Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva er greia med cherrox?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-08, 17:53   #61
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Vi har klart oss uten cherox i 12 år. Ingen våte bein (ja, utenom når minsta setter seg nedi pyttene og vannet kommer inn øverst).

Barnehagen ymtet frempå en gang om cherox, men da sa jeg at jeg ønsket ikke å bruke slike til mine unger.

mvh vestlandsmamma i vinterregnet med Ecco goretex

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:00   #62
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Jeg hadde ikke stolt på at barnehagen husket å ta på ullsokker før støvlene kom på så derfor blir det Viking Thermo her. For ikke å snakke om at 1. klassingen skal huske ullsokkene selv!!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:06   #63
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Vi har selvsagt begge deler. Vintersko (GT e.l) og V Thermo.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:12   #64
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Må si jeg sjelden har opplevd H klam i Viking Thermo. Ikke det at jeg har tenkt så mye over det, men når jeg tenker over det nå. Jeg tok de frem isted, for å sjekke str ... Hannah ble overlykkelig

Er hun en sånn som blir fort varm og klam da?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:59   #65
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Er hun en sånn som blir fort varm og klam da?

I pensko har jeg sett det.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 19:18   #66
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Jeg er som Ole Brum: Jatakk begge deler. Har både GoreTex og Cherrox til snuppa hvert år. Godt for foten å variere litt og når det ene paret er vått, så har hun et nytt par klar.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 19:27   #67
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

I pensko har jeg sett det.

Storebror blir klam omtrent uansett nemlig. Derfor tenker jeg at cherrox er bortkastede penger. Særlig siden det jo faktisk ikke er for Godt Skotøy å regne. Det er "bare praktisk".

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:21   #68
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Sånne saker diskuterer jeg bare her inne. I den "virkelige verden" så er det utrolig hva som fungerer ganske så problemfritt.




Vi bruker forøvrig slike til storebror:



Kamik Snowkone

Hentet fra Sportsnett.no

Sitat:

Har barnet prøvd disse så er det farvel til cherroxen. En gummistøvel med fòr som sitter veldig godt på foten og er behagelig å ha på. I tillegg er det gummisåle som har et godt grep hvis minsten skal bevege seg i skogen.

Det er uttagbar innersokk i ullfilt som er lette å tørke. Er den lille uheldig og får fyllt støvlene med gjørme så er det en enkel sak å få de klare til neste dags bruk.
Snøringen øverst kombinert med myk og føyelig gummi gjør at de sitter godt på foten. De er gode og varme helt ned til -10 grader. Ypperlig høst- og vårstøvler med iskalde morgener og slaps og vått utover dager. Fungerer på moderate vinterdager også. Godt merket med refleks. Kommer i tøff rosa, grønn eller blå kamuflasjefarge. Se også tilsvarende produkt i ensfarget svart, blå eller rød. Meget stort bruksområde for aktive barn!
Str. 25-36. De er små i størrelsen, så er du i tvil om størrelsen, så gå opp til den største.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:42   #69
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Vi har hatt Viking Thermo til den minste, Kamik Snowkone til den eldste, pluss Kamik vintersko til begge. Vi har vore fornøgde med både Thermo og Snowkone, men eg tippar likevel at Thermoen blir skifta ut med Snowkone etterkvart. Utruleg praktisk å kunne ta ut heile innersokken dersom det skulle bli vått. ("Nokon" er glad i å sitje i store dammar...)

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:45   #70
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvorfor kan man ikke bare bruke støvler med ullsokker i?

Det har jeg sagt siden eldste begynte med slikt (og gjort) for snart ørten år siden. Hun er født i 1987
Det er da mye bedre enn cherrox med syntetisk greie innvendig som nesten er umulig å tørke.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:46   #71
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi har klart oss uten cherox i 12 år. Ingen våte bein (ja, utenom når minsta setter seg nedi pyttene og vannet kommer inn øverst).

Barnehagen ymtet frempå en gang om cherox, men da sa jeg at jeg ønsket ikke å bruke slike til mine unger.

mvh vestlandsmamma i vinterregnet med Ecco goretex



De ble nesten småsure på meg i barnehagen til minste. Cherrox ja det var man nærmest programforpliktet å ha!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:50   #72
MillyMollyMandy
Aktiv
 
MillyMollyMandy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 292
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Har faktisk aldri tenkt over det før, men Halleluja! vi trenger jo ikke Cherox

Forøvrig elsket jeg cherox da jeg var barn, jeg hadde et par brune, skikkelig godt inngåtte, de var totalt fri for såle under- jeg skled mange hundre meter helt til den triste dagen da mamma kjøpte en ekkel smøreguffe og smurte under sålen

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:09   #73
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

En barnehage jeg jobbet i hadde egen hylle til Cherox. Alle måtte ha Cherox.

Jeg har nesten lyst å trasse, bare for å trasse.

Og så irriterer jeg meg grønn over at de velger regntøy foran pustene dress. Vurderer sterkt å ta med meg regntøyet hjem, eller gjemme det i sekken sånn at han får bruke vår høst dressen sin.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:54   #74
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Og så irriterer jeg meg grønn over at de velger regntøy foran pustene dress. Vurderer sterkt å ta med meg regntøyet hjem, eller gjemme det i sekken sånn at han får bruke vår høst dressen sin.

Vi har ikke hatt regntøy i bhg. i lange perioder vi, bare ReimaTec vår/høst dress, fordi de holder i regnvær også.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 10:38   #75
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Hva er greia med cherrox?

Vi har reflex sin vår høst dress. Har enda ikke opplevd at den slipper inn vann, men har et veldig godt Troll regntøy til å skifte med. Men de velger alltid regntøyet først.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 10:39   #76
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Aminta; har de aldri behov for å gå i bare underdel da? Det gjør storebror mesteparten av dagene sine nå. Det er for varmt med jakke/mer enn en bomullsgenser over.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 12:05   #77
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Tenkte på det der Zol, for gnomen har flere ganger denne uken bare gått i buksen. Men kan jo ta med jakken hjem

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:32   #78
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

En barnehage jeg jobbet i hadde egen hylle til Cherox. Alle måtte ha Cherox.

Jeg har nesten lyst å trasse, bare for å trasse.

Og så irriterer jeg meg grønn over at de velger regntøy foran pustene dress. Vurderer sterkt å ta med meg regntøyet hjem, eller gjemme det i sekken sånn at han får bruke vår høst dressen sin.

Er vel ikke opp til barnehagen å bestemme hva alle må ha.. Merkelign å pålegge foreldre/barna det, synes jeg.

Og ang. regntøy vs. pustende dresser... Sier du ikke ifra om hva du ønsker skal brukes på ditt barn??? Vi gjør som Aminta, tar med regntøyet hjem, og i tillegg sørger jeg for grundig beskjed om de ønskene jeg har for bekledning.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 06:10   #79
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Har prøvd denne uken som var, Som var hans aller første uke. Sa "han kan godt" men må nok gå mer drastisk til vers.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no