Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Jeg tåler kanskje ikke øyekremen, da?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-11, 09:01   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tåler kanskje ikke øyekremen, da?

Jeg var på Esthetique på torsdag for å nappe brynene.
Endte opp med en pose til over 1800 kr, og blant varene der var Clinique all aobout eyes rich og Clinique superdefense spf 25 til ansiktet.

En ting er at det svir i huden ved påføring. Ved første påføring begynte jeg å klø i øynene. I dag er jeg rød og hoven rundt øynene og det ene øyet har fått en kul ved øyekroken (dårlig forklart). Jeg ser nå helt snål ut.

Dette var dyre kremer og damen anbefalte de til meg som har atopisk hud. Jeg vet ikke om øyekremen er synderen, hudkremen, eller en kombinasjon? For begge kremer svir, men det er rundt øynene reaksjonen har kommet.

Jeg tenkte å ta en telefon bort og høre.
Er det evnt noe annet å anbefale?

Jeg som skal på sommerfest med jobben i kveld. Ser jo ikke bra ut..

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 09:04   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen da..?

Huff, det hørtes ikke bra ut. Min erfaring er at parfymeridamer sjelden vet hva de snakker om, og Clinique er ikke spesielt hudvennlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 09:07   #3
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen da..?

Blæh, jeg fikk servert: Aaaaah, denne er kjeeeeempebraaaa for atåååpikere. Joda. Og jeg aner jo ikke, for jeg har aldri kjøpt slike ting før.

Jeg har kvitteringer. Nekter å ha kremer for 600-700 kr i hus som jeg ikke kan bruke!

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 09:08   #4
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen da..?

Du høres ut som meg etter påføring av øyekrem

Dessverre har jeg ingen tips til type - har prøvd mange og reagerer på samtlige. Clinique gikk ikke bra i det hele tatt.

:Synnemor uten øyekrem:

Gå tilbake med dem. Hvis du kjøpte dem i går etter anbefaling og med info om at du er atopiker, skal du selvsagt ha penger tilbake/tilgodelapp.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 09:19   #5
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen da..?

Jeg sa jeg var atpoiker, og det kunne hun også se. Jeg fikk et langt foredrag om atopikere, tørr hud, tidlig aldring osv.

Jeg handlet på torsdag og har både kvittering og originaleske.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 16:18   #6
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen da..?

Løp å få pengene igjen. Kos deg på fest da.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 16:32   #7
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen da..?

Jeg har også atopisk hud, og kan rett og slett ikke bruke kremer beregnet på huden rundt øynene. Det svir, blir rødt osv... har prøvd ulike merker, ingen funker.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 17:33   #8
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen da..?

Jeg måtte bytte i noe annet, og endte opp med Nuxe. Spent på den.

Nå kommer snart søster'n og skal prøve å sminke vekk de røde feltene i ansiktet mitt.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 20:35   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen, da?

Jeg ville mistenkt kremen med solfaktor. For meg er det en av ingrediensene som ofte forårsaker trøbbel.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 21:11   #10
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen, da?

Jeg bruker All about Eyes Rich. I det siste har jeg også blitt hoven på øyelokkene... Har byttet ut mascaraen og øyeskyggen uten bedring. De to siste dagene har jeg IKKE brukt den vanlige øyekremen, men annen og voila: ingen hevelser og rødhet mere.
Jeg trodde Clinique var bra for sensitiv hud, men det kan se ut som om det er den jeg reagerer på

Jeg ville gått tilbake og klaget...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 00:35   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen, da?

Clinique trenger absolutt ikke være noe for alle nei.
Man reagerer jo gjerne på forskjellige ingredienser, og da hjelper det ikke noe at en atopiker tåler det. En annen kan reagere uansett.

Det skal ikke være noe problem å få pengene tilbake da. Butikken får dekket tapet sitt uansett fra leverandør når det er allergi inne i bildet.

Som med alt annet må man bare prøve seg frem når det gjelder hudprodukter. Selv har jeg best erfaring med Dermalogica når det gjelder allergikere/atopikere.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:15   #12
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen, da?

Nå skal jeg prøve Nuxe, bare huden min blir bra igjen.

Men jeg tenkte ikke på dette med solfaktor. Jeg tåler ikke solkrem så godt.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:18   #13
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen, da?

Jeg ville også ha tippet kremen med solfaktor kanskje er synderen. Skikkelig kjip opplevelse unasett når man investerer såpass mye i "kvalitetsprodukter".

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:21   #14
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen, da?

Jeg fikk byttet, altså, og har nå en annen serie. Kremene jeg har brukt skulle sendes inn, med en forklaring (samt navn, adresse og tlfnr) fra meg.

Men kjipt, absolutt. Kremer for 700 kr, og så skal man se ut som man har både vært i kamp samt sittet foran høyfjellssola.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:55   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen, da?

Clinique er det absolutt verste produkt-merke jeg noensinne har prøvd. Jeg lot meg lure av de hvite frakkene som Clinique-damene har når de selger produktet, at det liksom er såååååå testet og klinisk osv. Det er bare tull. Clinique er 100% kjemisk fremstilt produkt, og jeg har aldri fått så mange allergiske reaksjoner av noen hudpleieprodukter som Clinique.

Anbefaler Decleor eller Clarins hvis du vil prøve produkter som er urte/plante-baserte produkter.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 17:03   #16
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen da..?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Min erfaring er at parfymeridamer sjelden vet hva de snakker om, og Clinique er ikke spesielt hudvennlig.

Jeg synes stort sett at dersom man går på skikkelig parfymerier og snakker med de "godt voksne" damene som har jobbet en stund at man får svært god hjelp. De går mange kurs hos de forskjellige leverandørene og de får også prøve mange mange av produktene de selger. Hos hudpleiesalonger får jeg også god hjelp, synes jeg.

Men Clinique er vel så mye markedsførings-triks og tull som hudvennlig. Ref. presenteres med hvite, sterile frakker hos de ansatte i "Clinique-skranken" og overdreven bruk av "100 % allergy tested og fragrance free". Hvis det var 100% allergi-testet så ville ikke jeg reagert på produktene. Enkelt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 09:16   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen da..?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg synes stort sett at dersom man går på skikkelig parfymerier og snakker med de "godt voksne" damene som har jobbet en stund at man får svært god hjelp. De går mange kurs hos de forskjellige leverandørene og de får også prøve mange mange av produktene de selger. Hos hudpleiesalonger får jeg også god hjelp, synes jeg.

Men Clinique er vel så mye markedsførings-triks og tull som hudvennlig. Ref. presenteres med hvite, sterile frakker hos de ansatte i "Clinique-skranken" og overdreven bruk av "100 % allergy tested og fragrance free". Hvis det var 100% allergi-testet så ville ikke jeg reagert på produktene. Enkelt.

Parfymedamer er selgere, først og fremst. I tillegg blir de kurset av leverandørene, som også ønsker å selge sitt produkt. Ingen av disse tingene får meg til å stole på at de faktisk kan noe om allergiske reaksjoner, hva ingredienslista egentlig betyr osv.

Allergytested sier bare at det er testet, ikke hva utfallet ble. Velkjent lureri.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 11:07   #18
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen, da?

Jeg tåler Nuxe i alle fall.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 23:04   #19
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen, da?

Nuxe gir meg fortsatt ingen allergiske reaksjoner, men den gir meg ikke fuktighet nok. Trenger mer fuktighet!
Det skal ikke være lett.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 23:11   #20
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tåler kanskje ikke øyekremen, da?

Har du testet Clarins sine produkter, Stine?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no