Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 20:53   #161
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Leste feil

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12

Sist redigert av Levic : 30-01-11 kl 20:55. Årsak: ..
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:53   #162
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Antall skoledager er 190 uansett. Ulike kommuner kan fordele disse dagene litt som de vil. Her i kommunen er det noen tullete planleggingsdager i år. Fredag som var, f.eks. Helt meningsløst. Burde mye heller vært tatt i august før oppstart, spør du meg. Men som sagt. Kommunen legger skoleruten, ikke den enkelte skolen.

Jeg klager ikke over den enkelte skole heller; jeg undrer meg over systemet. Jeg mente selvsagt at [insert navn på de som legger opp systemet] godt kunne lagt planleggingsdagene til vinterferien og høstferien (og påskeferien, juleferien, sommerferien), når ungene uansett ikke skal ha undervisning.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:54   #163
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Det nekter jeg å tro. Når man fjerner personell til planlegging uten å sette inn vikar, og det i tillegg ikke går på bekostning av noen?? Ja da er man overbemannet

Tror du skal lete lenge etter en overbemannet sykehusavdeling.
Poenget er vel at man planlegger hvordan dette gjøre, altså legger opp slik virksomhet etter når trøkket i avdelingen forventes å være minst.
Eller drar ut et begrenset antall ansatte som planlegger/holder øte/er på kurs,- og som videreformidler dette til resten av ansattegruppen i forbindelse med f. eks personalmøte.
Dette er bare små eksempler, men det handler om å se at man faktisk må snu på flisa for å kunne yte tjenesten man faktisk er der for.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:55   #164
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Fordi vi er lovpålagt å ha ferie vi også. De fleste skolene har planleggingsdager i forkant av skolestart sånn at ferien for elevene blir tilsvarende forlenget, men alle kan ikke legges i forkant, og dermed blir det lagt et par dager i selve skoleåret.

Jo, men dere er bare lovpålagt fem uker, dere som alle andre. Og folk flest har ikke vinterferie, høstferie, juleferie, påskeferie og lang sommerferie, så jeg ser ikke at dette ikke kunne vært løst elegant uten å sette lærernes rettigheter i fare.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:56   #165
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Det er jo dette som forunder meg. Jeg ser helt klart behovet for å planlegge sammen. så hvorfor gjør man ikke nettopp dette de dagene som faktisk er avsatt til planlegging? Det at man planlegger i helger og kvelder i stede, er liksom ikke helt det samme. Da trenger man jo ikke stenge barnehagen for å planlegge da, da gjør man det jo utenom åpningstid....

Men om barnehagen skulle vært åpen alle disse dagene, så betyr det at min arbeidsgiver måtte betalt meg for å komme på jobb på kveldstid for å planlegge. Jeg jobber ikke gratis. Så kan du selvsagt si at jeg gjør det fordi jeg har vært med på å jobbe inn en og annen dag(for de aller fleste plandager er jeg faktisk på jobb), men da velger jeg det selv, jeg blir ikke pålagt å gjøre det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:57   #166
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Enig med Teofelia i at lærerplanleggingsdagene fint kunne vært avviklet i forbindelse med allerede eksisterende ferier.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:57   #167
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Tror du skal lete lenge etter en overbemannet sykehusavdeling.
Poenget er vel at man planlegger hvordan dette gjøre, altså legger opp slik virksomhet etter når trøkket i avdelingen forventes å være minst.
Eller drar ut et begrenset antall ansatte som planlegger/holder øte/er på kurs,- og som videreformidler dette til resten av ansattegruppen i forbindelse med f. eks personalmøte.
Dette er bare små eksempler, men det handler om å se at man faktisk må snu på flisa for å kunne yte tjenesten man faktisk er der for.

Vi har ingen dager der trykket er minst. Alle dager er like hektiske, og tar vi vekk personell er det kun barna det går utover.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:58   #168
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Fordi jeg blir matt av at folk mener man skal ta ut personalet fra jobb når barna er i barnehagen?? Og du er for kvalitet? Jeg er også glad du ikke jobber i barnehage.

Øh, nå hentydet jeg generelt til foreldres holdning til planleggningsdager i barnehagen og at dette sa meg noe om hvor viktig (les: uviktig) det pedagogiske tilbudet er for enkelte foreldre.

Du har tydeligvis ikke lest det jeg har skrevet før i tråden.

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:58   #169
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jo, men dere er bare lovpålagt fem uker, dere som alle andre. Og folk flest har ikke vinterferie, høstferie, juleferie, påskeferie og lang sommerferie, så jeg ser ikke at dette ikke kunne vært løst elegant uten å sette lærernes rettigheter i fare.

Du glemmer det faktum at vi har 44 timers arbeidsuke og er nødt til å avspasere disse timene en eller annen gang. Derfor de tilsynelatende endeløse feriene.

  Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:58   #170
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Andre offentlige tjenester har kanskje ikke en haug unger som skal ivaretas, så da er det kanskje enklere om halvparten av arbeidsstokken reiser på kurs? Barnehageansatte lenger opp her forteller jo at det allerede er vanskelig å få gjennomført ukentlige avdelingsmøter og samtidig bemanne forsvarlig.

Tror du at det er annerledes for andre innen det offentlige? Hvordan tror du at de som jobber på sykehus, sykehjem, hjemmesykepleien osv løser det? De kan ikke stenge og de må ha en minimumsbemmaning på til enhver tid. De er også pliktige til å holde seg faglig oppdatert, det er mye som må planlegges og det er møter som skal holdes. Dette klarer man uten å leie inn ekstra folk og uten å stenge. Det burde være fullt mulig for skole og bhg å organsire seg på tilsvarende måte. Bare for å ha sagt så sliter man også der med å klare og gjennomføre planlagte møter pga sykefravær. Det er slettes ikke alltid det går som planlagt.


Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Det er mye som kan gjøres annerledes, men det blir dyrt, og det er kommunene som holder på pengesekken. Kommunen her lar ikke lærerne avholde foreldresamtaler på kveldstid, fordi vi da har krav på tillegg for "delt dagsverk", og det er ikke kommunen interessert i å betale oss. Derfor må vi ha slike møter i sammenheng med arbeidsdagen.

Samfunnøkonomisk er det en svært dyr måte å gjøre det på. Kommunen kan ikke bare se på hver enkelt enhet når de tar beslutninger om å gjennomføre ting på en spesiell måte. Mange av barna vil ha foreldre som jobber innenfor andre deler av kommunen. Dermed sparer ikke kommunen noen penger, tvertimot så taper de penger på en slik holdning.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:00   #171
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Øh, nå hentydet jeg generelt til foreldres holdning til planleggningsdager i barnehagen og at dette sa meg noe om hvor viktig (les: uviktig) det pedagogiske tilbudet er for enkelte foreldre.

Du har tydeligvis ikke lest det jeg har skrevet før i tråden.

Jeg sletta det, beklager så det litt for sent. Man får piggene ute, og så går det litt over stokk og stein. Beklager

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:02   #172
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Det gjør vi. Vår bhg er stengt 3 uker om sommeren, romjul og onsdag før påske --->

Jøss, det trodde jeg faktiskt ikke var lov.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:03   #173
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Du glemmer det faktum at vi har 44 timers arbeidsuke og er nødt til å avspasere disse timene en eller annen gang. Derfor de tilsynelatende endeløse feriene.

Nei, jeg glemmer ikke det, men det er helt opplagt at man kunne jenket det til elegant (for eksempel ved å innføre 43,5-timers arbeidsuke) og avholdt planleggingsdager i ungenes ferie.

Jeg skjønner selvsagt at lærerne ikke ønsker å tape goder man har opparbeidet seg, og jeg vet at lærernes fagforeninger er knallsterke og at det derfor vil være vanskelig å få en endring på, men om man ser bort fra det faktum at man må frata lærere fridager for å få det til, så hadde det lett kunne la seg gjøre, også uten å gå på akkord med lærernes samlede arbeidsmengde pr. år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:04   #174
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Tror du at det er annerledes for andre innen det offentlige? Hvordan tror du at de som jobber på sykehus, sykehjem, hjemmesykepleien osv løser det? De kan ikke stenge og de må ha en minimumsbemmaning på til enhver tid. De er også pliktige til å holde seg faglig oppdatert, det er mye som må planlegges og det er møter som skal holdes. Dette klarer man uten å leie inn ekstra folk og uten å stenge. Det burde være fullt mulig for skole og bhg å organsire seg på tilsvarende måte. Bare for å ha sagt så sliter man også der med å klare og gjennomføre planlagte møter pga sykefravær. Det er slettes ikke alltid det går som planlagt.

Da jeg jobbet i hjemmesykepleien var det i hvert fall rom på budsjettet til å sette inn vikarer når vi var på kurs. Da var det ikke snakk om å avspasere, men å være på kurs i arbeidstida. Sykehus har jeg ikke erfaring fra.




Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Samfunnøkonomisk er det en svært dyr måte å gjøre det på. Kommunen kan ikke bare se på hver enkelt enhet når de tar beslutninger om å gjennomføre ting på en spesiell måte. Mange av barna vil ha foreldre som jobber innenfor andre deler av kommunen. Dermed sparer ikke kommunen noen penger, tvertimot så taper de penger på en slik holdning.

Det er sikkert helt sant, men nå sitter nå hver enkelt kommune der med budsjettet sitt og prøver å få det til å henge i hop. Det er nok dessverre mange områder man burde sett på med mer samfunnsøkonomiske briller.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:04   #175
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Den eneste gruppa som da ville bli berørt av å flytte planleggingsdagene til ferier vil jo være nettopp lærerne. De må på jobb når ungene har fri.

  Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:06   #176
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den eneste gruppa som da ville bli berørt av å flytte planleggingsdagene til ferier vil jo være nettopp lærerne. De må på jobb når ungene har fri.

Nei, alle andre er på jobb da også i hvert fall i typ vinter og høstferie. Om sommeren har folk flest 3 uker ferie. Så hvis det var lagt til slutten eller begynnelsen så vil ikke det påvirke noen stort.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:08   #177
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Derimot sliter jeg stort med å skjønne hvorfor skolene må det. Kan de ikke legge planleggingsdagene til midten av juni og august, til vinterferien, høstferien, påskeferien eller juleferien?

I min jobb (vgs): Fordi vi har behov for å følge opp og evaluere opplegg og prosjekter vi har gående underveis, og å ta med ny lærdom og oppsummeringer fra planleggingsdagene rett ut i klasserommene igjen. Om planleggingsdager skulle vært lagt til vinterferie eller høstferie, som er våre avspaseringsdager, måtte vi jo ha fått avspasere på et annet tidspunkt. Lenger sommerferie? Noe sier meg at det ikke hadde vært særlig populært ... I august har vi på min arbeidsplass minst to planleggingsdager før elevene starter.

Ellers ser jeg veldig godt at det er et problem å måtte ta fri for å passe barn, og for min del kan man gjerne prøve å få andre løsninger enn dagens til å fungere. Det er ikke nødvendigvis lettere for lærere å finne barnepass på planleggingsdager.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:08   #178
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Da jeg jobbet i hjemmesykepleien var det i hvert fall rom på budsjettet til å sette inn vikarer når vi var på kurs. Da var det ikke snakk om å avspasere, men å være på kurs i arbeidstida. Sykehus har jeg ikke erfaring fra.

Kanskje det var de en gang i tiden. Aldri i løpet av de 10 årene jeg har jobbet innen sykehjem og hjemmesykepleien.

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Det er sikkert helt sant, men nå sitter nå hver enkelt kommune der med budsjettet sitt og prøver å få det til å henge i hop. Det er nok dessverre mange områder man burde sett på med mer samfunnsøkonomiske briller.

Det er det.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:08   #179
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Nei, alle andre er på jobb da også i hvert fall i typ vinter og høstferie. Om sommeren har folk flest 3 uker ferie. Så hvis det var lagt til slutten eller begynnelsen så vil ikke det påvirke noen stort.

Ungene har jo fri uansett, så andre må ordne seg med pass av noe slag. Lærere har fri i vinterferien og trenger normalt ikke ordne pass, men blir planleggingsdagene lagt til ferier blir jo situasjonen en annen.

  Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:09   #180
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den eneste gruppa som da ville bli berørt av å flytte planleggingsdagene til ferier vil jo være nettopp lærerne. De må på jobb når ungene har fri.

Det skjønte jeg ikke? Alle som har barn i småskolen vil jo dra nytte av dette. Når mine unger har vinterferie, er de enten på SFO hele dagen eller de har fri. Hvis vi ikke kan ta fri fra jobb, er ungene på SFO. Hvis vi kan ta fri, er ungene hjemme.

Hvis lærerne skal legge planleggingsdagene sine utenom feriene, må foreldrene ta ekstra feriedager, avspasere eller ta fri uten lønn utenom feriene også. Ser du ikke at veldig mange ville tjent på om lærerne la planleggingsdagene sine til den første eller de to første dagene i skoleferiene?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no