Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Naples, Florida (Fløyel! Og andre)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-14, 13:06   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Naples, Florida (Fløyel! Og andre)

Dette var året vi skulle spare penger og reise på billig ferie. Det ble ikke helt sånn.

Tur til Naples er sånn omtrent bestilt. Sånn kan det gå. Så da har jeg noen spørsmål:

1) Vi flyr til Miami. Lander kl 20 tror jeg. Er det skummelt å kjøre gjennom Everglades når det er mørkt? Med andre ord - kan vi dra rett til Naples eller bør vi vente til dagen etter?

2) Hva er det vi absolutt ikke må gå glipp av mens vi er der?

3) Vi vurderer et par dager til Key West i midten eller slutten av ferien. Hvor mange dager bør vi beregne? Er det lurest å kjøre eller ta ferge?

4) Hvilken airboat tur er best? Jeg vil se en haug med alligatorer, ellers blir jeg sur (så ingen sist jeg var i Florida)

5)Bør vi legge inn en dag eller to i Miami? Barna er 7 og 11.

Noe annet lurt?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 13:50   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naples, Florida (Fløyel! Og andre)

Ohh.. Så moro!
Hvor skal dere bo?

Har ingen gode råd på det du spør om. Beklager. Bare vært i Ft. Lauderdale og Orlando.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 14:19   #3
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naples, Florida (Fløyel! Og andre)

Vi er i Cape coral nå. Flyet vårt landet i Miami klokken 5, det ble en del venting på bagasjen osv pga dårlig vær( de stengte flyplassen), så vi kom oss ikke derifra før rundt 8. Ingen problem å kjøre igjennom Everglades på den tiden, så jeg hadde kjørt rett til Napels om jeg var dere. Det er mørkt, men andre biler på veien så ikke noe problem.
Alligatorturer vet jeg ikke noe om, men har venner som reiste til Everglades i forrige uke og de så flere alligatorer der. De tok ikke båttur, bare spaserte der. Vi har sett flere alligatorer hver gang vi har reist til Celebration. De er ikke store, men kommer ganske nærme. Miami beach er fint for ungene og de voksne.jeg ville definitivt ha tatt en tur der. Til Keys hadde jeg ikke kjørt, det er velding lang tur i bilen og lite variert å se på for barna ut dit. Hadde tatt båt.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 14:26   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naples, Florida (Fløyel! Og andre)

1) Vi flyr til Miami. Lander kl 20 tror jeg. Er det skummelt å kjøre gjennom Everglades når det er mørkt? Med andre ord - kan vi dra rett til Naples eller bør vi vente til dagen etter?
Ikke skummelt på noen som helst måte. Bare kjør. Ekstremt rette veier og lite alligator på veien. Bruk GPS så at dere kommer ut riktig fra flyplassen.

3) Vi vurderer et par dager til Key West i midten eller slutten av ferien. Hvor mange dager bør vi beregne? Minst to overnattinger, gjerne tre, det er mye utflykter etc som man kan finne på der.

4) Hvilken airboat tur er best? Jeg vil se en haug med alligatorer, ellers blir jeg sur (så ingen sist jeg var i Florida) Billie Swamp er best for å se dyr gående fritt og inhengning (så at man kan se dem litt nær innpå) syns jeg, der kan man overnatte enkelt også, men var forberedet på mygg. Da kjører dere igjennom indianerlandsbyer. Det er to flotte nasjonalparker. Den ene heter Shark Valley og den andre Royal Palm om jeg husker riktig. Der ser man dem vildt og det er fascinerende. Shark Valley har tram-turer som man "må" ta, to timers tur, med mye alligator. Ta med solkrem og mat (maten kan ikke spises på tram-turen, men før, det er ikke noen servering der).

5)Bør vi legge inn en dag eller to i Miami? Barna er 7 og 11. I tilfelle til Miami Beach eller noen av øyene litt nord for Miami Beach alternativt Key Biscayne som ikke er så turistifisert. Jeg er veldig glad i Miami etter å ha bott der i 2 år, men mye av mine opplevelser er fra et liv der med venner og familie.


Sist redigert av Pelen : 27-06-14 kl 15:05.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 14:47   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naples, Florida (Fløyel! Og andre)

1) Vi flyr til Miami. Lander kl 20 tror jeg. Er det skummelt å kjøre gjennom Everglades når det er mørkt? Med andre ord - kan vi dra rett til Naples eller bør vi vente til dagen etter?

Lander kl 20, dere bør regne minst 1 time før dere er igjennom customs og hentet bagasje, toget over til bilutleie, så tja. ute av flyplassen tidligst kl 22. Og da er spørsmålet hvor uthvilt sjåføren er eller hvor gira dere er på å komme dere frem til Naples. Det er ingen fare å kjøre I75 - 1time straka vegen, (men pass for all del å da I75 og ikke highway 41 - for det tar vinter og år.) bare sørg for å ha nok drivstoff, for det er ingen tank muligheter på strekningen og ta tissepauser FØR dere starter på strekningen. Jeg ville ikke ha gått ut av bilen og tisset langs veien for å si det sånn.
Må dere kjøpe mat før dere kommer på leiligheten ligger det en døgnåpen WalMart mellom Marco Island og Naples (i krysset I75 og HW41 til venstre og litt opp i gaten mot Marco Island), mener bestemt at den var nattåpen.


2) Hva er det vi absolutt ikke må gå glipp av mens vi er der?

Naples har fantastiske strender! Vanderbilt beach, Naples Pier, Bearfoot Beach, (i den rekkefølgen også - Bearfoot har litt mye skjellsand, men den er fin).

Det går sightseeing båter ut hver dag fra kaia i sentrum, både dag og kveld hvor man drar på delfinsafari og sjøku-safari - det kan være hyggelig. Det meste dere trenger ligger langs highway 41, restauranter, shopping o.l. Ikke få panikk om du ser finner i vannet, det er ikke nødvendigvis hai, delfinene kommer tett inn på badene

Det største shoppingsenteret er Coastland Mall. Jeg anbefaler også å ta en tur til Coconut point, veldig hyggelig handelsområde og koselig kino - kino i ammerikka er gøy! Det tar 2,5 time opp til Tampa hvor dere har Buch Gardens, 3 timer til Legoland og 3,5 time opp til Orlando hvor dere har alle andre parker - det er billig å bo på hotell i juli i Orlando, så vi dro dit å sov i 2 døgn for park og shopping på outlets, det er ikke noen outlets i Naples, da må dere til Ft Myers.



3) Vi vurderer et par dager til Key West i midten eller slutten av ferien. Hvor mange dager bør vi beregne? Er det lurest å kjøre eller ta ferge?

Jeg har ingen formeninger om Key West eller Miami - alle dit, jeg har vært der og kjenner at jeg ikke tilbake. nuff said!

4) Hvilken airboat tur er best? Jeg vil se en haug med alligatorer, ellers blir jeg sur (så ingen sist jeg var i Florida)

Everglades City Airboat Tours,
907 DuPont street, Everglades City, FL 34139

Ombord i en airboat hører du ikke en dritt! Det bråker like mye som ett helikopter, fordelen med dette selskapet er at de har høretelefoner m/mikrofoner så det er mulig å kommunisere med guide og hverandre. Vanvittig tur! Det er ett minne for livet. Vi fikk klappe vaskebjørner, fikk se alligatorer på litt for nært hold etter min smak. Men utrolig spennende og fartsfylt. Smøre seg med solkrem har jeg hørt er lurt.

Tilbyderene der er mange og ikke alle er like seriøse. Vi og flere med oss har brukt dette firmaet og alle er fornøyde.


5)Bør vi legge inn en dag eller to i Miami? Barna er 7 og 11.

Se pkt 3. (ungene mine nektet å bade på Miami Beach - det var møkkete i vannet, masse plast fra 6-pack, sjokoladepapir, oljesøl m.m.) etter 3 uker på strendene i Naples blir man bortskjemt... Skal du ha blekk på kroppen så ligger jo Miami Ink der, det er ca 30min - 2 timers ventetid, men de tar kun drop-in. Sånn been there - done that for de som har den type ønsker...


Noe annet lurt?

Naples er en stille by, den er veldig uamerikansk, men hyggelig og avslappende. Mange kjendiser har sommerhusene sine her og på Marco Island, hvilket man skjønner ut fra størrelsen på bygningene...

GOD FERIE!! Jeg har reisefeber så det holder, den ene etter den andre forlater landet og jeg sitter igjen! Telle dager.... hører på favorittradiokanalen min jeg har der borte og synger med.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 27-06-14 kl 14:57.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 15:50   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naples, Florida (Fløyel! Og andre)

Takk for flotte tips! Vi skal bo her, ser det ut til:

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Rev...s_Florida.html

Vi skal ikke spille golf selvom vi bor på golfhotell.

Det gledes! Vi skal ikke i noen parker, det fikk jeg overdose av sist vi var i Florida og ikke gjorde noe annet. Mannen vil kjøre til Tampa for å svømme med sjøkuer. Er det noe stas? Er det noe annet gøy (ikke parker) i Tampa?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 16:03   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naples, Florida (Fløyel! Og andre)

Jeg tror dere kan svømme med sjøkuer i Naples også.
Jeg er ikke overvettes begeistret for Tampa, jeg foretrekker Sarasota og St.Petersburg. Tampa er en kontorby og Clearwater er veldig komersiell pga kåringen som Floridas badeby.

Hva liker dere å gjøre? Juli er veldig rolige måneder med konserter og markeder. Men i Sarasota er det en Amish landsby som er litt annerledes. Søk opp om det er noen Food-truck nights i nærheten av dere.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 16:54   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naples, Florida (Fløyel! Og andre)

Takk! Jeg vil egentlig ikke gjøre så mye. Lese bok, drikke frozen margaritas og bade. Og se alligator. Amish høres kult ut, det må jeg sjekke opp!

Jeg kjenner planleggingen blir litt stress når man bestemmer reisemål to og en halv uke før avreise.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 17:01   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naples, Florida (Fløyel! Og andre)

Go with the flow! Vi har 4 uker der borte, jeg har kun planlagt å fikse neglene mine dag 1, ellers ingen planer. Sove, sy, bade og jo! Cirque du Soleil en kveld.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 19:06   #10
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naples, Florida (Fløyel! Og andre)

Enig med Fløyel om Sarasota! Veldig flott der, og deilige strender. Verd å få med.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 21:13   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naples, Florida (Fløyel! Og andre)

Vestkysten av Florida er flott, finere enn østkysten synes jeg.

Greit å ha et par dager på Key West. Det er ca åtte timer mener jeg å huske fra Orlando, 4 fra Miami. Verdt å få med seg synes jeg!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no