Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva er greia med cherrox?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 23:29   #21
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Jeg er mer bekymret for at de skal slippes løs med påkledning selv, og dermed droppe ullsokkene. Derfor cherrox. De har i det minste for.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:29   #22
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Og er helt vantette?

De sier så. Jeg har ikke prøvd dem.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:29   #23
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Det er jo sånne typiske alt-i-ett-sko. De er vel ikke så glatte som støvler, det er enklere å få på seg (ungene klarer ikke alltid å ta på ullsokker selv), og man behøver ikke engang ha ullsokker i barnehagen for å kunne gå ut varm. Litt tunge ja, men de Viking cherrox'ene var en del lettere. De er godt likt her i alle fall. Mykt for. Helt vanntette.

I vår barnehage er det dog vanlig å ha både støvler, cherrox og vintersko. De må ha byttesko. Man kan jo fylle støvel'n med vann ovenfra og ned. Vi har Kamik eller Sorell, Viking Thermo og nå Crocs støvler.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:31   #24
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

De turte ikke kjefte på oss i barnehagen sist vinter, men vi fikk noen rare blikk da jeg henviste til goretex eller gummistøvler og ull. Kan ikke se for meg at det syntetiske foret i cherrox kan konkurrere mot en ullsokk?

Mine barn har aldri hatt gummistøvler eller cherrox, og ja, jeg har også fått endel rare blikk og like mange spørsmål og noen diskusjoner om hvorfor/hvorfor ikke, og på 7 år med barnehagebarn har jeg kun klagd på 2 goretex-par som ikke var VANNTETTE (også i sørpe, regn og mere sørpe og regn)... Men hvs folk VIL ha gummistøvler/lignende på beina til ungene sine er det ikke min oppgave å frelse dem til goretex...

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:33   #25
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Sakset fra en Vikingkatalog:

Sitat:

Viking Thermo
Andre generasjons “Cherrox”. Laget i et materiale som heter polyuretan.
Støvlene er svært myke, fl eksible, lette og isolerende pga de utallige mikroskopiske
luftboblene i materialet. De stivner ikke i kulden i motsetning til støvler av PVC.

Ikke et ord om at de puster.

  Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:33   #26
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av lowrider, her.

Skal vel være rimelig kaldt før gummistøvler "brekker" og er det så kaldt så skal vel ungene ikke være ute heller

Og hvis de er ute, skal de ihvertfall ikke ha cherrox på bena.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:34   #27
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

og ja, jeg har også fått endel rare blikk og like mange spørsmål og noen diskusjoner om hvorfor/hvorfor ikke

Sånne saker diskuterer jeg bare her inne. I den "virkelige verden" så er det utrolig hva som fungerer ganske så problemfritt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:37   #28
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

I vår barnehage er det dog vanlig å ha både støvler, cherrox og vintersko. De må ha byttesko. Man kan jo fylle støvel'n med vann ovenfra og ned. Vi har Kamik eller Sorell, Viking Thermo og nå Crocs støvler.


Cherroxene kan vel også fylles med vann vil jeg tro. Vi har tre par støvler stående i barnehagen. Legger vi til tre par ullsokker har vi, ut fra det jeg kan se, altså ull-cherrox.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:38   #29
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Begge ungene våre foretrekker Viking Thermo-skoene sine foran de vanlige vinterskoene, og de skal jo holde ned til 20 minus. Vanlige gummistøvler bruker vi nå når det ikke er så kaldt, da blir Viking-skoene for varme. Vanlige Cherroxer er alfor tunge, og blir stive og ekle når det er kaldt, så det vil vi ikke ha.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:43   #30
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Jeg har kjøpt for store crocs støvler jeg, så de får kjukke ullsokker i, når det er minus grader går det i goretex.

Husk! for store sko er varmere enn for små!

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:43   #31
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Cherrox gikk ut av skapet mitt i fjor,jeg kommer ikke til å kjøpe det igjen. Grunnen er det at de hemmer barnet bruk av leggmuskel, man får ikke gått riktig med cherroxer fordi dem er stive, høye og har en dårlig såle.

Denne vinteren skal det gå i Kamik og Sorell.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:46   #32
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Cherroxene kan vel også fylles med vann vil jeg tro.

Og det gjør de. Da bruker de flere døgn på å tørke, og lukten går aldri ut. Brukte cherrox burde egentlig leveres inn som spesialavfall.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:46   #33
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Her har vi brukt cherrox i flese sesonger, og min erfaring er at vanlige gummistøvler med ullsokk nedi kan målse seg.

En gummistøvel blir kald, og min erfaring er at da blir ungene kalde på bena ganske fort, selv med ullsokker. Dette har jeg aldri opplevd i cherrox.

De to siste vinterene har de stort sett bare brukt cherrox her. Spesielt han minste, for han blir så gruelig varm på beina, og koker om vi har på gore-tex. Så på vinterdager med temperatur over -3-5 grader, så er det kun cherrox på han. Adri opplevd at han har blitt kald på de temperaturene. Kryper det under -5, så er det ikke aktuelt med cherrox.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:47   #34
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Cherrox gikk ut av skapet mitt i fjor,jeg kommer ikke til å kjøpe det igjen. Grunnen er det at de hemmer barnet bruk av leggmuskel, man får ikke gått riktig med cherroxer fordi dem er stive, høye og har en dårlig såle.

Denne vinteren skal det gå i Kamik og Sorell.

Fysioterapeuten vi går til med minstemann mener sorel ikke er spesielt bra de heller, de er stive utenpå men sitter ikke nødvendigvis så bra på foten innvendig.. (selvfølgelig viktigst for de barna med et eller annet, skeivstilling el lignende...)

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:49   #35
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Fysioterapeuten vi går til med minstemann mener sorel ikke er spesielt bra de heller, de er stive utenpå men sitter ikke nødvendigvis så bra på foten innvendig.. (selvfølgelig viktigst for de barna med et eller annet, skeivstilling el lignende...)

De sorell jeg her er ikke stive på utsiden, fysioen til minsten sa det motsatte.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:50   #36
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Her har vi brukt cherrox i flese sesonger, og min erfaring er at vanlige gummistøvler med ullsokk nedi kan målse seg.

En gummistøvel blir kald, og min erfaring er at da blir ungene kalde på bena ganske fort, selv med ullsokker. Dette har jeg aldri opplevd i cherrox.

De to siste vinterene har de stort sett bare brukt cherrox her. Spesielt han minste, for han blir så gruelig varm på beina, og koker om vi har på gore-tex. Så på vinterdager med temperatur over -3-5 grader, så er det kun cherrox på han. Adri opplevd at han har blitt kald på de temperaturene. Kryper det under -5, så er det ikke aktuelt med cherrox.

Hva har han på beina da?? Vet jo at barn er ulike mtp temperatur, men siden cherrox er tettere/puster mindre enn goretex får jeg ikke det helt til å stemme? Er det bare litt kaldt ute funker det jo superfint med vanlig bomullssokker i goretex??

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:52   #37
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

De sorell jeg her er ikke stive på utsiden, fysioen til minsten sa det motsatte.

Åh, som jeg elsker RL, hvor de aldri kan enes om de noe, disse ekspertene...
Jeg skal innrømme at jeg har ikke satt meg voldsomt inn i alle modellene av sorel, men de jeg har sett til nå duger ikke i mine øyne.. Ihverfall ikke til min snublefot-skeiv-i-føttene-gutt..

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:55   #38
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Hva har han på beina da?? Vet jo at barn er ulike mtp temperatur, men siden cherrox er tettere/puster mindre enn goretex får jeg ikke det helt til å stemme? Er det bare litt kaldt ute funker det jo superfint med vanlig bomullssokker i goretex??

HAr hatt både ulvangsokk og bomull, og er det mildt, så blir han så varm. Han er en ekstremt varm type da, og var barnehagens store hodebry...kle på de andre ungene, men kle av han

Nå er vel gore-tex bedre enn feks cherrox til å holde på varmen, på en måte, så det er vel derfor han blir så varm i dem sikkert. Jeg vet ikke jeg...jeg har bare observert...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:56   #39
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvorfor ikke bruke goretex eller vanlige gummistøvler da? Dersom det er så kaldt at gummien skal fryse vil det vel være is og snø og dermed ikke behov for cherrox?

Fordi goretex ikke duger når man står i vann. Og fordi gummistøvler blir stive uten at det er minusgrader ...
Dessuten liker poden best cherroxer. :lar ungen bestemme, tenke seg til:

(Når jeg snakker om cherrox (nå gikk det helt i surr med r-er og x-er her), så mener jeg Viking Thermo. Det er de vi har hatt og skal fortsette å ha.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:59   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Fanken, hadde de hatt Viking Thermo i min størrelse, så hadde jeg brukt det selv.
Gummistøvler med ullsokk i, er bare ikke det samme.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no