneringsspray i hus når vi tok dem i bruk, så de er brukt kanskje 2 uker tilsammen. Men de impregneres når de er helt nye ? Har ikke alltid gjort det med nye sko (kommer ann på om jeg har spray eller ikke i hus og om jeg husker det), men har som regel sprayet etter få gangers bruk for sikkerhetsskyld. Men denne gangen rakk jeg ikke det.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 18:17   #9
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

De må impregneres med engang ja, mine holder tørt i sørpe. Jeg har barnemodellen, ville ikke ha sånne høye

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 18:18   #10
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Det er i allefall anbefalt å impregnere dem før de taes i bruk, men det gjelder jo alle former for vanntette vintersko som puster.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 18:22   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Jeg har ikke impregnert mine å de holder som sagt helt tett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 18:37   #12
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Da blir det tørking, impregnering og bøtte med vann litt senere.

Takk for hjelpen.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 18:46   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Timberland Mukluk.....ikke vanntette ?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg har Timberland mukluk, kjøpt på ellos, de er helt vanntette.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 20:03   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

10 åringen vår kjøpte nettopp, og da impregnerte butikken de med en gang. Det vr å anbefale sa hun, og vi burde spraye dem innimellom selv også.'

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 20:58   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Dere som har impregnert, hva har dere impregnert med?

Jeg kjøpte i fjor, aldri impregnert, fikk beskjed i butikken at det ikke var nødvendig.

Snart 7-åringen fikk fra Ellos nå i høst, men de er brukt kun noen få ganger for hun er red for å skitne dem til. De har da holdt tørt, men jeg bør vel impregnere hennes med noe, men hva? Hun har de lyse brune, litt sånn nubuk aktig skinn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 21:01   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Mine har holdt tett i sørpeføre og regn i en måned nå, hvertfall.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 15:38   #17
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Jeg impregnerer mine med impregneringsspray som er beregnet på goretex. Kjøpt på skobutikk.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 15:43   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

De må impregneres med engang ja, mine holder tørt i sørpe.

Nei, når noe selges som 100 % vanntett så skal det absolutt ikke være nødvendig å impregnere med en gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 17:04   #19
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Det er forskjell på dem, jeg har mørkebrune og hvite, de er i forskjellig stoff og de hvite måtte impregneres, mens de mørkebrune ikke trengte det.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 18:56   #20
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det er forskjell på dem, jeg har mørkebrune og hvite, de er i forskjellig stoff og de hvite måtte impregneres, mens de mørkebrune ikke trengte det.

Hun har de hvite. Og jeg glemte å impregnere dem i går, og i dag er de våte igjen. -7 grader og absolutt ikke vått ute. Synes det er for dårlig, men er lite lysten på å returnere til Ellos, for det tar så forbasket lang tid (og ikke får jeg nye derfra heller, siden det ser ut som de er utsolgt).

Impregnere i kveld.

Har selv de mørkebrune, men har kun brukt de et par ganger. Ene gangen vasset jeg i sne, og var ikke i nærheten av å bli våt på bena.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no