Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 20:40   #141
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Det er jo bare flytting av penger. 35 barn i vår bhg, det er 35 stk som må ta fri fra jobb det. Jeg hadde vært villig til å betale litt mer pr mnd for å slippe 5 stk planleggingsdager.

Da kommer maksprisen for barnehager inn, de kan vel ikke ta mer betalt enn de gjør.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:41   #142
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Nå betaler vi heller ikke for planleggingsdagene. Vi betaler for 11 måneder i året og den betalingsfrie måneden dekker planleggingsdagen og de tre ukene ferie som man må ta om sommeren.

Det gjør vi. Vår bhg er stengt 3 uker om sommeren, romjul og onsdag før påske --->

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:41   #143
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Da kommer maksprisen for barnehager inn, de kan vel ikke ta mer betalt enn de gjør.

Nei men den kan vel økes. Av regjeringen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:41   #144
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ja, jeg for min del ville svært gjerne heller gjort det slik. Hvis de likevel skal ha planleggingstiden på kvelden.

Forøvrig har jeg aldri skjønt hvorfor alle må avspasere på en gang sånn at barnehagen må stenge jeg. Hvorfor kan man ikke bytte på å avspasere slik man gjør med den andre overtiden de driver med - så kan barnehagen være åpen?

Og rine - om de vet at du har fri den dagen så er det vel ikke noe rart om de spør. De sier jo ikke at du ikke har jobbet inn fridagen din, de sier at du har fri? Sånn utover at det kan sees på som frekt å be noen passe barnet sitt da.

Jeg pleide ofte å prøve å samkjøre litt på planleggingsdager sånn at jeg passet en gjeng den ene dagen, også hadde jeg barnevakt til mine de neste dagene. Men jeg syntes jo det var litt styrete - særlig om jeg ikke kunne kombinert. Da måtte jeg brukt en hel ferieuke på planleggingsdager fordi de ansatte vil avspasere samtidig.

(Med forbehold om at de noen ganger faktisk planlegger på planleggingsdagen også da - jeg snakker om de gangene de avspaserer.)

Men, du, vi avspaserer ikke det vi har av overtid ellers på disse dagene, det kommer utenom. VI velger bare å jobbe disse dagene enten på kveld eller i en helg for at vi også kanskje kan få en langhelg i ny og ne. Litt av poenget er jo at ALLE er på jobb sammen, og planlegger det vi ville planlagt på denne planleggingsdagen som barnehagen uansett er stengt på fordi det er vedtektsfestet tid til planlegging. Det spiller da ingen rolle om når vi gjør denne planleggingen? Det er ikke sånn at vi akkurat har så mange frynsegoder i barnehagene rundt om, slik at om vi en og annen planleggingsdag velger å bruke kvelder eller helger for å jobbe inn en dag, klarer jeg ikke helt å se det store problemet med.
I alle de barnehagene jeg har jobbet i, så er det ikke slik at vi jobber inn alle planleggingsdagene, det er stort sett den planleggingsdagen som kommunen var så lur å ha fredag etter kristi himmelfartsdag. Pga det så ville aldri vi kunne fått langhelg dersom vi ikke jobbet den inn, vi får nemlig aldri innvilget ferie på planleggingsdager.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:43   #145
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg jobber på kontor i det offentlige (statlig) og får heller ikke overtidsbetalt. All overtid går time for time til avspassering.

Jeg blir helt sjokkert over at dere mener vi skal ta ut avspasering i den tiden barna er der, enda det er så mye sykdom blandt personalet i tillegg. Selv om det bare er snakk om en halvtime her og en time der, så er vi 26 ansatte som skal gjennomføre dette.. Og det vil da gå utover kvalitet og sikkerheten til barna. Er det virkelig det man ønsker?

Nå dreier ikke dette seg om avspasering fra foreldremøter, personalmøter, overtid man må jobbe nesten hver eneste dag i mangel på folk, men overtid fra PLANLEGGING.. Som er høyst nødvendig for å kunne gi et fullverdig pedagogisk tilbud.
Jeg blir helt matt.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:43   #146
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Det er jo bare flytting av penger. 35 barn i vår bhg, det er 35 stk som må ta fri fra jobb det. Jeg hadde vært villig til å betale litt mer pr mnd for å slippe 5 stk planleggingsdager.

Nå har man vel ikke planleggingsdager for at barnehagen skal være rimeligere for foreldre. Man har planleggingsdager fordi man har BEHOV for å planlegge! At du er villig til å betale ekstra for å holde barnehagen bidrar ikke til en bedre barnehage for barna dine. Såklart, man kunne satt inn en haug med ukjente vikarer disse dagene, slik at barnehagen kunne vært åpen.

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:43   #147
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Det er ikke 19% fravær i vår bhg ihvertfall.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:45   #148
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Til dere som sliter med at det er planleggingsdager i barnehage eller skole:
lag en avtale med andre foreldre og pass hverandres barn
så kanskje man bare må ta en dag fri, del dagen med mannen så blir det kun en halv dag!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:46   #149
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Vi steg fra 7% til 19% da vi ble pålagt å utvide. Det er like høyt fravær i de andre barnehagene i kommunen, og uansett om det ikke er 19% overalt er det da alltid sykdom. Sykdom går på bekostning av barna når man ikke har midler til vikar, og hvis man da i tillegg skal avspasere.. Ja, da ser man ikke barnas beste ihvertfall.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:46   #150
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Jeg blir helt sjokkert over at dere mener vi skal ta ut avspasering i den tiden barna er der, enda det er så mye sykdom blandt personalet i tillegg. Selv om det bare er snakk om en halvtime her og en time der, så er vi 26 ansatte som skal gjennomføre dette.. Og det vil da gå utover kvalitet og sikkerheten til barna. Er det virkelig det man ønsker?

Nå dreier ikke dette seg om avspasering fra foreldremøter, personalmøter, overtid man må jobbe nesten hver eneste dag i mangel på folk, men overtid fra PLANLEGGING.. Som er høyst nødvendig for å kunne gi et fullverdig pedagogisk tilbud.
Jeg blir helt matt.

Jeg blir like matt av et tjenestetilbud som stenger for å planlegge. Samenliknbare institusjoner greier planlegging uten å stenge uten at det går nevneverdig ut over kvalitet/sikkerhet (jfr. mitt eksempel tidligere i tråden om en sykehusavdeling).

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:47   #151
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Og hva er egentlig forskjellen på at en annen type bedrift stenger en hel fredag feks fordi personalet skal på teambuildingstur for å gjøre arbeidsplassen til et bedre sted å være?

Tøyser du? Forskjellen er selvsagt at når en barnehage stenger bedriften, må halve foreldregruppen også ta fri fra sin jobb. Det har rett og slett svært store konsekvenser for hele arbeidslivet når barnehagene og skolene har planleggingsdag. På min avdeling er så mye som 25 % av arbeidsstokken fraværende de dagene barnehagene og skolene har planleggingsdag. Det har ganske store konsekvenser for produktiviteten altså.

For min del skjønner jeg godt at de ansatte i barnehagen og på skolene trenger å møtes i plenum for å planlegge. Og jeg skjønner for så vidt at barnehagen trenger å stenge for å kunne avholde planleggingsdager. Derimot sliter jeg stort med å skjønne hvorfor skolene må det. Kan de ikke legge planleggingsdagene til midten av juni og august, til vinterferien, høstferien, påskeferien eller juleferien?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:47   #152
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Jeg blir helt sjokkert over at dere mener vi skal ta ut avspasering i den tiden barna er der, enda det er så mye sykdom blandt personalet i tillegg. Selv om det bare er snakk om en halvtime her og en time der, så er vi 26 ansatte som skal gjennomføre dette.. Og det vil da gå utover kvalitet og sikkerheten til barna. Er det virkelig det man ønsker?

Nå dreier ikke dette seg om avspasering fra foreldremøter, personalmøter, overtid man må jobbe nesten hver eneste dag i mangel på folk, men overtid fra PLANLEGGING.. Som er høyst nødvendig for å kunne gi et fullverdig pedagogisk tilbud.
Jeg blir helt matt.

Jeg blir matt med deg. Og lurer på om det burde eksistert et ikkepedagogisk barneoppbevaringssystem for de som ikke syns det er så farlig om personalet i barnehagene får tid til planlegging, kursing etc, og de som ikke syns det er så farlig om bemanningen er minimal når alle skal avspasere kveldskursene midt i influensasesongen.

Og jeg jobber ikke i barnehage, men i skole. Vi har ofte planleggingsdag samtidig med barnehagen, det er ikke ønskelig med velferdsperm e.l. på felles planleggingsdager så vi slet ofte litt med å finne pass til ungene disse dagene, siden mannen også er lærer.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:47   #153
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Nå har man vel ikke planleggingsdager for at barnehagen skal være rimeligere for foreldre. Man har planleggingsdager fordi man har BEHOV for å planlegge! At du er villig til å betale ekstra for å holde barnehagen bidrar ikke til en bedre barnehage for barna dine. Såklart, man kunne satt inn en haug med ukjente vikarer disse dagene, slik at barnehagen kunne vært åpen.

Altså min ideelle løsning ville være at planleggingen blir gjort på ettermiddag/helg, slik at det ikke går ut over dagtilbudet, og at det finnes penger til å betale for denne overtiden. Derav mitt forslag om å betale mer. Det virker ikke som du mener jeg anerkjenner behovet for å planlegge. Det gjør jeg.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:48   #154
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

... Dobbelt

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:50   #155
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg blir like matt av et tjenestetilbud som stenger for å planlegge. Samenliknbare institusjoner greier planlegging uten å stenge uten at det går nevneverdig ut over kvalitet/sikkerhet (jfr. mitt eksempel tidligere i tråden om en sykehusavdeling).

Det nekter jeg å tro. Når man fjerner personell til planlegging uten å sette inn vikar, og det i tillegg ikke går på bekostning av noen?? Ja da er man overbemannet

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12

Sist redigert av Levic : 30-01-11 kl 20:50. Årsak: Dobbelt..
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:50   #156
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For min del skjønner jeg godt at de ansatte i barnehagen og på skolene trenger å møtes i plenum for å planlegge. Og jeg skjønner for så vidt at barnehagen trenger å stenge for å kunne avholde planleggingsdager. Derimot sliter jeg stort med å skjønne hvorfor skolene må det. Kan de ikke legge planleggingsdagene til midten av juni og august, til vinterferien, høstferien, påskeferien eller juleferien?

Antall skoledager er 190 uansett. Ulike kommuner kan fordele disse dagene litt som de vil. Her i kommunen er det noen tullete planleggingsdager i år. Fredag som var, f.eks. Helt meningsløst. Burde mye heller vært tatt i august før oppstart, spør du meg. Men som sagt. Kommunen legger skoleruten, ikke den enkelte skolen.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:51   #157
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Jeg blir helt matt.

Denne tråden gir meg en pekepinn på hvorfor mange barnehager sliter med å rekruttere dyktige faglige ansatte. Og den sier meg noe hvorfor så mange barnehager fortsatt ikke klarer å løfte det pedagogiske tilbudet. Det er trist at man ikke er mer opptatt av kvalitet i 2011!

:gladjegikkejobberibhg:

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:51   #158
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Derimot sliter jeg stort med å skjønne hvorfor skolene må det. Kan de ikke legge planleggingsdagene til midten av juni og august, til vinterferien, høstferien, påskeferien eller juleferien?

Fordi vi er lovpålagt å ha ferie vi også. De fleste skolene har planleggingsdager i forkant av skolestart sånn at ferien for elevene blir tilsvarende forlenget, men alle kan ikke legges i forkant, og dermed blir det lagt et par dager i selve skoleåret.

  Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:52   #159
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mener dere som jobber i barnehage helt seriøst at det ikke kunne vært organisert på en annen måte?

Selvsagt kunne det vært organisert på en annen måte, men da hadde det blitt dyrere for arbeidsgiveren. Det sier seg jo selv at ingen er interessert i å jobbe gratis, slik at dersom vi skulle tatt planleggingstiden på kveldstid så ville det jo kommet overtidsbetaling.
Det er, slik som jeg ser det, ikke mulig å ha så veldig mange fler møter på dagtid enn det det allerede er. Og vi trenger faktisk en mulighet til å samles alle sammen, og til å få planlagt sammen. Om dere tror at foreldresamtaleforberedelsene bare lager seg selv, at årsplanen skriver seg selv, at temaplanlegging bare skjer uten å bruke tid til det, så tar dere feil.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:53   #160
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Jeg synes ikke det er så mange i denne tråden som stiller spørsmål til behovet av planleggingsdager, men det er hovedsakelig det som blir svart på. De fleste er vel enig om at de trengs, men stiller spørsmål til avviklingen av de.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no