Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-23, 16:29   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.398
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Mange av oss må tilpasse ferien til andre. Hvordan ville du ha din ferie om du kunne legge planene helt som du ville selv?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 16:32   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.398
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Jeg skulle ha pilgrimsvandret mer og så skulle jeg ha dratt til varmt vakkert sted med Strand hengekøyer og gode solsenger under palmer og der man kunne ta sykkelturer og vandret uten at det var for jobbet. De skulle også ha mange treningstimer i løpet av dagen som var inkludert med yoga og annet.


Sist redigert av Pelen : 02-04-23 kl 20:11.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 16:36   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

En stund et varmt sted ved en strand så jeg kunne bade.

Og mer tid på camping.

Jeg ville fortsatt ønsket ferien sammen med familien min, det setter jeg pris på. Men gjerne gjort noe mer enn å tilbringe det meste av dem hos svigers. Sol, varme, bad også viser det seg at camping (stort telt på campingplass) gjør mye godt for min psyke, så gjerne mye, mye mer av det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 16:41   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Feriene mine er allerede 90 % bestemt av Helten og meg i samarbeid, så noen dramatiske endringer ville det neppe blitt. Vi bringer gjerne opp ønsker om feriemetoder og diskuterer dem sammen. Jeg er godt fornøyd med den ordningen og vil ikke ha det anderledes. Dvs, jeg har en venninne jeg kunne tenkt meg en ukestur med av og til, men det er krøkkete for henne å få til.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 17:23   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Jeg synes jeg bare må ta hensyn til budsjettet, familien er stort sett enige. Jeg hadde reist mer utenlands, det har jeg knapt gjort. I år kunne jeg tenkt meg Hellas eller Italia. Det blir nok verandaen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 17:47   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Om det bare hadde vært opp til meg, hadde jeg togloffa meg gjennom Australia, Japan og Europa.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 17:50   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Jeg hadde flyttet mer på meg i ferien hvis det var opp til meg. Jeg ferierer med noen som ikke takler så godt å reise i ferien, så vi er ganske stedfast. Jeg hadde reist mer til huset nordpå også, men ikke alene. Jeg liker ikke å være der alene.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 18:09   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Mannen og jeg er fullstendig enige om ferier, så vi har det akkurat sånn jeg ønsker det. Vi elsker varme, vi elsker å utforske både kjente bygninger og lokale markeder, se spennende butikker og gallerier, å fotografere og i tillegg å få nok tid til å slappe av etter en lang dag med trasking. Jeg bruker mye tid på researach før feriene, både for å finne hoteller, restauranter og litt "annerledes" ting å se/oppleve, men har likevel nok tid til å være spontane. Tidligere da sønnen var med, ble det mer tilpassing, men ikke mer enn at jeg også likte de feriene godt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 18:22   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Hurtigrute fra Kirkenes til Bergen, så tog hjem igjen, kanskje med et par stopp, Oslo og Trondheim f.eks.

Så kunne jeg tenkt meg å dra til København, gjerne med en venninne.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 18:29   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Jeg er en enkel sjel, så for meg er jeg ganske glad bare jeg har sol og varme, samt muligheter for god mat/vin og trening.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 18:49   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Jeg ferierer egentlig stort sett som jeg ønsker, hjemmeferie med turer i marka, kafé og hygge med venner og familie.
Jeg har rett og slett ikke miljøsamvittighet til å fly på store fritidsreiser, så slike destinasjoner utgår.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 18:56   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Vel, jeg ville feriert. Det driver jeg ikke med nutildags, eller har gjort de siste årene. Mange årene.

Det ville vært en start.

(Drømmer oftere og oftere om en uke på en hvit strand med palmer og asurblått hav og null mobildekning og bok. Bøker. Og så drømmer jeg om å reise til et eller annet flott sted og være på ridetur i en uke eller to.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 19:04   #13
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Jeg bestemmer allerede feriene mine alene, og reiser også helst alene på ferie. Da blir det gjerne en blanding av fjell- og vandreturer i Norge og utlandet, storbyferie eller småbyer i Italia. Det være aktivitet involvert, løping, vandre gatelangs eller turer i fjellet/naturen. Jeg finner strandliv, sol og bad temmelig kjedelig, så palmer og sandstrender er ikke noe for meg. Økonomien hindrer meg i å feriere så ofte som jeg kunne hatt lyst til, jeg trøster meg med at jeg sparer miljøet. Hadde forresten tatt mye mer tog over lengre strekninger hvis det var billigere og det ikke var så mye styr med bytter.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 19:37   #14
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Vi forsøker å gjøre alle fornøyde når vi planlegger ferier, så da må også alle gi litt. Hvis jeg fikk bestemme helt selv ville jeg droppet Strand, sand, fornøyelsesparker og sightseeingsopplegg helt. Jeg ville reist til storbyer. Med folk og støy og museum, cafeer, bakgater og små butikker og sære kunstopplevelser. Jeg er fryktelig glad i fine hotell, gjerne boutiquevarianten, og så ville jeg spist på gøye restauranter.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 19:50   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Jeg vil på fottur i Dolomittene. Det har jeg foreløpig ikke gjennomslag for hos resten. Ikke har vi råd til det heller, pr. dags dato. Men nå svarte jeg ut i fra hvis det kun var opp til meg, og ikke banken heller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 21:11   #16
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Sol, strand, bad, by, varme, slippe matlaging, husarbeid osv
er min drømmeferie.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 21:49   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Jeg kunne tenke meg ekte ranch-ferie, men det er det ingen andre i familien som er spesielt interessert i. Ellers er vi nok ganske samstemte. Sol, varme, noe gøy som kan gjøres i tillegg til basseng/strand, og god mat vi ikke lager selv, så er alle fornøyde.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 22:16   #18
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.559
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Vi ferierer på mitt drømmevis hver sommer, og har gjort det i flere år. Og jeg er så takknemlig for muligheten!
Reiser bort 4-6 uker, varme, strand, sol hver dag, slaraffenliv men også byliv, spiser ute hver dag fordi maten er så billig og er sammen alle fire. Leier bil og oppdager landet vi er i, sover på søte hotell med eieren i resepsjonen og lærer landets kultur. Det er fantastisk!

Etterhvert blir det sommerjobb på barna og vi kan ikke reise bort i mange uker lenger, så vi nyter de siste somrene nå.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 22:34   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Vel, jeg ville feriert. Det driver jeg ikke med nutildags, eller har gjort de siste årene. Mange årene.

Det ville vært en start.

(Drømmer oftere og oftere om en uke på en hvit strand med palmer og asurblått hav og null mobildekning og bok. Bøker. Og så drømmer jeg om å reise til et eller annet flott sted og være på ridetur i en uke eller to.)

Hva skal til for at du får noe i nærheten av drømmeferien din?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-23, 22:46   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville du feriere om det bare var opp til deg?

Vi er også veldig samkjørte når det gjelder ferier, så jeg må som regel ikke tilpasse meg veldig. Men skulle jeg gå fullt og helt etter bare mitt eget hjerte hadde det sikkert blitt litt flere reisemål på høyere breddegrader, siden jeg ikke er avhengig av varme, men stadig på jakt etter spennende steder og naturopplevelser. Men jeg finner jo det i varmere klima også, som resten av familien liker, så da blir det som regel i sydlig retning.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no