Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Helsetrygdkort - nødvendig?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-14, 22:31   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helsetrygdkort - nødvendig?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Takk for påminnelsen, nå fikk jeg gravd frem våre (som vi fikk i fjor og er gyldige til 2016.)

HELFO skriver ellers på siden sin



(http://www.helfo.no/privatperson/eur...x#.U6swA9oayK0)

Ulempen med det nummeret er at det er (var, mulig det har endret seg) kun bemannet i kontortiden. Så blir man akuttinnlagt utenfor kontortiden sliter man. Selv med god reiseforsikring. :btdt:
I mitt tilfelle ble jeg akuttkjørt til et helt vanlig sykehus i Paris, og ble sittende/liggende i en sofa i foajeen til pappa via mastercard fikk hostet opp en svært romslig økonomisk garanti for en (mulig) større operasjon. De tok knapt i meg før det. Jeg hadde forsikringsselskap (SOS International) på telefonen men de kunne heller ikke hjelpe utenfor kontortid siden sykehuset MÅTTE ha helsekortforsikring for å godta meg, og mitt hadde nettopp gått ut - jeg hadde det jo i lommeboka. Herlig... Jeg hadde med meg sykepleier fra der jeg var på møte da det skjedde, så hun passet på meg, men det var jo helt tilfeldig egentlig. Sykehuset dreit hvertfall i hvordan jeg hadde det, fram til jeg hadde penger å betale for meg. Da var det rød løper videre inn i de indre gemakker

I Nederland spurte de knapt om hva jeg het før de behandlet meg da jeg var innlagt der. Der fikk jeg regning i posten for sykebiltur+innlegging via der jeg var på jobbmøte og var blitt plukket opp, regningen var sendt til dem i mitt navn. Da var det bare å sende den videre til forsikringsselskapet så fikset de alt.


Sist redigert av m^2 : 26-06-14 kl 13:01.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 22:50   #22
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helsetrygdkort - nødvendig?

Takk for tips! Nye kort er bestilt, og om de ikke finner veien til postkassen innen neste lørdag, får vi lagre nummeret til Helfo.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 22:51   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helsetrygdkort - nødvendig?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nei, men nå har vi nå engang ikke kortene og vi reiser om to dager. Jeg tar kontakt i morgen og rapporter her etterpå i tilfelle det skulle være andre i samme situasjon.

Jeg skal føye til et "om du kan unngå det" i innlegget du siterte.
Er du for sen, så er du for sen og da må man bare ta det med i risikovurderingen og gjøre tiltak deretter. Nummeret til Helfo som nevnt over f.eks. Trampoline-forbud for unger kan også innføres som risikoreduserende tiltak. (Naboen skulle til Danmark et år, de kom seg ikke lenger enn Sørlandet før ene ungen fikk komplisert armbrudd etter trampoline-uhell. Kan humres av nå, ikke festlig den gang.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 19:44   #24
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helsetrygdkort - nødvendig?

Jadda, de kortene jeg fant som gikk ut 22. juni 2014 var de gamle kortene - mannen hadde de nye, som går ut i 2016 på kontoret sitt...

Vel, da ordnet det seg! Takk for info og gode råd!

Jeg har fått tilbekemlding på at denn etråden har minnet andre på å bestille kort, så noe hadde den jo for seg!

Kan også opplyse om at like før mannen fant de nye kortene, tilbød Helfo oss å hjelpe oss med en papirvariant, så det finnes en mulighet om man er ute i siste liten.

God sommer til dere alle!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 19:58   #25
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helsetrygdkort - nødvendig?

Så flott at det ordnet seg. God tur.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 19:58   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helsetrygdkort - nødvendig?

Så bra at det ordnet seg så greit.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no