Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye juice bør man drikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-09, 09:26   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye juice bør man drikke?

Jeg drikker denne morgen og kveld:



Den er bare bestest i hele verden, og jeg drikker vel kanskje 1 liter i løpet av to-tre dager. Av og til kan jeg sluke en hel kartong (altså 1 liter, ikke den lille som er avbildet) i løpet av en dag. Jeg sliter ikke akkurat med UVI for å si det sånn.

Så hvor mye juice drikker du, og hva anbefales, egentlig?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:29   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.166
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Jeg har kuttet veldig kraftig ned på juice fordi det er så mye sukker/karbohydrater i, og jeg har gått over til lavkarbo, så jeg bruker bare en liten skvett appelsinjuice som smakstilsetning på vannet jeg drikker til frokost og lunsj. Det blir kanskje en dl i løpet av dagen. Ingen av oss drikker ublandet juice, selv om mann og barn har mye mer juice i forhold til vann enn jeg har. Vi har vent Poden også til å blande med minst dobbelt så mye vann som juice, i alle fall til hverdags. Appelsinjuice er jo rimelig surt og ikke så bra for tennene heller i store mengder.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:36   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Her drikkes kun juice til frokost, altså sammen med maten. Det hender jentene får med seg på skolen også, eller at de får et glass sammen med kveldsmaten. Hvis jeg ikke husker feil, så er vel anbefalingen at du skal ha minst to porsjoner frukt og tre porsjoner grønnsaker i løpet av en dag, og at en av fruktporsjonene kan byttes ut med juice.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:39   #4
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Eldste drikker ca 1,5 l appelsinjuice på 2-3 dager. Vi andre drikker ikke juice. Eldste blir ganske fort syk, så jeg tenker c-vitaminer og sammen med annen mat håper jeg det skal styrke immunforsvaret.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:43   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Min minste er ikke glad i frukt, så juice er på en måte alternativet til ingen frukt. De drikker ett glass eller to for dagen hver. Det er helst mor som overdriver og drikker for mye.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:51   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Det er jo helt avhengig av hva det erstatter. Her i huset erstatter f.eks jus+boblevann 50/50 brus, da har jeg lite hemninger på mengde. Dersom det erstatter vann til hverdagsmiddag eller tørstedrikke er jeg mer tilbakeholden. Jeg drikker ca. et glass jus om dagen, blandet med boblevann. Jeg liker ikke jus blandet med vann uten bobler.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:56   #7
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Drikker ikke så mye juice lenger, spiser heller frukt. Da får man i seg fiber osv. sammen med alt sukkeret.

Drikker stort sett vann, melk og (sukkerfritt) mineralvann. Og kaffe. Nå skal jeg gå og ordne meg en kopp av det sistnevnte.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:56   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Jeg drikker ikke juice hver dag for jeg får vondt i magen av det. Når jeg først drikker det så kan det fint gå 3-4 glass.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:01   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.213
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Jeg tenker sånn 1 glass om dagen, at det er en ok måte å få til en av de fem om dagen. Men det er ikke så faglig vurdert, egentlig. Drikker det ikke hver dag selv, tror jeg. Kanskje 3-4 glass i uka?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:04   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Jeg drikker også ett glass, og sånn circa 4 dager per uke.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:04   #11
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.761
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Jeg drikker nesten aldri juice. Er dødskjedelig når det gjelder drikkevaner, omtrent bare vann og litt kaffe.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:14   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker sånn 1 glass om dagen, at det er en ok måte å få til en av de fem om dagen. Men det er ikke så faglig vurdert, egentlig. Drikker det ikke hver dag selv, tror jeg. Kanskje 3-4 glass i uka?

Der er jeg også.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:31   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

1 glass om dagen. Ikke mer. Jeg prøver også å unngå for mye juice pga sukker og karbs.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:33   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.433
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Vi er på toppen et glass om dagen, litt mer i helgene. Vi blander alltid 50-50 med vann.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:34   #15
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Vi har for det meste juice bare i helgene. Har vi ellers i uka, drikker vi bare til frokosten.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:36   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.871
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Ett glass til frokost, som en del av fem om dagen. Jeg er veldig glad i juice, men begrenser meg vanligvis til ett glass pga alt sukkeret. Ble litt overrasket da jeg så at det er nesten like sukkerholdig som brus. Dessuten er vel ikke syren helt uskadelig for tennene.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:38   #17
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Drikker kanskje i gjennomsnitt 1 glass i uken. Kjøper veldig lite juice, men liker å ha i kjøleskapet sånn i tillfelle det er smoothieønsker på gang. Men utenom det drikkes det veldig lite juice her i huset.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:39   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.166
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Jeg "må" ha litt juice til frokost. Det er nesten det viktigste kravet når jeg står opp om morgenen, og sånn har mannen det også, så vi passer alltid på at det er i alle fall en skvett igjen til den som står opp sist. Jeg har vent meg til en veldig uttynnet variant, men uten noe syrligsøtt om morgenen blir det en dårlig start på dagen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:40   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Nesten aldri, liker svært få juicer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:47   #20
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Drikker ikke så mye juice lenger, spiser heller frukt. Da får man i seg fiber osv. sammen med alt sukkeret.

Drikker stort sett vann, melk og (sukkerfritt) mineralvann. Og kaffe. Nå skal jeg gå og ordne meg en kopp av det sistnevnte.

Signerer.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no