Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-08, 19:48   #141
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.890
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg dyppet formen i vann mellom hver gang så det ikke skulle klistre seg fast, og jeg stakk dem ut på et bakepapir. Min deig var nemlig veldig veldig klissete. Kremen sto sånn helt av seg selv. Og hvis man putter dem i fryseren først(evt på balkongen, hvis det er kaldt), er man sikret at den blir stående mens man dypper også.

Ja, men smurte du kremen på med kniv? Sprøytepose? :domm: Jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan den kremen kan bli hjerteformet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 19:54   #142
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg kunne jo ikke være noe dårligere en kanina. Eller jeg var kanskje det, men det ble nå hjerter da.

__________________

Sist redigert av Misteri : 06-01-10 kl 16:12.
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 20:11   #143
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.944
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Flotte hjerter, Misteri! Jeg har startet en trend!

Hyacinth: ja, jeg bare smørte tjukt på, og klappet det litt pent sammen med kniven så det ikke skulle bli altfor klumpete.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 20:15   #144
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Misteri - kjempefine!
Jeg blir mer og mer sikker på at hvis det skulle gå tomt her før jul, så må jeg lage sånne jeg også. :går rett i fryseren:

  Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 20:38   #145
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Må takke for all inspirasjon og oppskrifter som faktisk fikk meg til å lage disse i går kveld.

Egentlig veldig enkelt (brukte Skilpaddas oppskrift), men selvfølgelig litt dill.

Jeg så først etterpå Kaninas fantastiske hjerter, men det får bli neste år... Kanskje!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 21:00   #146
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg fant ut at det går ann å bruke brødpose som sprøyte, og sprøyte på kremen istedet for kniv. Gikk ti ganger fortere.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 00:50   #147
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg fant ut at det går ann å bruke brødpose som sprøyte, og sprøyte på kremen istedet for kniv. Gikk ti ganger fortere.

Åh, det var sikkert veldig lurt ja. :noterer:

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:09   #148
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg har innsett at jeg neppe greier å spise opp de jeg har før jul uansett hvor kvalm jeg påtar meg å være for å nå målet. Ergo får det bli hjerteformede neste år.

  Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:11   #149
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Du må vel ikke spise opp de gamle for å lage noen nye?

:inviterer meg på julebesøk:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:15   #150
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.890
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg fant ut at det går ann å bruke brødpose som sprøyte, og sprøyte på kremen istedet for kniv. Gikk ti ganger fortere.

Ja, det burde gå. Ellers finnes det billige engangsposer med "munnstykker" i butikken. Sånn Glad Pack-type, liksom. Jeg har ikke prøvd hjerteformede SB, men kan tenke meg at det kanskje kan være mulig. Enten med disse eller med kniv.

Hvordan laget dere den typpe stripen helt på toppen? Er det et lurt triks for det også?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:18   #151
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg har også latt meg rive med, og lagde en porsjon av den typen Skilpadda la ut oppskrift på. Veldig gode. Vi får smugspise dem litt, eller diske opp med nok andre gode ting til den lille nøtteallergikeren til at han ikke legger merke til hvor gode de ser ut og at alle andre sier MMM og NAM!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:20   #152
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.890
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg synes forresten at bunnene mine smakte vel mye marsipan. Jeg brukte Odense kransekakemasse. Var de for lite stekt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:23   #153
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Du må vel ikke spise opp de gamle for å lage noen nye?

:inviterer meg på julebesøk:

Haha - snakk om telepatiske evner - sjekk mailen jeg sendte deg mens du skrev her dah.

  Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:25   #154
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.944
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Pyntestreken er laget med lys kokesjokolade som jeg smelter i en frysepose i vannbad, og bare klipper et ørlite hull i et hjørne av posen og bruker som sprøytepose.

Bunnen skal vel være litt som marsipan, vel? Bare med litt skorpe i bunnen. Den skal vel være nesten som konfekt, er ikke det noe av greia? Jeg er litt usikker selv, siden jeg aldri har smakt det før jeg selv lagde...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:29   #155
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.890
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Moren min sine bunner smaker mer kransekake, liksom, mine ble bare litt rare...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 15:47   #156
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg synes at ferdig kransekakemasse smaker ganske mye marsipan.

Mamma lager også Sarah Bernhard-kaker, og hennes er mye mindre søte i bunnen (men til gjengjeld mye søtere fyll).

Med den oppskriften som Skilpadda la ut, synes jeg balansen ble fin (men helt annerledes enn de jeg har smakt før).

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 22:55   #157
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.800
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jeg er i gang med en egen variant. Jeg hadde jo ikke sjekket oppskrift før jeg handlet. Kransekakemassen en nå ferdig stekt. Jeg har kokt fløte og sjokolade. Men jeg vil ha den ferdig i dag så jeg hadde oppi smør og melis også. Skulle hatt eggeplomme også, men det hadde jeg ikke. Nå står den på verandaen i -2 grader og kjøler seg. Lurer på om den kommer til å stivne.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 08:30   #158
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Hvordan gikk det, Karamell?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 08:35   #159
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.800
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Jo, sjokoladekremen sto i kjøleskapet i natt og ble ganske stiv. Nå står kakene i fryseren. Men smaken ble litt som blanding mellom trøffelkrem og sjokoladekakeglasur.

Og jeg har enorme mengder igjen!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 08:38   #160
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jo, sjokoladekremen sto i kjøleskapet i natt og ble ganske stiv. Nå står kakene i fryseren. Men smaken ble litt som blanding mellom trøffelkrem og sjokoladekakeglasur.

Og jeg har enorme mengder igjen!

Men det smakte godt, altså? Kanskje kremen kan fryses og smøres på en langpannekake en annen gang?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
sarah bernhardt


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no