Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 20:21   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

Hva skriver jeg?

Det er i jobbsøkingssammenheng. Jeg er kjempeflink ( i all ubeskjedenhet) i word og på nett, jeg kan lage powerpoint-ting, (selv om det er døllt) og jeg er halvgod i excel (kan lage skjemaer og avanserte oversikter, men ikke regneark, jeg kan ingen formler). Ellers klarer jeg stort sett å lære det meste, saksbehandlingssystemer, arkivsystemer, lage databaser osv. Selvlært og intuitiv. Men hvordan formuleres dette? Hva kan jeg?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:42   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

Du har jo ramset opp det du kan. Det du kan, det er du villig til å lære hvis de spør. Du sier at du kan excel, men ikke regneark. Excel er et regneark, altså kan du det også.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:45   #3
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

"Jeg behersker digitale verktøy (kontorstøttesystemer og Internett) godt og setter meg raskt inn i bruk av digitale verktøy jeg måtte ha behov for å benytte".

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:45   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

:abonnerer:
Trenger tips selv, har nøyaktig samme problem. Hitill har jeg formulert det som at jeg er særdeles god på å lære meg diverse datasystemer, ramset opp det jeg kan og "liksom" nevnt at nye datasystemer absolutt ikke er noen hindring siden jeg lærer raskt. Men føler jo at det bare blir "blablabla", standardfraser.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:47   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

Over gjennomsnittelig data- og kontorkompetanse?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:55   #6
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Sv: Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

Jeg likte Nooria sitt forslag best. Jeg ville skrevet "behersker MS Officepakken (litt usikker på orddelingen der, men det er jo dere andre her på forumet eksperter på)!

Jeg ville ikke gått i detalj på at du kan Excel, Word, PP etc. Det er så basic at det virker uproft å nevne det. Kontorferdigheter/kompetanse høres litt sekretær ut, så det ville jeg ikke skrevet.

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 22:48   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.464
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

For det første så kaller jeg dette punktet i cv'n for datakunnskaper. Andre ting er andre ting, og kommer ikke inn under her.

For det andre; beskjedenhet er ikke en dyd, så jeg sier omtrent dette:

Sitat:

Erfaren databruker på Mac og PC. God på Office-pakken og grafiske programmer. Brukte DOS-basert spesialprogram i forrige jobb.


Ehh, kanskje det hørtes litt beskjedent ut likevel?
Jeg ramser egentlig opp noen flere progammer inni der, som oftest.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 21:37   #8
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

Skriv at du har veldig god datakompetanse og lærer fort nye ting

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:37   #9
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

Skriv at du har veldig god datakompetanse og lærer fort nye ting

Jepp.

Sist jeg søkte på en jobb skrev jeg ærlig at jeg ikke kunne stort om det de hadde som krav i denne sammenhengen. (word, excel, vaktplan og Hyperion)

Jeg fikk jobben likevel, og klarer meg helt fint. Har funnet ut av det meste på egenhånd.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:01   #10
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

I CV'en tror jeg har pleid å skrive noe sånt som:

DATAKUNNSKAPER:
Jeg har alltid vært interessert i data og det er blitt ett uvurderlig verktøy i min arbeidsdag.
Jeg behersker følgende programmer:
dfgsfg (superbruker)
sdfgsdfg (superbruker)
dfsgfsg (erfaren bruker)
dfgfdg (alminnelig bruker)

etc ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 13:56   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

Litt avhengig av jobben. Til en "alminnelig" jobb ville jeg kanskje skrevet noe slikt:

"Jeg har bred erfaring når det gjelder IT-baserte verktøyer, og meget god kompetanse på kontorstøttesystemer (primært Microsoft Office) og bruk av Internett. Jeg setter meg svært raskt inn i nye systemer og programmer og er flink til å bruke datamaskinen effektivt, både i jobbsammenheng og privat."

Hvis det var en jobb der tekniske kunnskaper var mer sentrale, ville jeg gått mer i detalj.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 14:03   #12
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

Enig med Skilpadda. Det var en fin formulering. Å ramse opp spesifikke programmer innen f. eks. Office, oppfattes lett feil.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 17:56   #13
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

Om man har noen tester i noe av officeprogrammene kan det være en fordel å ta med (sel vom alle ikke er klar over det forskjellige)
Tenker da ikke på Datakortet.
Jeg for rmin del har med på min CV at jeg er MOUS Ekspert sertifisert i Word og Excel.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.

Sist redigert av Mams : 23-10-06 kl 18:23.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no