Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Valuta i Egypt?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-09, 19:56   #41
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

På hotellområdet og på stranda er alle klesdrakter lov (regner med at det ikke er særlig lurt med bikini i restaurant). Akkurat i Kairo ville jeg ikke gått i hverken singlet eller skjørter midt på låret, men hatt et som var sidt. Det med sokker i sandalene synes jeg er praktisk i byer fordi det er så skittent der. Skal man gå i basarer i Kairo så kan man plutselig komme inn i slaktergater hvor blod renner i gatene. Skal du på dagstur vil dere nok sannsynligvis blir sluppet av på steder uten slaktere, men selv i Khan el khalili (turistifisert basar i Kairo) er det ganske så skittent på gata.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 20:00   #42
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Aha! :lyspære:
Takk for forklaring.

Bikini i restaurant er ikke akkurat helt meg. Jeg spiser ikke middag på restaurant uten mascara, lebestift og håndveske. Og jeg har ikke en eneste håndveske som er pen til bikini.

Nå fikk det meg forresten til å tenke på at det kanskje var det de mente med at det var omkledning til middag på nabohotellet - man skal komme i klær og ikke i bikini? Jeg tenkte at det var lurt å ha med seg noen pene antrekk jeg.

  Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 21:11   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Du kan virkelig glede deg til Kairo!
Jeg er så misunnelig at jeg ikke kan få sagt det. Har så lyst til Egypt igjen jeg. :drømme seg bort: Bare det at Mannen TM definitivt ikke reiser til de landene som står mitt hjerte nærmest.

Menneh - hvorfor reiser han ikke dit du vil? Er'n sær eller?

  Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 21:20   #44
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Nå er det like før jeg driter i verandautbygging til sommeren og bestiller tur til Egypt istedenfor.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 21:23   #45
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Nå er det like før jeg driter i verandautbygging til sommeren og bestiller tur til Egypt istedenfor.

Asså - det bare regner i Norge likevel. Du trenger tur mer enn den verandaen. :friste:

  Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 21:24   #46
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Nå er det like før jeg driter i verandautbygging til sommeren og bestiller tur til Egypt istedenfor.

Jeg anbefaler ikke å reise dit i juli. Forferdelig varmt. Men det var kanskje nå du tenkte på? Reiser du nå så har du ikke pengene til veranda, og dermed blir den utsatt uten at du trenger å tenke noe mere på det. Egypt kan anbefales.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 21:28   #47
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Det må nok bli til sommeren og vi trenger større veranda også.
Vi likte godt Tunisia i fjor og kunne godt tenkt å fått med oss både Marocco og Egypt.
Ørkentur med overnatting fikk vi ikke til, så det står høyt opp på lista. Ihvertfall min.

krysser fingre for at mannen får en klekkelig bonus på vårparten : det er lov å håpe selv i disse finanskrisetider:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 22:15   #48
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Menneh - hvorfor reiser han ikke dit du vil? Er'n sær eller?

Jeg elsker den arabiske delen av verden, det gjør ikke han. Men ellers er det jeg som sier hva jeg ønsker meg og det får jeg. Så ja, han er litt sær men han kommer nok tilå kapitulere på det området også kjenner jeg ham rett. Det er et par ting han ikke er god på å motstå, seiling er en av dem og dermed seiler Tunisia opp som en strålende kandidat.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:21   #49
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.907
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Smilefjes: Hvor hen i Egypt er det dere skal reise? Vi skal nemlig også reise til Egypt snart, til Makadi Bay. Må si jeg er spent, har kun vært i Kairo og da ble jeg syk så det holdt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:43   #50
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.686
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Tenkte jeg skulle tipse om at alle store dagligvarebutikker her i norge har rense gele på små flasker til rundt 25kr. Disse er geniale til å ha i lommen når man skal desinfisere seg. Mye mindre enn antibac flaskene og og lettere enn serivettene. Meny har det ihvertfall, og har til og med sett det på Kiwi.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:49   #51
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Tenkte jeg skulle tipse om at alle store dagligvarebutikker her i norge har rense gele på små flasker til rundt 25kr. Disse er geniale til å ha i lommen når man skal desinfisere seg. Mye mindre enn antibac flaskene og og lettere enn serivettene. Meny har det ihvertfall, og har til og med sett det på Kiwi.

Den sjekket jeg ut hos svigermor senest i dag, og den er akkurat 100ml, så da får en den med i håndbagasjen på flyet også i sånn blank plastpose gjennom sikkerhetskontrollen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:53   #52
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.686
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Jeg har faktisk tenkt å kjøpe meg en sånn flaske snart for å ha i lommen i barnehagen. Har ikke mulighet til å bli syk nå så jeg må være ekstra forsiktig. 5 uker i praksis og jeg har lavt immunforsvar på grunn av andre ting.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 08:47   #53
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Smilefjes: Hvor hen i Egypt er det dere skal reise? Vi skal nemlig også reise til Egypt snart, til Makadi Bay. Må si jeg er spent, har kun vært i Kairo og da ble jeg syk så det holdt.

Det er dit vi skal! Reiser på torsdag, når reiser dere?

  Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 10:09   #54
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.907
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er dit vi skal! Reiser på torsdag, når reiser dere?

Vi reiser ikke før på torsdag om to uker. Blir spennende å høre hvordan dere har hatt det...Hvilket hotell skal dere bo på? Vi skal bo på Grand Makadi (Ving).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 10:10   #55
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Haha - vi skal på samme hotell som dere.
Men vi møtes på turen da - vi reiser jo hjem igjen torsdag om to uker.
Jeg har nettopp sjekket værvarselet - det ser nydelig ut. :gledermegsåjegharvondtimagen:

  Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 10:47   #56
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.907
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valuta i Egypt?


Får satse på at vi har valgt et bra hotell da! Det ser ihvertfall fint ut så langt jeg kan se. Skal bli deilig med litt sol og varme!

God tur

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:43   #57
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Da er vi psa plass og jegkloener med iphonen til droemmeprinsen for aa hilse dere kjære venner hjemme. Dette er utrolig. Dette er luksus psa brutalt nivåa. Egyptere er meget behagelige mennesker. Vi faar stell som konger og dronninger. Det er aaa vakkert her at fy og det er varmt og godt. Jeg ligger i sola i bikini. Jeg drikker vin til nydelig mat. Barna fast gaver overalt og droemmprinsen ble invitert psa gratis whisky av egyptisk opprinnelse av venner vi har vunnet fordi vi liker aaa tipse skikkelig... Til de som skal hit senere-ta med pene klaer det er omkledning til middag. Store klemmer fra Egypt.

  Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:45   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

argh iphonen vil ikke skrive riktig...

  Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:30   #59
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Så godt å høre at du koser deg, Smilefjes. Fryder meg på dine vegne.

  Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:26   #60
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valuta i Egypt?

Det hørtes bra ut Smilefjes.
Kos dere videre.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no