Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-14, 12:40   #1
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Takk.

Dette er et par helt nye Ugg. 11 åringen brukte de en dag og de ble våte. Nå er de tørre men område som ble vått forblir mørkt.

Vi har to par andre Ugg men aldri opplevd dette tidligere. Jeg impregnerte de med Ugg spay da vi kjøpte. Det er eneste jeg har gjort.

Noen som har opplevd lignende? Er det grunn til å klage eller noe jeg kan gjøre?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg uggs1.jpg (119,7 KB, 80 visninger)
Filtype: jpg uggs.jpg (130,1 KB, 52 visninger)
__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 12:52   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Ja, de blir sånn hvis de blir våte. De tåler ikke vann. Mine er også slik. Men hvis dere har andre som ikke har blitt sånn så kan det jo være man kan klage. Jeg gadd ikke, fordi jeg fikk jo egentlig streng instruks om å holde de tørre.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 12:56   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Jøss så merkelig. Vi kjøpte Ugg i New York for mange år siden som hun brukte MYE over to år. Det var den vinteren det var masse snø i Oslo også. De var jo våte hele tiden men da de tørket var de helt fine igjen?
Jeg har også et gammelt par Ugg jeg går med og de blir jo ofte søkk våte (uten at de blir gjennomvåte) - men har aldri fått permanente merker. De tørker og blir helt fine igjen.

Derfor er dette helt nytt for oss.

Men impregnerer du dine med Ugg sprayen eller en annen impregneringsspray? Det er første gang jeg bruker Ugg sprayen og den virket jo helt annerledes en annen impregneringsspray.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 07-12-14 kl 13:03.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 13:02   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Min erfaring er også at de blir slik når de blir våte og at impregneringsspray egentlig ikke hjelper så mye. Mitt siste par UGG i den typen skinn ble riktig så skjoldete etter hvert (jeg tok ikke veldig godt vare på dem heller, altså, men sprayet dem innimellom). Til slutt kjøpte jeg UGG Adirondack . Men de er vel neppe "de kule" blandt kidza.

Det største problemet når UGG-skoene blir våte på den måten der mange nok ganger, går skinnet i oppløsning og man får revner ved sålen osv. :btdt:.

Jeg har aldri klagd på de parene mine som har blitt slik, men det er vel fordi jeg alltid har gått ut ifra at skoene ikke egentlig er laget for norsk klima. Hvis de har sagt noe annet til deg der du kjøpte det, hadde jeg prøvd å legge inn en klage. Skader jo ikke.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 13:04   #5
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Leser forøvrig på nett at man bør bruke litt Zalo i varmt vann men det føles jo helt feil på nye støvler som overhode ikke er skitne. Kun våte etter en dags bruk.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 13:10   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Hmm. Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde tatt sjangsen på å sette igang med zalovask av skoene jeg. Går det ikke an å høre om de har noen tips hos forhandleren da? De har jo eget viskelær for å fjerne flekker på skoene med (), så det er meget mulig de vet hva man skal gjøre.

Og del det gjerne her om du finner noe som funker. Jeg har noen par som trenger litt gjennoppliving .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 13:27   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Sånn ser de ut her i huset også, de er skjoldete og fæle. Det er bortimot galskap å kjøpe sko som ikke tåler klimaet og som dessuten ødelegger føttene.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 13:34   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Sånn ser de ut her i huset også, de er skjoldete og fæle. Det er bortimot galskap å kjøpe sko som ikke tåler klimaet og som dessuten ødelegger føttene.

Det er jeg enig i men jeg lever med så mye galskap at Uggs er fullt mulig å leve med. Dessuten kjøper jeg alltid innleggssåler i ull som bygger opp og gir helt ok støtte. (Coververse er forøvrig minst like ille, om ikke verre).

Det at de blir flekkete er som sagt helt nytt for oss, derfor jeg blir så overasket over at det har blitt slik. Dette er akkurat samme par som hun hadde tidligere og de ble brukt i to sesonger innenfor Ring 2 i Oslo. Salt og skitt, men bare å børste av og like fine.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 13:41   #9
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Enig i at det ikke burde være sånn.
Nå kjøpte jeg et par brukte til minstemor, som hadde noen fuktflekker foran. En dag måtte jeg skylle lett av dem, da hun hadde gått i søla. Da ble hele den nederste delen av skoen like fuktig, og når det tørket hadde alt fått lik farge. Et snodig råd sikkert, men de så faktisk bedre ut.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 13:50   #10
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Enig i at det ikke burde være sånn.
Nå kjøpte jeg et par brukte til minstemor, som hadde noen fuktflekker foran. En dag måtte jeg skylle lett av dem, da hun hadde gått i søla. Da ble hele den nederste delen av skoen like fuktig, og når det tørket hadde alt fått lik farge. Et snodig råd sikkert, men de så faktisk bedre ut.

Vi snakket faktisk om det å fukte hele skoen så det forhåpentligvis ble lik farge overalt. Men siden de er nye så burde jo ikke dette eller zalo være nødvendig ....

Nå har jeg nettopp dratt ut mine gamle Ugg. Tror de må være 5 år gamle. De er enda lysere og brukt mye gjennom årene og har aldri blitt slik. Så rart det er så forskjell.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 15:49   #11
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Tror jeg hadde vasket hele skolen med vann og gallesåpe (den er for ull) eller vann med ullfornyer. Verre kan det jo ikke bli.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 16:03   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Tror jeg hadde vasket hele skolen med vann og gallesåpe (den er for ull) eller vann med ullfornyer. Verre kan det jo ikke bli.

Hele skolen? Holder det ikke å vaske litt hjemme før jul?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 16:39   #13
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Pøh, er jeg i siget så er jeg i siget.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 18:14   #14
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Jeg har god erfaring med å børste opp UGGs med en børste for semsket skinn. Det har hjulpet veldig på skjoldene. Og så setter jeg de inn med krem for semsket skinn, det jevner også ut fargen. Dog har jeg bare prøvd det på mørkere sko enn de du har.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 18:39   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Off. Det er dette jeg regner med vil skje når eldstemann pakker opp sine på julaften for han kommer til å bo i sine når han endelig får sånne.
Han får mørkebrune.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 19:22   #16
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Jeg har sendt bilde og e-post til Sannergata skotøymagasin og spurt de om råd. Rekker ikke gå innom der med skoene denne uka.

Jeg ser jo at tråden at dette er noe flere har opplevd så det er sikkert vi som har vært heldige da. Vi bor jo sentralt i Oslo så begge parene vi har og har hatt har vært mye våte, men dette har vi ikke opplevd før faktisk. De to andre parene er kjøpt i New York men det skal jo ikke ha noe å si når det er samme modell.

Men takk for tips og skal oppdatere på hva butikken anbefaler.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 19:23   #17
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Ja, de blir sånn hvis de blir våte. De tåler ikke vann. Mine er også slik. Men hvis dere har andre som ikke har blitt sånn så kan det jo være man kan klage. Jeg gadd ikke, fordi jeg fikk jo egentlig streng instruks om å holde de tørre.

Mens vi fikk beskjed om å huske på og impregnere før de ble tatt i bruk siden det var så vått forrige uke.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 19:56   #18
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Oj. Nå skjønner jeg hvorfor Sannergaten Skotøymagasin er en så populær butikk.

Sender altså e-post søndag kveld og 30 minutter senere får jeg svar fra sjefen som beklager at han er på ferie men sier at slik skal de overhode ikke være. Så han ber meg ta med skoene og komme når han er tilbake fra ferie.

Kundeservice altså.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 20:09   #19
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Så bra!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 20:15   #20
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Skoene ble visst "skolen" i e-posten min også ser jeg.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no