Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iPod Touch-veske som tåler en støyt

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-11, 07:59   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.268
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

iPod Touch-veske som tåler en støyt

Storebror skal bruke iPoden sin som hjelpemiddel nå. Og han trenger en veske til den, helst som han kan ha rundt halsen.

Og jeg burde ha den i dag.

Jeg har vel tilgang til bare Elkjøp uten å måtte kjøre langt og lenger enn langt. Kan ev kjøre til telekiosken.

Jeg er innstilt på å finne en midlertidig løsning i dag, også bestille noe på nett.

Den skal også brukes i barnehagen, så bør tåle en støyt. Men assistenten kommer nok til å ta vare på den ute.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:05   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod Touch-veske som tåler en støyt

Lillegutt går med talemaskin rundt halsen, hans talemaskin er en HTC Touch HD, så jeg regner med de vil støte på mye av samme problematikken

Han får den gjennom hjelpemiddelsentralen da så når den går istykker eller får seg en trøkk er det greit å få fikset og raskt. Hvilket behov er det den skal dekke? Kanskje dere kan få den som hjelpemiddel?

Men uansett, vi har jo prøvd oss frem på ymse.
- jeg anbefaler IKKE sånn nøkkelsnor rundt halsen. Den kan hekte seg fast overalt, selv om den har sånn "dødmannsutløser". Den blir veldig å dingle, og være i veien, dingle rundt og slå borti ting, og det er i det hele tatt IKKE en god løsning for en liten barnehagegutt. Eller større gutt for den sakens skyld. Lillegutt bruker jo sin når han rir, sykler, står på ski etc. Og vi har prøvd flere typer, også paddede.
vi har en saksofonsele. Det blir litt mer krøkkete, men gnager mindre rundt halsen. Og gitt at han skal bruke den hele tiden, vil det være bedre for nakken hans også. Den ser sånn ut:

Den er ikke optimal den heller, (bla. kan den firkanten som holder selen bak skli opp litt, og de andre selefestegreiene har jeg tapet med kraftig sort tape så de ikke sklir, men den mye er bedre enn snor hvertfall. Av-og-påkledning blir dumt hvis man skal ha selen av og så på igjen utenpå yttertøy. Men hos oss er behovet så stort at det er bare sånn det må være. Ulempen med å kløne under av/påkledning av uttertøy er mindre enn ulempen ved å bruke noe snorgreier rundt halsen. Prøvd klips også, den holder ikke lenge - skvetter av. Det finnes armfester også, bare i veien på så små barn.

Vi har prøvd flere varianter av vesker, den beste jeg har funnet er fra fortte.com
Vi har denne, som jeg faktisk elsker , én i knallgrønn og blå, og en i knallgul og oransje. MED inngravert navn. Tykt, godt lær. Betalt dem selv men verdt hver krone. Også har jeg tipset hjelpemiddelleverandøren av talemaskinen om den, siden den vesken de har blir fortere slitt.


Nå finnes ikke akkurat denne modellen for ipod touch, men med den erfaringen jeg har fått fra snart 3 år med barn med telefon rundt halsen hele dagen kan jeg si at plast på er gull verdt, hvis du kan få tak i det. Så søles det, så males det, er det klin, så er det sand eller snø, eller vann, eller brus elelr osv. Kule farger er også morsomt. Og så lenge den henger fast og er litt inntil kroppen (med sele) er det faktisk ikke så mange støyter den får, utrolig nok. Der det skjærer seg er når lillegutt tar den ut av veska og hiver den elns. Men akkurat disse veskene har VELDIG gode trykknapper.
Hvis du synes det virker som de har vesker som passer deres bruk ville jeg faktisk kontaktet dem jeg altså. De var SÅ hjelpsomme og satte en designer på saken ift de spørsmålene jeg hadde om bruk og endringer og sånt, og det sto ikke på villigheten til å endre på ting og tilpasse.

Jeg var i direkte kontakt med de som lager veskene, og fikk dem til å la være å feste sånn klypesak på baksiden, og de festet inn ringene på et annet sted på vesken enn i utgangspunktet. Dette fordi når telefonen henger ned, og du skal plukke den opp og se på den, bør den henge OPPNED i utgangspunktet. De fleste sånne vesker har ringen på toppen så telefonen henger "rette veien". Siden lillegutt bruker den saksofonselen er det da krøkkete å få "snudd" telefonen rette veien når den henger fast. Det samme problemet vil dere få, hvis selen rundt halsen den henger i ikke er lang nok vil han få den "veldig opp i ansiktet" hvis festet er øverst på telefonen.
på akkurat den modellen vi har valgt kommer trykknappene som fester da _nederst_/under telefonen og jeg trodde kanskje de ville ryke, men det har de ikke gjort.

Det har derimot D-ringene (festeringene) gjort, de røk fort, bøyde seg. jeg har byttet dem med nøkkelringer. Men læret i denne vesken har holdt seg uendelig mye lengre enn andre jeg har prøvd, de som jobbet der var utrolig hjelpsomme og når jeg forklarte behovet kom de med forslag, og nå har veskene holdt siden juli. (den ene er brukt kun 3 uker) Den som har vært mest i bruk er like fin enda.

Typiske fallgruver med andre vesker:
* lærhempa holder ikke rundt selve festeringen, hvis den er festet i en lærhempe. Det er voldsom påkjenning på læret rundt ringen når et barn går med noe sånt hele dagen
* festeringen har ikke holdt i en eneste veske vi har hatt noensinne...
* det er lokk på veska. Når den må henge opp ned for at den skal kunne brukes optimalt blir lokket hengende og dingle hvis det ikke er en veldig god festeanordning på lokket. (dere må bare se om dere bør ha telefonen oppned i selen eller ikke. Du skjønner hva jeg mener når du har prøvd litt). Selv om telefonen henger rette veien blir lokket fort klønete.
* Læret er ikke holdbart nok - tidligere vesker har f.eks hatt fester i form av hull i læret med metallring rundt, de har røket fort. Festet til lokket ryker fort hvis det blir hengende og slenge
* knappene ryker. Sømmene ryker pga røff bruk.
* du bør ha et eller annet som dekker skjermen. Det blir sand, maling, vann, klin. Nå er vel en ipod såpass tett at den ikke påvirkes så mye av det, men...
* ehm :gruble. Skal prøve å komme på om det er noe mer

Lillegutt har sin under jakka ute om vinteren og når det er regnvær. Han lærte seg kjapt å dra ned glidelåsen hvis han har bruk for den. Evt. er den i hånda til en voksen så det er lett tilgang.

Men igjen, hvilken bruk skal den ha? Så skal jeg se om jeg kan tipse dere om noen tilsvarende greier det går an å søke på hjelpemiddelsentralen


Sist redigert av m^2 : 24-03-11 kl 12:27.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:06   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod Touch-veske som tåler en støyt

Jah, du får den ikke idag da. For de spesialsyr den til deg hvis du skal ha ringer og sånt på andre steder og da tar det en stund. Men de har så kule farger, læret er så bra!! osv.
Men du må jo se hvilke modeller de har som passer ipoden da og se om det er noe som faller i smak...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:16   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod Touch-veske som tåler en støyt

Ikke denne modellen, men dette er fargene på den han bruker mest - den er så fin!!!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:18   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod Touch-veske som tåler en støyt

Du kan sjekke hva Auroragroup har; http://www.auroragroup.eu/shop/forms....asp?news=true
Det er de som importerer og leverer alt av slikt til Elkjøp, Telekiosken og dets like. De har kort leveringstid på det aller meste, og det burde ikke være noe som helst problem for butikkene å få det bestilt til deg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:47   #6
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.268
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPod Touch-veske som tåler en støyt

Wow, tusen takk for godt svar m2!

Den skal brukes til dagtavle, ta bilder med etc. Grunnen til at han i perioder bør ha den rundt halsen er at vi nå skal bruke den til alarm for at han skal gå på do. Jeg ser for meg at assistenten kommer til å ta mye vare på den, pga at han tar bildene.

Det finnes lignende på hjelpemiddelsentralen ja, men nå har han jo denne iPoden, og kan den osv. Så vi bruker den i første omgang, men skal søke ja. Jeg ser endel ting som kan bli problem, derfor skal det søkes om noe annet, vi venter på å få komme på kompetansesenteret.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no