Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg 07, har du bestemt deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du bestemt deg?
Selvsagt, jeg skal stemme RV 3 2,24%
Selvsagt, jeg skal stemme SV 29 21,64%
Selvsagt, jeg skal stemme AP 27 20,15%
Selvsagt, jeg skal stemme V 13 9,70%
Selvsagt, jeg skal stemme SP 3 2,24%
Selvsagt, jeg skal stemme Krf 2 1,49%
Selvsagt, jeg skal stemme H 19 14,18%
Selvsagt, jeg skal stemme Frp 5 3,73%
Jeg skal stemme annet parti enn nevnte over 1 0,75%
Nei, jeg tviler fortsatt jeg.... 32 23,88%
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-07, 10:23   #121
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Javel, det må være nytt.
Jeg trodde de ble telt opp sammen med de ugyldige stemmene, og blir anitt i %? Alle som stemmer blir jo registrert ved ankomst valglokale.

Før i hvertfall så ble blanke stemmer talt opp. Men hva er det som skaper mest offentlig diskusjon? De 112 blanke stemmene? Eller at 56 % av de stemmeberettigede satt hjemme?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:33   #122
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Så hvis man gir folk mulighet til å delta i samfunnet og gir dem en følelse av de betyr noe, at de har en plass, at de er viktige og at deres stemme betyr noe, så stemmer flere.

Jeg synes det er greit at du sitter hjemme, med tanke på at du har en del av de synspunktene du har. Men i et demokratisk perspektiv synes jeg ikke at det er greit, og jeg kan love at INGEN tar hensyn til hva de som ikke stemmer mener. Hvorfor skulle man det? Gjette seg til hva den som ikke har sagt noe mener? Hva er vitsen, liksom?

Nei, Mim. Folk har omsider gjennomskuet det der. Det er ikke nok å gi folk en følelse av at de betyr noe og er viktige. De vil FAKTISK være viktige, de ønsker å VIRKELIG bety noe. Folk vil bli hørt og tatt på alvor. De fleste politikere tror at de er politikere for sin egen del og for partiets del. De har glemt at det er innbyggerne de er der for, selv om innbyggerne ikke en gang har stemt på dem. Ordføreren skal være ordfører for alle, ikke bare for de i sitt eget parti. Politikerne skal jobbe for innbyggernes beste, uansett parti-tilhørighet.

Men politikerne har fått så nok med å være politikere, og mange av dem (alt for mange) har vært politikere veldig lenge, og jobber i tillegg i det offentlige. De har mistet kontakten med utenomverden. De vet ikke lengre hva som engasjerer den berømte "grasrota" i kommunen sin. For de kjenner ingen "grasrot" - bare innsiden av kommunestyresalen.

Gang på gang opplever innbyggerne at politikerne lover i øst og vest - og så greier de ikke å gjennomføre. Omsider har den kollektive hukommelsen vår greid å minne oss på at hallo - dette har de sagt før også, men aldri gjennomført.

Norge er et så lite land at de politiske miljøene blir en egen gruppe, med sin egen kultur. Og de trives etter hvert svært så godt i sin lukkede sfære. Med folk de kjenner, og har truffet i så mange sammenhenger, og mange av dem jobber jo i samme bransjer også.

Det er alvorlig når nesten halvparten av velgerne sitter hjemme. Det er alvorlig fordi det undergraver demokratiet. Det forteller oss at folk ikke ser noen hensikt med å stemme, og det forteller at politikerne har mistet grepet og kontakten med "grasrota".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:38   #123
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det er alvorlig når nesten halvparten av velgerne sitter hjemme. Det er alvorlig fordi det undergraver demokratiet. Det forteller oss at folk ikke ser noen hensikt med å stemme, og det forteller at politikerne har mistet grepet og kontakten med "grasrota".

Ja, det er alvorlig når halvparten ikke gidder og forventer at alle andre bare skal fikse ting for dem uten at de engang gidder å fortelle hva de er misfornøyd med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:41   #124
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, det er alvorlig når halvparten ikke gidder og forventer at alle andre bare skal fikse ting for dem uten at de engang gidder å fortelle hva de er misfornøyd med.

Det er vel snarere sånn at halvparten har innsett at uansett hva du stemmer så må du likevel fikse det meste sjøl. Når man likevel må ta ansvar for alt fra fartshumper i gata til å starte privat barnehage - så har man jo ikke mye igjen for å stemme på noen som helst.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:42   #125
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Man får starte sitt eget part i da. Eller melde seg inn i ett og være med å forme hvilke saker som prioriteres.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:46   #126
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Man får starte sitt eget part i da. Eller melde seg inn i ett og være med å forme hvilke saker som prioriteres.

Hvorfor det? Når man er like lykkelig uten? Når man selv må starte barnehager fordi kommunen aldri får ut fingern, og hjelpe gamle naboer som bor alene og får så alt for lite hjemmehjelp, og måke snøen som kommunen skulle fjernet, og alt vi "får" av kommunen betaler vi for i dyre dommer? Da trenger vi ikke politikerne. Avsett dem og bruk heller pengene de får i møtegodtgjørelser og lønninger til noe fornuftig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 11:50   #127
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Det er mulig at man påvirker lite ved å stemme, men man påvirker enda mindre ved ikke å gjøre det.

Å finne det perfekte partiet er det vel ikke mange av oss som klarer. Jeg prøver å finne det partiet jeg er mest enig med i prinsipper og ideologi, så får jeg leve med at det finnes enkeltsaker jeg er uenig i.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 12:05   #128
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er mulig at man påvirker lite ved å stemme, men man påvirker enda mindre ved ikke å gjøre det.

Å finne det perfekte partiet er det vel ikke mange av oss som klarer. Jeg prøver å finne det partiet jeg er mest enig med i prinsipper og ideologi, så får jeg leve med at det finnes enkeltsaker jeg er uenig i.

Slik har til og med partiledere det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 20:48   #129
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.910
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har bestemt meg, ja, selv om jeg for så vidt har vært kjent for å bli litt ekstra rød inne i stemmeavlukket akkurat ved kommunevalg, og ombestemme meg i siste liten.

Det gjorde jeg ved de to siste kommunevalgene.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 21:39   #130
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Det er jo bare tull, bina. Jeg kan love deg at man merker forskjell i Oslo på rødt eller blått byråd. Jeg kan være med på at det er litt mindre utslag på svingningene i mindre kommuner, men det er likevel forskjell. Eller tar man ingen beslutninger i kommunestyrene?

Det som virkelig irriterer meg, er at de som sitter hjemme, mener at de har større rett til å klage - siden de ikke har valgt noen av dem. Som om det er et mål å kunne klage! Fiks det!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 21:49   #131
snus
Fullverdig medlem
 
snus sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 39
snus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Jeg har bestemt meg og står på lista til dette partiet og min mann er varaorførerkandidat i samme parti

__________________
snus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 14:53   #132
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det
Det som virkelig irriterer meg, er at de som sitter hjemme, mener at de har større rett til å klage - siden de ikke har valgt noen av dem. Som om det er et mål å kunne klage!

De burde skamme seg!
Jeg så på Torsdagsklubben en gang at Erik Solèr med en nærmest stolt mine proklamerte at han ALDRI hadde stemt : pinlig:
Ofte er det de som ikke gidder stemme som klager mest...

  Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:09   #133
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av snus, her.

Jeg har bestemt meg og står på lista til dette partiet og min mann er varaorførerkandidat i samme parti

Og hvilket parti er det da? :nysgjerrig:

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:01   #134
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Jeg har gjort min borgerplikt allerede, faktisk. :kan slå av de dustete folkemøtene med god samvittighet:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:59   #135
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Jeg har bestemt meg, og jeg kommer til å være "utro" denne gangen.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 19:31   #136
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg har bestemt meg, og jeg kommer til å være "utro" denne gangen.

utro mot hvem?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 19:59   #137
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

AP, som vanlig. Er enda mer overbevist ettersom det er AP som styrer kommunen her, og jeg er storfornøyd med kommunen og tilbudene.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:54   #138
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Jeg tviler enda. Vurdere å stemme et annet parti enn det jeg føler mest tilhørighet til, pga prioriteringer i lokalmiljøet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:58   #139
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Jeg stemte i går.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 14:18   #140
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.704
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Har bestemt meg tror jeg,og skal stemme imorgen eller fredag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no