Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilken hundesort så vi?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-09, 12:23   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken hundesort så vi?

En på campingen hadde med to små hvite hunder som var aldeles nydelige! Da røytet visstnok ikke og var allergivannlige. De kunne inne noe om puddel, men hadde en del mer hår på halen...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 12:25   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hvilken hundesort så vi?

Kan du ha sett en Bichon frisé?

http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=327

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 12:26   #3
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hundesort så vi?



Bichon frisè?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 12:32   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hundesort så vi?

der er den jo!!! Tusen takk!

Noen som har denne rasen eller kjenner noen med slik hund, som kan fortelle litt om dem?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 12:46   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hundesort så vi?

Det at en del hunder er "allergivennlige" er noe man bør sette seg litt inn i. Det er riktignok noen raser som ikke røyter på samme måte, som for eks. Puddel, Bichon frisé, noen terrier-varianter og en haug andre hunderraser, men det betyr ikke at det er hunder egnet for de med allergi. Det er forskjellige måter å reagere på allergimessig, og en allergi kan utvikle seg. Det virker for meg som det er mye forvirring og misforståelser rundt dette med allergivennlige hunderaser.

Det de fleste reagerer på er blant annet hundens avflassing og urinrester.

Hvis man i utgangspunktet har en allergi vil denne kunne forsterkes hvis man hele tiden utsetter seg for det man er allergisk mot. Man kan bruke medisiner som tar bort noen av symptomene, men disse kan på sikt også da forsterke seg.

Første steg man bør ta er å ikke bare ta en allergitest hos fastlege, men komme seg til spesialist.

Jeg har vokst opp med hund og merket i tenårene at allergien begynte å komme. Ikke så lenge etter gikk hunden vi da hadde bort. Da vi noen år senere vurderte å skaffe oss hund tok jeg kontakt med lege for å bredere utredning rundt det og ble sendt til spesialist. Konklusjonen var klar at jeg var litt allergisk. Jeg kan godt omgås hunder i flere dager uten at jeg har spesielle plager. Det legen imidlertid sa var at en kontinuerlig eksponering ville kunne gjøre allergien værre.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 13:00   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken hundesort så vi?

Min mor har hatt Bichon frisé og hun er både asmatisk og allergisk, men dette er den eneste hunden hun ikke har reagert på.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 13:21   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hundesort så vi?

Kan noen bytte sort til rase i overskriften? Jeg leser nemlig hvilken hundelort så vi? og lurer på hva tinkadott og familien bedriver tiden med.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 13:48   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hundesort så vi?

chanett: Vi har en egen intr for lort. Derfor er vi nå på camping på Oppdal og ser på hundelorter

mrc: Vi er ikke allergiske men har noen venner som er og synes det er trist å skaffe oss hund, om det betyr at særlig den ene vennefamilien ikke kan komme til oss mer.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 14:21   #9
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hundesort så vi?

Vi har en terrier. Vi har en gutt i familien som er veldig allergisk mot andre hunder. Han reagerer ingenting når han er på besøk hos oss. Han koser også med hunden uten problem. Så dette varierer nok veldig.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 15:07   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hundesort så vi?

Bichon Frisé er en hunderase jeg har god erfaring med, har ikke hatt selv, men ei veldig god venninne har hatt en slik i mange år som jeg kjenner godt. Veldig rolig, enkel og barnevennlig hund - den i allefall.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 15:39   #11
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken hundesort så vi?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

der er den jo!!! Tusen takk!

Noen som har denne rasen eller kjenner noen med slik hund, som kan fortelle litt om dem?

En sånn hund hadde jeg i ungdomstiden fordi min far hadde astma og allergi.

Det er en livlig hunderase som faktisk er meget lettlært og enkel å dressere. De ble brukt som blindehunder i England før i tiden på grunn av at de var enkle å håndtere samt å trene opp. Selv gikk jeg lydighet klasse 3 med den ene av mine to. Utrolig nok i forhold til størrelsen er det en sporty hund og den regnes som barnevennlig.

Når alle de positive tingene er sagt kan jeg advare om pelsstellet. Med mindre den blir godt vedlikeholdt er en bichon et tragisk syn, ikke bare ser den tragisk ut det er dyreplageri om man ikke holder pelsen i god stand. Det betyr daglig børsting og ukentlige bad med dertil egnet sjampo. De fleste blir klippet godt ned dersom de ikke skal stilles ut eller er utenfor sesongen.

Helt klart en liten hund med stor personlighet som det er artig å ha i hus. Kan anbefales.

  Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 15:39   #12
Rory
Aktiv
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 104
Rory er litt kul
Standard

Sv: Hvilken hundesort så vi?

Ikke alle i den rasen er så hyggelige og barnevennlige.

Små hunder har en tendens til å være litt gneldrete og ikke minst små agressive, fordi de føler seg truet av at de er så små.

Nå er ikke alle sånn selvsagt, men jeg har aldri opplevd en Bichon Frisé, som jeg vil kalle en god familie hund.

__________________
Har ei tulle født sommeren 2008
Rory er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 18:06   #13
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken hundesort så vi?

Min farmor hadde en slik, den var veldig barnevennlig og elsket barn. Hun hadde den ikke pga allergivennligheten da, så akkurat den biten vet jeg lite om. Men må signere dette med pelsstell, vet at farmor jobbet mye med vask og børsting hver dag. Ble jo helt svart hver gang den var ute omtrent osv.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 18:11   #14
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hundesort så vi?

Jeg tror personelig at jeg hadde valgt en mellompuddel istede for en slik en bare for å slippe gneldringen som slike små hunder har til vane å være experter på.

Man trenger jo ikke klippe puddelen så spesiellt så mangen gjør.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no