Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelper til med lekse: Hva hadde Italia

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-13, 14:28   #1
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Hjelper til med lekse: Hva hadde Italia

i inntekt og utgifter i dollar i 2007.

Jeg anser meg som en god googler, men denne fant jeg ikke.

Noen som kan være så snill å hjelpe?

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 14:34   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelper til med lekse: Hva hadde Italia

Har du sett på denne? http://en.istat.it/ Italias versjon av SSB.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 14:41   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelper til med lekse: Hva hadde Italia

Her er rapporten for 2007 fra Ministry of Finance and Economics, eller hva de nå kaller seg: http://www.tesoro.it/en/doc-finanza-...nance_2007.pdf

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 14:54   #4
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelper til med lekse: Hva hadde Italia

Den øverste er forsåvidt fin, men jeg fant kun søkemulighet på italiensk og det blir i overkant for tenåringen.
Begge er fine til å finne relevant informasjon så tenåringen har fått de for lesing.

Tusen takk.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 18:58   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelper til med lekse: Hva hadde Italia

https://www.cia.gov/library/publicat...orld-factbook/. Bruker ofte denne, men har ikke sjekket om du finner tall fra 2007 der.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 21:29   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelper til med lekse: Hva hadde Italia

Klarer ikke å dy meg. For en idiotisk lekse! Hvem gir slike lekser?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 11:27   #7
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelper til med lekse: Hva hadde Italia

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Klarer ikke å dy meg. For en idiotisk lekse! Hvem gir slike lekser?

10. klasselærer på podens skole.

Leksen var utrolig omfattende og vanskelig og jeg kan ikke for mitt bare liv se for meg at dette er noe alle kan få til.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 15:01   #8
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelper til med lekse: Hva hadde Italia

Det høres helt merkelig ut. Var oppgaven at de skulle finne den på nett også, helt uten hjelp til hvilke sider? Det finnes ikke noen database de har fått tips til å sjekke? Det var jo til og med gamle tall, jeg måtte som sagt inn i en rapport fra ministry of finance for å finne historiske tall.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 16:59   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelper til med lekse: Hva hadde Italia

Skulle gjerne likt å vite bakgrunnen for at en slik lekse ble gitt. Jeg håper også at det var en individuell lekse.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 17:39   #10
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelper til med lekse: Hva hadde Italia

Det er ikke slik at denne opplysningen er å finne i læreboka, og derfor ble valgt som oppgave?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 17:56   #11
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelper til med lekse: Hva hadde Italia

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Det er ikke slik at denne opplysningen er å finne i læreboka, og derfor ble valgt som oppgave?

Nope, ingenting i læreboka.

Det viser seg at dette står som rødt mål i ukeplanen og akkurat det spørsmålet var en del av en større oppgave. Det er elevene som går for 5 og 6 som velger rødt mål og jeg fikk hakeslipp da jeg så oppgaven.

Ingen hint om databaser eller noe.

Det gikk seg forøvrig til, ved hjelp av BNP per innbygger og en del annen statistikk fikk han svart på dette på en grei måte.

Gult og blått mål (enklere oppgaver) var på langt nær så vanskelig. Jeg trodde først dette var spørsmål alle fikk, men det var det heldigvis ikke.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no