Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan vaffelrøre stå på benken over natta?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 23:51   #1
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan vaffelrøre stå på benken over natta?

Man lager da knallgode vafler av sur melk, så kan den det? Eller er det noe med bakterier og romtemperatur som blir forskjellig fra sur melk som har blitt sur i kjøleskap?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 00:10   #2
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan vaffelrøre stå på benken over natta?

Ville ikke gjort det. Sett det kaldt.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 00:16   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan vaffelrøre stå på benken over natta?

Poden skal ha med på skolen i morgen, og jeg har fylt en 1 1/2 l flaske med røre. Den må evt ligge (ikke stå) i kjøleskapet og dermed ha korken skrudd på og jeg er redd for at røra vil svelle... Eller er ikke det noe problem?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 20:10   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vaffelrøre stå på benken over natta?

Vanlig vaffelrøre kan stå i kjøleskap over natten, sant? Jeg planlegger vaffelfrokost.
Tenker å sikre meg noen plusspoeng mens Sambo er bortreist.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 20:12   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vaffelrøre stå på benken over natta?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vanlig vaffelrøre kan stå i kjøleskap over natten, sant? Jeg planlegger vaffelfrokost.
Tenker å sikre meg noen plusspoeng mens Sambo er bortreist.

Det kan den.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 20:13   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vaffelrøre stå på benken over natta?

Du kan jo sette den ut?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 20:15   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan vaffelrøre stå på benken over natta?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Poden skal ha med på skolen i morgen, og jeg har fylt en 1 1/2 l flaske med røre. Den må evt ligge (ikke stå) i kjøleskapet og dermed ha korken skrudd på og jeg er redd for at røra vil svelle... Eller er ikke det noe problem?

Du kan jo bare klemme litt på flaska når du skrur igjen korken, så har den plass til å svelle liggende med korken på.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 23:34   #8
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan vaffelrøre stå på benken over natta?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Du kan jo bare klemme litt på flaska når du skrur igjen korken, så har den plass til å svelle liggende med korken på.

Flaska var helt full, så jeg hadde ikke kunnet klemme på den. Nå gikk det bra for jeg ommøblerte litt i kjøleskapet, men jeg lurer nå litt på det opprinnelige spørsmålet enda jeg da. Hvor galt kan det gå med vaffelrøre som har stått på benken over natta? Man bruker jo gjerne sur melk i vaffelrøre, og både vaffel- og pannekakerøre har vel bare godt av noen timer på benken for å svelle? Hvor lenge er ok liksom?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 23:50   #9
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Kan vaffelrøre stå på benken over natta?

Det går ikke bra. Glemte røren på benken en gang, og den måtte kastes. Det er vel både melken og eggene som er problemet.

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 23:54   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vaffelrøre stå på benken over natta?

Jeg lager, heller på 1,5 liter-flaskee og setter i kjøleskap. :dugnad: Det går bra. Ville ikke satt på benk.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 00:03   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vaffelrøre stå på benken over natta?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Man lager da knallgode vafler av sur melk, så kan den det? Eller er det noe med bakterier og romtemperatur som blir forskjellig fra sur melk som har blitt sur i kjøleskap?

Nei, det bør man ikke.
Melk som er syrnet fra produsent er tilsatt ulike nøye utvalgte bakteriekulturer som ikke har helseskadelig effekt. Den er (tror jeg) også mer varmebehandlet enn søt melk.
Melk som har surnet av seg selv er søtmelkens organismer som har gått bananas, og er således ikke vel tilpasset et næringsmiddelbruk.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no