Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-15, 23:25   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

I lys av tråden om bortpakking av jul.
I desember kjøpte jeg en lyskrans til vinduet, i stedet for å henge opp stjerne. Kan sånne kranser henge lenger enn resten av julen, eller må den også vekk?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 02:22   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Du bestemmer jo selv, men jeg for min del syns lyskranser og adventstjerner ser avglemt ut fra midten av januar.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 07:42   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Mine får henge et godt stykke ut i januar.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 08:15   #4
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.459
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Lys er hyggelig, synes jeg.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 08:45   #5
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Bedre med en pendel... sånn liten vinduslampe.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 10:21   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Jeg synes også det ser avglemt ut. Men jeg er oppvokst med at adventsstjernen skulle ned når vi pyntet til jul, for da var ventetiden over.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 10:29   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Eg ville ha bytt det ut med sånne moderne lysgreier som ein nyttar i vindu nu til dags, for det er fint med ekstra lys i vindua. Januar er jo ikkje akkurat lys...

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 10:41   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

sånne moderne lysgreier

Lamper?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 11:00   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Vi tar ned alt når julepynt og juletre ryddes vekk og det er neste helg, sier mannen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 03-01-15 kl 17:04.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 11:05   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Jeg synes forresten det ser rart ut når adventsstjernen henger i julen også, jeg. Ser det blir mer og mer vanlig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 11:10   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Ingen ting må bort den 13. dag jul. Du kan ha den helt til 20. dag jul i alle fall uten at noen trenger å se rart på det. Jeg har også lyst til å ha oppe lyskransen min lenger, men blir nok til at jeg erstatter den med en annen type lampe i vinduet isteden. Er jo så koselig med alle lys i vinduene nå når det er så mørkt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 12:28   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Det må ikke bort 13. dag jul, men det ser mer og mer avglemt ut utover våren.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 12:33   #13
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

For to år siden ble storesøster så lei seg da jeg tok ned adventsstjernen i midten av januar at jeg hengte den opp gjen og lot den henge ut februar.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 21:48   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Lamper?


ja, altså, det finst jo sånne tre med lys i, kulerlyslenker, og alt mulig sånt som ikkje ser heilt lampete ut, og som gjev veldig koselig og varmt lys.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 21:53   #15
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

I hine hårde dager var det et hus i Holtermannsveien i Trondheim som hadde juletreet stående til fruen i huset hadde fødselsdag - i april. Man kan da påberope seg lignende omstendigheter?

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 21:56   #16
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

I hine hårde dager var det et hus i Holtermannsveien i Trondheim som hadde juletreet stående til fruen i huset hadde fødselsdag - i april. Man kan da påberope seg lignende omstendigheter?

Jeg mener bestemt at en kunne se treet når en kjørte forbi

Vi tar ned alt som minner om jul innen den 13. dag jul, men lys ute får stå ut januar. Kanskje litt lengre i år.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 23:32   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med lyskransen - må den bort 13. dag jul?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg synes forresten det ser rart ut når adventsstjernen henger i julen også, jeg. Ser det blir mer og mer vanlig.


det er jeg vokst opp med at den gjør. Så kaller jeg det like gjerne julestjerne også da, ungene kaller den "betlehemsstjernen" og det er da vel den denne skal representere, og sånnsett riktigere å henge opp i julen enn hele ventetiden, eller husker jeg helt feil her?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no