Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-12, 12:08   #21
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Mine sofaputer har dun og fjær og aldri igjen sier jeg bare.. daglig plukker jeg og støvsuger jeg fjær!

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 13:40   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Søsteren min har denne og den er fantastisk å sitte i. Jeg hadde slått til på det tilbudet som er nå om vi ikke allerede hadde vært fornøyd med sofaen vi har nå.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 14:02   #23
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Har hun dun?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 14:12   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Har hun dun?

Jepp, hun har dun.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 14:28   #25
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Får jeg spørre hvilke trekk dere velger? Med 50% på sofaen er det greit å bruke penger på godt barnevennlig trekk. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 14:45   #26
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Jeg fikk anbefalt Nantes på Bolia når jeg forklarte vår situasjon. (snart tre barn) Trekket kan tas av og vaskes i maskin på 40 grader.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 15:24   #27
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.862
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Vi fikk også anbefalt (og kjøpte) Nantes. Slitesterkt og kan lett tørkes av.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 19:32   #28
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Vi har dun i Bolia sofaen vår, og jeg har aldri banket den. Snur putene nå og da, når det trengs. Har hatt sofaen i 5 år.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 20:09   #29
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Vi har dun i Bolia sofaen vår, og jeg har aldri banket den. Snur putene nå og da, når det trengs. Har hatt sofaen i 5 år.

Akkurat dette innlegget trengte jeg før jeg lar mannen lese tråden hehe.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 10:51   #30
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Får jeg spørre hvilke trekk dere velger? Med 50% på sofaen er det greit å bruke penger på godt barnevennlig trekk. .

Vi har en ullblanding. Det impregnerte jeg før bruk og etter vask. Ja, jeg har vasket trekkene i maskin med milo uten problem.

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Akkurat dette innlegget trengte jeg før jeg lar mannen lese tråden hehe.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 14:40   #31
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Er det ull i Nantes? Mannen er allergisk mot ull, så det er litt viktig å unngå det i sofaen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 23:09   #32
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.026
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Det er ikke ull i Nantes nei. Sitter i en sofa med Nantes akkurat nå, og er veldig fornøyd med stoffet Trekket er dessverre ikke avtakbart på vår sofa da, men alle flekker har vært enkle å vaske bort.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 23:13   #33
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Vi har vært og kikket litt, og det blir sannsynligvis sofa fra Living på oss.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 23:42   #34
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Nei ikke ull.

Vi bestilte i dag!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 20:43   #35
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Vi bestilte lørdag. Det ble Nantes trekk og dun både i pall, sitte og rygg puter. I følge selgeren var det avtagbart for rens. Det kjentes best ut i butikken, selv om jentene syntes den sofaen hadde dårlig sprett. . I følge selger er Skandinavia bestselger og vi kan regne med å kunne kjøpe til trekk og møbler. Takk for tips og svar!

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 21:04   #36
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Vi endte opp med skum, for selgeren som anbefalte meg dun ombestemte meg da hun så lengden på mannen. Vi trengte i følge henne all plass til setene og dunen skyter den litt ut. Kjøpte sofa, krakk, tre puter og en nakkestøtte som mannen kan ha når han sovner i sofaen om kveldene!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 16:05   #37
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Eldgammel tråd, men jeg ser at det er stilt spørsmål her som tilsvarer det jeg lurer på i dag.

Scandinavia er igjen på -50%, og jeg tror vi skal kjøpe 2- + 2 1/2-seter. Men jeg stiller igjen spørsmålene:
-dun eller skum?
-ull eller polyester?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 21:19   #38
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.026
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Vi har en treseter med dun i både rygg og sete. Det gir bedre komfort, men putene må snues og bankes litt innimellom. Vi snakker 2-4 ganger i året. Utseendet er også mykere og mindre stramt med dun.
Vi har stoffet nantes, som jeg tror er polyester. Det er i alle fall ufattelig slitesterkt, beregnet for offentlig bruk. Vi har to katter og må ha det slik. Hvis ikke hadde jeg gått for velour.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 21:43   #39
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Vi har sofa og stoler fra Sits med duntopping i både rygg- og sitteputer. Fantastisk sitte- og liggekomfort, men krever oppbanking hver dag for ikke å se helt herja ut. Har venner med Bolia-sofa som har samme "problemet"

Hadde jeg skulle velge stoff, så hadde jeg valgt ull. Det virker å være veldig god kvalitet på ullstoffene til Bolia, og de er både pene å se på og behagelige å sitte i.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 22:03   #40
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med dun i sofaen - Bolia Scandinavia

Vi har Scandinavia med skum, og synes den er veldig god. Særdeles vedlikeholdsfritt. Vi har også nantes-trekk, virker som om det tåler alt.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no