Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Veps

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-18, 10:49   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veps

Gjør du det med en sånn delt flaske med tuten oppned Luvi?

Må lage vepsefeller jeg også. Hvor mange trenger jeg tro? Må vel ha en del, plassert rundt på ulike steder i hagen. I dag kommer familiens største vepsehysteriker hjem også.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 10:52   #42
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veps

Tør nesten ikke si det høyt, men jeg har ikke sett noen veps. Bor midt i byen, kanskje en sammenheng?


Sist redigert av Avatar : 02-08-18 kl 10:57.
Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 10:56   #43
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veps

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Gjør du det med en sånn delt flaske med tuten oppned Luvi?

Må lage vepsefeller jeg også. Hvor mange trenger jeg tro? Må vel ha en del, plassert rundt på ulike steder i hagen. I dag kommer familiens største vepsehysteriker hjem også.

Jeg har laget det, i allefall. Fylte på med oppskrifta luvi nevner over her.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 10:56   #44
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Veps

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Gjør du det med en sånn delt flaske med tuten oppned Luvi?

Må lage vepsefeller jeg også. Hvor mange trenger jeg tro? Må vel ha en del, plassert rundt på ulike steder i hagen. I dag kommer familiens største vepsehysteriker hjem også.

Neida, bare i ei skål. Så tipset delt på FB i går. I går kveld var det bare 3 oppi. Nå som blandingen har stått over natten var det flust oppi der.

En pk tørrgjær, 8 ss sukker, 3 dl vann.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 11:01   #45
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Veps

Er dere sikre på at det kun er veps som går etter blandingen? Jeg må innrømme at jeg er meget skeptisk hvis det samtidig fører til massedrap av bier.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 11:05   #46
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veps

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Er dere sikre på at det kun er veps som går etter blandingen? Jeg må innrømme at jeg er meget skeptisk hvis det samtidig fører til massedrap av bier.

Det er en forskjell på veps og bier ved at biene går bare etter blomsterstøv, mens vepsen er rovdyr, og tar insekter og kjøtt fra menneskemat. Så vepsen har en annen diett, og tiltrekkes av andre lukter enn det biene gjør. Jeg vet ikke sikkert om det betyr at biene ikke går i vepsefeller, men jeg har i alle fall aldri vært plaget av bier eller humler i noen form for mat eller drikke (men så drikker jeg ikke så innmari mye sats heller da).

Her ser det forresten ut til at vepsen har fortrengt både humler og bier. Tidligere i sommer var det masse humler i blomstene i hagen, nå er det bare veps.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 13:15   #47
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Veps

Vi var i Kongeparken i går, og der var det helt ekstremt!! De var OVERALT. Antageligvis på grunn av mye søt drikke rundt omkring. Mannen prøvde flere ganger å fylle opp koppen sin med brus, med det resultat at to-tre vepser havnet oppi, MENS han tappet. Vi andre var lure og gikk kun for vann. Men det var virkelig plagsomt. Heldigvis ble ingen av oss stukket.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 10:39   #48
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Veps

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Tør nesten ikke si det høyt, men jeg har ikke sett noen veps. Bor midt i byen, kanskje en sammenheng?

Det er ingen her heller. :hvisker: Mulig de kommer senere på sommeren.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 10:53   #49
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veps

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hva slags korker er dette?

Den heter Quick Top og vi har kjøpt våre på Nordby Kjøpesenter rett ved grensen mellom Sverige og Norge nær Halden. De er geniale.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 10:58   #50
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Veps

I vepsefellene på hytta til pappa var det bare veps, og kanskje en og annen flue. De hadde laget felle av typen brusflaske delt i to med tuten ned, og hadde fanget mengder med veps. (Men ikke nok, både Ville og jeg fikk stikk.)

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 11:00   #51
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veps

Jeg har sett 3 veps og knapt en flue i sommer så de er *ikke* her hvertfall. (Stabekk/Bærum)

Men vi har noen humler og bier da.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 12:39   #52
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veps

Jeg lagde den blandingen det er snakk om og satte ut forleden. Den tiltrakk definitivt veps, men de fleste valgte faktisk Munkholmen som har stått i flere dager.
Anticimex var her forleden og sprøytet eller gasset bolet. Fremdeles mye veps, men vi antar at det er de som inne får dratt tilbake til bolet.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 13:23   #53
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Veps

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg lagde den blandingen det er snakk om og satte ut forleden. Den tiltrakk definitivt veps, men de fleste valgte faktisk Munkholmen som har stått i flere dager.
Anticimex var her forleden og sprøytet eller gasset bolet. Fremdeles mye veps, men vi antar at det er de som inne får dratt tilbake til bolet.

Den med gjær, vann og sukker?

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 14:53   #54
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veps

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Den med gjær, vann og sukker?

Jepp.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 16:23   #55
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Veps

Leste nettopp at det kanskje ikke var så lurt å ordne med fristende blandinger til veps, da dette kunne tiltrekke seg enda flere veps. Et tips som så ut til å fungere var å blåse opp en gråpapirpose og henge opp der man oppholder seg. Det skulle skremme bort veps siden de trodde at stedet var bebodd av andre veps, siden papirposen ligner på et vepsebol.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 22:32   #56
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Veps

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Leste nettopp at det kanskje ikke var så lurt å ordne med fristende blandinger til veps, da dette kunne tiltrekke seg enda flere veps. Et tips som så ut til å fungere var å blåse opp en gråpapirpose og henge opp der man oppholder seg. Det skulle skremme bort veps siden de trodde at stedet var bebodd av andre veps, siden papirposen ligner på et vepsebol.

Jeg tror nok også det at det dukket opp ekstra mange vepps da blandingen sto fremme enn hva det ville gjort uten så nå er den tatt bort så får vi se om det blir mindre av de her ute enn det var i utgangspunktet. Papirpose kan forsøkes. Må bare finne en...

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 01:05   #57
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Veps

Går kanskje med gråpapir også?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 12:14   #58
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 256
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Veps

Dette tipset fungerte (overraskende) bra hos oss:

fyll en brødpose med vann, heng opp. Vepsene tror dermed at dette er et annet vepsebol, og de holder seg borte! Superenkelt og effektivt!

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 12:34   #59
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veps

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

Dette tipset fungerte (overraskende) bra hos oss:

fyll en brødpose med vann, heng opp. Vepsene tror dermed at dette er et annet vepsebol, og de holder seg borte! Superenkelt og effektivt!

En vanlig, gjennomsiktig plastpose altså?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 16:46   #60
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Veps

Jeg har testet noe jeg så på TV, henge opp en brun papirpose (puttet litt papir inni så den ble litt rund). Vepsen forsvinner!! Den tror det er et vepsebol.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no