Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tanntråd før eller etter tannpuss?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er best - å flosse før eller etter tannpussen?
Før 33 49,25%
Etter 17 25,37%
Det blir det samme 4 5,97%
Aner ikke 2 2,99%
Før OG etter 2 2,99%
Jeg flosser midt i tannpussen 9 13,43%
Deltakere: 67. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 20:37   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.303
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Er så enig så enig!!! Tenk å først pusse og så flosse frem masse "dritt" uten å børste det vekk igjen.....æsj

Jeg skyller da munnen etterpå! Dessuten sitter gørra fast på tråden.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:39   #22
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Floss, floss så får du en puss.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:41   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Jeg har alltid brukt tanntråd (flosset??) etter tannpuss, og har tenkt at det må være det riktige ettersom moren min har jobbet mange år hos tannlege - og har lært meg det sånn. Men jeg aner ikke. Jeg ser for meg at når jeg pusser tennene, så skyver jeg en del skit mellom tenna, og at jeg får fjernet en del av dette igjen etter tanntrådbruk.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:56   #24
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Jeg spurte faktisk tannlegen min om dette da vi hadde diskusjonen her hjemme og ifølge henne spiller det ingen rolle når det brukes tanntråd. Det er bruken i seg selv som er viktig; om det gjøres før eller etter tannpuss er derfor, i følge henne, likegyldig.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:01   #25
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Min tannlege sier at det ikke spiller noen rolle.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:02   #26
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Uansett om man gjør det før eller etter tannpussen, så er det kjempedeilig å skylle munnen med fluorskylling til slutt. Klarer meg ikke uten denne tretrinnsprosedyren på kvelden...

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:02   #27
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Jeg gjør det før. Men det har bare med at det er det første jeg ser når jeg skal til å pusse tennene. Så tenker jeg "ja det må jeg huske på " - også bruker jeg tanntråd. Deretter pusser jeg tennene.
*glemsk*

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 23:24   #28
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg skyller da munnen etterpå! Dessuten sitter gørra fast på tråden.

Nei, æsj så ekkelt alikavel Vel, det er godt vi er forskjellige, ellers så hadde vi ikke klart å lage noen diskusjon ut av et tema som de færreste noen gang har tenkt over :knis:

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 23:28   #29
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg pusser tenner, så flosser jeg og så pusser jeg kanskje lett over en gang til. Eller skyller munnen med munnskyllevann.

Sånn gjør jeg det også!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 08:26   #30
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Jeg pusser først, så tanntråd og så skyller jeg enten med vann eller sånn, herregud, hva heter det da? Fluorskyllevann??
Jaja, uansett, jeg bruker tanntråd etter pussen.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 11:52   #31
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Alltid tanntråd først. Alltid tannpuss etterpå. For meg blir det uferdig jobb å ikke skulle pusse tenner etter tanntråd. Jeg føler at jeg må "pusse vekk" det som tanntråden eventuelt graver frem.

Helt enig ! Noe annet er ekkelt...

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 13:55   #32
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Alltid tanntråd først. Alltid tannpuss etterpå. For meg blir det uferdig jobb å ikke skulle pusse tenner etter tanntråd. Jeg føler at jeg må "pusse vekk" det som tanntråden eventuelt graver frem.

Nemlig. Man må jo få pusset vekk "grumset".

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 22:37   #33
punky
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 29
punky har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Før tannpust for min del og prøver å lære mannen det også!

punky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 22:56   #34
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Før, evt midt i, tannpussen - dukker jo opp masse smuler og guff i munnen under flossinga, så jeg må jo pusse godt etterpå

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 23:11   #35
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Flosser først - pusser etterpå. Helt sikkert ett fett, men virker mest logisk (og behagelig)

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 23:14   #36
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Før, selvsagt. Da pusser jeg vekk gørra jeg drar fram fra glemselen baki der.
Problemet mitt er bare, at tissing inngår som første innslag i kveldsrutinene mine, og det er så vemmelig å flosse tenner etter å ha vært på do. Så hvis jeg glemmer å utsette tissingen, så dropper jeg flossinga. Og da blir det høl, så fort som bare det.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 09:51   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Problemet mitt er bare, at tissing inngår som første innslag i kveldsrutinene mine, og det er så vemmelig å flosse tenner etter å ha vært på do.


Vasker du deg ikke på hendene da?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 11:09   #38
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Nå kan jeg ikke bruke tanntråd uten å tenke på dere heller!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:41   #39
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Alltid tanntråd først. Alltid tannpuss etterpå. For meg blir det uferdig jobb å ikke skulle pusse tenner etter tanntråd. Jeg føler at jeg må "pusse vekk" det som tanntråden eventuelt graver frem.

Må bare signere zol på denne. ALLTID tanntråd først, blir helt feil for meg å bruke tanntråd etter tannpuss.

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:18   #40
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanntråd før eller etter tannpuss?

Pusse litt først = fjerne den verste pelsen
Flosse en god del.
Pusse vekk flosseri.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no