Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Krig i Europa i 2022?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-22, 13:24   #481
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

https://www.aftenposten.no/verden/i/...vil-ha-korrido

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 13:36   #482
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vil Ukraina til slutt måtte gi opp og bli en del av Russland? Og kan vesten sitte rolig å se at det skjer mens vi toer våre hender?

Neppe.

Russland har ikke ressursene som skal til for å nedkjempe all motstand i Ukraina, og de mangler enda mer på å kunne holde landet okkupert og holde kontroll på en lite samarbeidsvillig befolkning. Det går rett og slett ikke opp.

Det er også ytterst tvilsomt om Russland vil vinne noen avgjørende seier i de pågående kampene øst i landet. Og et "uavgjort" resultat der er det samme som et tap for Putin.

Man går til krig med den hæren man har. Ikke med den hæren man skulle ønske at man hadde, ei heller med den hæren man tror at man har. Den russiske hæren per februar 2022 var helt åpenbart i langt dårligere forfatning enn Putin og hans nærmeste rådgivere må ha trodd. Og den er i enda dårligere stand nå.

På papiret og i teorien har Russland tre ganger så mange folk som kan presses ut i militærtjeneste, som det Ukraina har. Kan presses ut. Dvs. at de må mobiliseres, transporteres, presses igjennom en eller annen form for rekruttskole eller noe, utstyres og forsynes. Dette tar tid og koster ressurser. Det har også en innenrikspolitisk kostnad, selv i et autoritært diktatur.

På papiret har Russland svære mengder med krigsmateriell -- kjøretøy, fly, artilleri osv. Mesteparten er av eldre dato og har stått på lager lenge. Hvor mye av det som faktisk er brukbart er... et åpent spørsmål. Det er betegnende at de etter to måneder ikke har klart å tilegne seg ordentlig luftherredømme over Ukraina.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 16:50   #483
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Det var interessant lesning Kjøkkenskriveren. En fin oppsummering jeg ikke på noe vis er i stand til å lese meg til på egen hånd. Har du tips til en lenke eller tre som utenriksanalfabeter kan ha nytte av å lese?

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 21:55   #484
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Ikke som sådan; jeg har bare aggregert en del fakta og kunnskap i hodet etter å ha doomscrollet en haug med diskusjoner mellom folk som kan mer om militære affærer enn meg selv (jeg har studert historie, lest litt ekstra om militærhistorie osv. men kan ikke kalle meg ekspert).

Det som er helt klart er at det russiske militæret har vært i mye dårligere stand enn forventet, både fra øverste hold i Kreml og fra utenlandske forståsegpåere. Manglende vedlikehold av utstyr, manglende utstyr og forsyninger, kommunikasjonsproblemer og lite fleksibilitet i felt. Mange av disse problemene skyldes en organisasjonskultur som er innarbeidet over mange år og kan synes vanskelig å snu rundt. Ikke et ukjent fenomen i autoritære regimer... det beste en person i systemet kan gjøre for sin karriere er å gi rapporter og tilbakemeldinger til de over seg i systemet som forteller dem det de helst vil høre, ikke nødvendigvis hvordan forholdene faktisk er... og det gjelder for hvert trinn i organisasjonen. Så det bildet de på toppen sitter med kan ofte ha bare den vageste forbindelse med virkeligheten på bakken.

Samtidig har Putin & co feiltolket situasjonen i Ukraina, og den ukrainske reaksjonen, fullstendig. Det er helt åpenbart at de hadde forventet minimal motstand, at de bare kunne kjøre inn i Kyiv, avsette regjeringen og sette inn en marionett. Blant de første troppene som nærmet seg Kyiv (og ble utradert) var en avdeling opprørspoliti! Det... gikk ikke etter planen. Styrkene som krysset grensa hadde generelt alt for lite forsyninger til å gjennomføre operasjoner -- mat, drivstoff, ammunisjon -- og det har vært gjentatte problemer med å få fram forsyninger til de som er i felt.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 22:04   #485
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Altså: Konsensus blant vestlige militærnerder som følger utviklingen ser ut til å være at vi nå er vitner til den største og mest alvorlige flausen i moderne militærhistorie. Og det sier en del.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 23:31   #486
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

https://www.corriere.it/economia/azi...mbmdfvx7tnxtgg

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-22, 12:29   #487
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Skremmende.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-22, 17:13   #488
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Skremmende.

Ja, har lest uttalelser fra han før, men når man får det sammenfattet som her, er det sjukt skremmende.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-22, 17:19   #489
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Ja, har lest uttalelser fra han før, men når man får det sammenfattet som her, er det sjukt skremmende.

Alt kan skje, liksom. Jeg som ikke husker mye av den kalde krigen, det blir mye nytt å forholde seg til.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-22, 22:28   #490
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Det er riktig og godt beskrevet, kjøkkenskriveren. Det at Russland i flere tiår har hatt enorme dødstall i militæret i fredstid sier sitt. Selvmord, vold og ulykker.

MEN: Russland og sovjet har tidligere alltid løst dette ved å pøse på med flere mennesker, og helt uten å ta hensyn til dødstall. Og fått det til på den måten. Vinterkrigen, verdenskrigen. Det har noen ganger lykkes, noen ganger ikke. Men det har alltid kostet. Enormt. Og det er det vi ser i den nye satsingen nå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 10:33   #491
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Vi skal heller ikke glemme det russiske folket oppi dette. Det er ikke lenger slik som det var i tidligere tider; krigstretthet vil gjøre seg gjeldende på en annen måte enn tidligere og før eller siden er han nødt til å passe ryggen sin såvel som fronten. Bare se de tapene han har etter knappe to måneder. Dette kan ligne noe vi har sett før, men jeg tror det ender annerledes uten at jeg kan si hvordan eller hvorfor.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 10:41   #492
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Jeg tror i hvert fall at det vil være mye vanskeligere for Russland å bruke storskala tvungen verneplikt enn det var i sovjettida. Det vil være ekstremt upopulært og vil kunne skape veldig stor intern motstand. (Historien på hjemmebane er jo fortsatt at dette er en liten, nesten tapsfri operasjon ...) Vi ser jo allerede at de bruker leiesoldater fra Syria osv. for å avløse og fylle på. Så de har ikke den samme tilgangen på kanonføde som de pleide.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 20:12   #493
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Jeg tenker militærkupp som er mulig utfall.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-22, 14:27   #494
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Hva skjer med russiske oligarker for tiden? Jeg har ikke fått med meg at flere er døde. Det må jo være relatert til krigen? Eller?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-22, 14:30   #495
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Flere er døde og det jeg leste i går var at det dreier seg om at de dreper familien og seg selv eller at noen dreper dem og prøver å legge skylden på at det var drap og selvdrap? Jeg ble ikke helt klok på hva som fakrisk skjer, sikket fordi jeg leste det i VG eller db.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-22, 15:28   #496
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Kjenner at jeg snart må ta en lengre telefon med min venn som jobber med flere av disse oligarkene. (Men han er litt busy med å håndtere sanksjoner for tiden. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-22, 21:32   #497
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kjenner at jeg snart må ta en lengre telefon med min venn som jobber med flere av disse oligarkene. (Men han er litt busy med å håndtere sanksjoner for tiden. )

Det skal du få meg til å tro.

Jeg også synes det som var skrevet om dette var svært rotete og uklart, men det er muligens fordi det _er_ rotete og uklart? Det var ikke skrevet noe om hva som skulle vært motivasjonen til drap/selvdrap så jeg ser ikke bildet i det hele tatt her.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 10:34   #498
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Det er nok muligens fordi det er såpass rotete og uklart ja, det er i alle fall ikke mulig å bli klok på det basert på et jeg har lest, så jeg trenger mer innsikt. Jeg bare vet ikke hvor jeg skal finne den innsikten, det ER vel ikke sånn helt lett å få, da hadde det vel stått i avisen..

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-22, 21:37   #499
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Hva skjer med russiske oligarker for tiden? Jeg har ikke fått med meg at flere er døde. Det må jo være relatert til krigen? Eller?

Mistanken er vel at det er Putin som sender beskjed til andre oligarker - be nice, liksom.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-22, 21:42   #500
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Mistanken er vel at det er Putin som sender beskjed til andre oligarker - be nice, liksom.

Ja, vi får jo håpe han fortsetter sånn i så tilfelle. Denne typen mennesker kan vel bare pushes så langt før de snur seg og biter.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no