Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Julen er ryddet bort!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-15, 15:44   #21
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Det er jo ikke 13. dag jul før på tirsdag

Her ryker julepynten i helga. Vi tok inn juletreet og pyntet det lille julaften.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 15:44   #22
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Her får det stå til over helgen. Tirsdag eller onsdag går treet (for det blir hentet med søppeltømmingen på torsdag) men de røde gardinene får henge ut januar tenker jeg. Vi har et hus som passer godt røde gardiner.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 15:44   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Jula har jo akkurat begynt. Her ryddes ingenting før tidligst neste helg, jo nærmere 20. dag jul jo bedre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 15:46   #24
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Enten tar vi det til helgen eller en kveld til uken. Vi pynter ikke til jul før på lille julaften (evt. bittelille), så jeg synes det er fint å ha julepynten noen dager uti det nye året iallefall. Adventsstjernene og julebelsyningen utendørs får nok henge opp ut januar, jeg synes det er så koselig med litt ekstra lys nå når det er så mørkt ute. Forøvrig er jeg enig i at det er deilig når man får tatt ut alt og at det blir så lyst og luftig i huset.

I fjor heiv vi ut pynten første nyttårsdag selv om vi ikke fikk pyntet før på julaften pga. omgangssyke. Nettopp omgangssyken, som hele familien, inkludert besøket, holdt på med hele jula, gjorde at jeg bare assosierte julepynten med akkurat dét, så det var utrolig odt å få alt ut. :syk:

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg er ikke i julehumør for tiden, men vanligvis hadde nok julen fått være her litt lenger. Nå er det en viss person som skal ryddes ut ...

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 15:53   #25
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Her maser dere om å sette igang julestyret i oktober og så skal den ut igjen allerede 1 januar?
Mamman min har bursdag 15 januar og i oppveksten hadde vi alltid juletreet oppe til etter det.
Det haster ikke med å få ut jula her men vet at følelsen på at huset blir så stort og luftig kommer.

Jeg vil egentlig mest ha ut juletreet, og siden jeg ikke gidder å ta julepynten i to runder ryker alt det andre med treet.

Vi bor på 70 kvadrat og juletreet tar plassen der tørkestativet normalt står i stua. Jeg klarer å utsette klesvasken noen dager i tjukkeste jula sånn at vi slipper å tørke klær, men nå har jeg hatt sttivet midt på gulvet i flere dager og da blir det liksom ikke så mye julestemning uansett.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 16:01   #26
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Tar det på søndag.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 16:03   #27
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Jeg koser meg med jul hele desember, og har i tillegg et tre som har drysset fra første dag , så nå er juletreet og mye av den andre pynten borte. Vi skal også pusse opp store deler av huset i år, og begynner så smått allerede nå, så da føles det godt å starte oppussingen med å renske huset for julepynt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 16:04   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Nei, her er jula oppe til renovasjonsetaten samler inn juletrær. I år er det til uka, så juletreet får stå til dagen før det, og julestjerna i vinduet får være oppe en god stund til. Den gir så koselig lys.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 16:17   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

, og julestjerna i vinduet får være oppe en god stund til.

Min julestjerne henger opp hele året. Vel og merke uten lys i perioden januar-november. Men det er en veldig nøytral og uanselig stjerne, altså, og dessuten et ork å henge opp/ned, om det kan redde meg fra julesjuskestempelet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 16:19   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Min julestjerne henger opp hele året. Vel og merke uten lys i perioden januar-november. Men det er en veldig nøytral og uanselig stjerne, altså, og dessuten et ork å henge opp/ned, om det kan redde meg fra julesjuskestempelet.

Vår er en gigantisk lysende sak som dekker 1/3 av vinduet, og vinduene åpnes innover, så den må absolutt ned. Men hver januar tenker jeg på om vi kunne hatt noe annet der resten av de mørke månedene som er like pent som en stjerne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 16:21   #31
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Planen er å ta det i løpet av ettermiddagen. Om jeg bare kommer meg ut av sofaen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 16:22   #32
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vår er en gigantisk lysende sak som dekker 1/3 av vinduet, og vinduene åpnes innover, så den må absolutt ned. Men hver januar tenker jeg på om vi kunne hatt noe annet der resten av de mørke månedene som er like pent som en stjerne.

Vi har en liten VP Flowerpot i vinduet januar til november, etter at vi også konkluderte med at vi savnet lyset fra julestjerna.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 16:29   #33
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Har begynt å rydde, organisere og donere bort innhold i skap og skuffer, men julepynten får stå til søndag.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 16:42   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi har en liten VP Flowerpot i vinduet januar til november, etter at vi også konkluderte med at vi savnet lyset fra julestjerna.

Ja, kanskje det er en idé? Vi har også to veldg fine lamper i sortlakket metall og bronse som kunne hengt i hvert sitt vindu.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 16:49   #35
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Her er jula nesten ryddet helt ut. Jeg liker å ha rent hus uten julepynt når det nye året begynner. Juleduker og lys står framme ennå, men regner med lysene brennes opp i løpet av helga og da ryker også dukene. Juletreet og julepynt er pakket vekk. Stjerna og adventsstakene er snart på vei bort de også.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 17:20   #36
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Vi rydder sikkert på lørdag, om vi får tid. Gruer meg til å ta ned stjerna, den er så fiiiin. ( vet at det er ulike syn på den. )

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 17:21   #37
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Vi venter til søndag.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 17:23   #38
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Juletreet forsvant på lørdag før vi reiste på fjellet. Kom hjem i dag, og resten av julepynten forsvinner i løpet av helga.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 17:29   #39
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Vi venter, jula har jo nettopp begynt! Her er det jul iallefall en uke til. Vi skal ha venner på pinnekjøttmiddag på søndag blant annet.

Vi holder på tradisjonene og tjuvstarter ikke med julen, så derfor er vi heller ikke lei enda. Vi pynter til advent 1. desember og det er noe helt annet enn jul! Nisser, engler og rød pynt kommer ikke fram før 22. eller 23. desember. For meg blir det å julepynte til 1. desember like skrullete som å ta fram nissene til påske. Jeg innser dog at jeg kanskje tilhører et mindretall, men jeg vil heller ikke være med i "gjengen som aldri kan vente på noe" som min gammelkloke 12-åring uttrykte det. Hun hadde vært på besøk hos en venninne i begynnelsen av desember og kom sjokkert hjem og fortalte at de hadde full julepynt framme. Hun mente det var så typisk, de kunne aldri vente på noe som helst. Ønsket de seg noe, så kjøpte de det straks osv. Jeg lo av henne, men hun har litt rett også. Venting er viktig, jeg ser at iallefall mine unger setter stor pris på at vi gjør det på denne måten.

Jeg liker også å drøye jula en ukes tid ut i januar. Januar er en mørk og stusselig måned og den røde julepynten liver opp. Desember er også mørk og stusselig, men da har vi jo adventspynten framme. Når jula forsvinner ut, blir det for meg et lite pyntevakum til jeg føler jeg kan ta fram vårfølelsen. Det er definitivt ikke aktuelt i januar, iallefall.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 17:42   #40
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julen er ryddet bort!

Her er det alt annet enn mørkt!
Vi har masse lys over alt, lyse pynteputer og løpere.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no