Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Overnatting i Amsterdam og Brüssel + Brugge

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-23, 13:17   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overnatting i Amsterdam og Brüssel + Brugge

Er det noen som har gode tips for en familie på fire voksne?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 14:00   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Amsterdam og Brüssel + Brugge

I Amsterdam ville jeg prøvd å finne en husbåt på en av kanalene i eller i utkanten av byen. Leide en sammen med venninnegjengen en gang (snart 10 år siden), og det var veldig koselig. Tror det finnes mange på AirBnb, og sikkert andre, mer stuerene nettjenester også (vi leide gjennom et selskap som jeg ikke lenger husker navnet på).

Ellers er Amsterdam en svært konsentrert by, og forbindelsene er gode, så det er ikke noe problem å bo litt utenfor heller. Da vi var der på interrail i 2018 overnattet vi i en veldig idyllisk og koselig liten by som heter Monnickendam, bare en halvtime med buss fra sentralstasjonen i Amsterdam. Ligger nordover, ved Markermeer, har noen hyggelige små restauranter, og ikke minst badestrand. Veldig deilig å komme dit etter en lang dag i storbyståket.

I Brugge leide vi denne leiligheten (vi foretrekker leilighet framfor hotell når vi reiser med familien) og likte oss godt der. Sentralt og hyggelig (husker best de kulerunde øynene på guttungen (11) da døra vi først måtte ringe på, for å få nøkkel, hadde et navneskilt med De Bruyne på )

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-05-23 kl 14:23.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 16:27   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Amsterdam og Brüssel + Brugge

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I Amsterdam ville jeg prøvd å finne en husbåt på en av kanalene i eller i utkanten av byen. Leide en sammen med venninnegjengen en gang (snart 10 år siden), og det var veldig koselig. Tror det finnes mange på AirBnb, og sikkert andre, mer stuerene nettjenester også (vi leide gjennom et selskap som jeg ikke lenger husker navnet på).

Ellers er Amsterdam en svært konsentrert by, og forbindelsene er gode, så det er ikke noe problem å bo litt utenfor heller. Da vi var der på interrail i 2018 overnattet vi i en veldig idyllisk og koselig liten by som heter Monnickendam, bare en halvtime med buss fra sentralstasjonen i Amsterdam. Ligger nordover, ved Markermeer, har noen hyggelige små restauranter, og ikke minst badestrand. Veldig deilig å komme dit etter en lang dag i storbyståket.

I Brugge leide vi denne leiligheten (vi foretrekker leilighet framfor hotell når vi reiser med familien) og likte oss godt der. Sentralt og hyggelig (husker best de kulerunde øynene på guttungen (11) da døra vi først måtte ringe på, for å få nøkkel, hadde et navneskilt med De Bruyne på )

Takk for tips. Vi må nok bo i sentrum av Amsterdam. Husbåt har jeg ikke tenkt på, men vi skal ikke være så mange dager, så spørs om det blir hotell. Jeg sendte link til leiligheten i Brugge til min mann, han mener vi skal bo i Brussel, jeg er usikker på om vi skal bo begge steder. Det er jo litt pes å bo i tre byer, men å ta dagsturer kan også være litt i overkant (for meg som ikke har all verdens kapasistet).

Jeg måtte google fotballspilleren. Eller sportsvaskeren som han sikkert heter her i huset.).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 16:36   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Amsterdam og Brüssel + Brugge

Husbåten vi leide var (som de fleste moderne husbåter i Amsterdam) mer som en velutstyrt hytte altså, og lignet ikke på en båt. Med stue, kjøkkenkrok, tre soverom og bad (eierne var en familie med barn som hadde bodd der i mange år selv). God takhøyde, og en liten terrasse utenfor. Så det var som å være på hyttetur midt i byen. Veldig kult alternativ hvis man ønsker noe annet enn hotell.

Da jeg var der på jobbtur nylig overnattet vil på Hotel NH Amsterdam Centre. Det var helt ok, et ganske pregløst, "vanlig" hotell, med veldig bra og sentral beliggenhet rett i nærheten av Rijksmuseum og Hard Rock Cafe, i gangavstand til shoppingområdet "De 9 Straatjes", og gamlebyen Jordaan. Prisen vet jeg ikke noe om, det var jobben som betalte. Mange nordmenn.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-05-23 kl 16:44.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 16:46   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Amsterdam og Brüssel + Brugge



Ja, hadde vært koselig, jeg har nettopp sett episoden i Ted Lasso.
Det er ikke vår (voksnes) første tur i Amsterdam. Tidligere har jeg bodd med venninner i en leilighet som ikke var ledig nå, og med mannen tror jeg vi bodde på SAS hotellet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 17:37   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i Amsterdam og Brüssel + Brugge

Vi skal til Brussel i høst, skal bo her:
https://www.tripadvisor.com/Hotel_Re...-Brussels.html

Har ikke vært der enda, men hadde bra reviews i det minste! Var ikke så dyrt tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no