Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har du fryst en hel ananas noen gang?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-17, 22:25   #1
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Har du fryst en hel ananas noen gang?

Jeg skal bruke en hel ananas som rekvisitt ved flere anledninger de neste månedene. Jeg er ikke så glad i ananas, så jeg har ikke lyst til å kjøpe en hel ananas også måtte spise den, kjøpe ny, spise, kjøpe ny, spise osv. Kjennes ikke greit ut å kaste etter hver "bruk" heller.

Lurer derfor på om jeg kan hive den i fryseren innimellom slagene? Den vil da bli tatt opp av fryseren og ligge i romtemperatur 5-7 timer, før den fryses igjen. Historien vil gjenta seg med ca. 2 ukers mellomrom i 2-6 måneder. Noen som har prøvd?

__________________
--------------
2012 & 2014
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 22:26   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Det er vel bare å teste? Jeg vil tro det funker en god stund!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 22:27   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Det går ikke an å ikke spørre. Hva i alle dager skal du til med?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 22:31   #4
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Det er vel bare å teste? Jeg vil tro det funker en god stund!

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det går ikke an å ikke spørre. Hva i alle dager skal du til med?

Joda, til vanlig ville jeg bare ha testet. "Problemet" er at den skal brukes som rekvisitt i forbindelse med visning av en bolig, og da blir det litt dumt hvis det lukter råtten ananas i hele huset Men jeg kan jo kjøre en testrunde uten visning: fryse, ta opp, la den ligge i 5-7 timer og sjekke om det lukter eller ser veldig udelikat ut når den tiner. Det burde jeg ha tenkt på.

Testing skal bli. Pip hvis noen vil ha update på frys-tin-frys-hel-ananas-prosjektet

__________________
--------------
2012 & 2014
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 22:38   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Hehe, MÅ du ha en ananas til visning? Jeg som trodde lime var greia?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 22:47   #6
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hehe, MÅ du ha en ananas til visning? Jeg som trodde lime var greia?

Haha, jeg veit det høres tullete ut. Men nå har jeg liksom funnet et "oppsett" til visning (det blir flere av dem), som passer med farger og alt annet dill. Så det er det deilig å slippe å tenke ut nytt. Og alt som allerede ligger i fryseren er gull

__________________
--------------
2012 & 2014
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 22:49   #7
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Hva med plastikk ananas?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 23:19   #8
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva med plastikk ananas?

Fines det? Får leite, dersom fryseprosjektet går adundas. Ev safe med lime på hver eneste hyllemeter

__________________
--------------
2012 & 2014
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 23:39   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva med plastikk ananas?

Nå spørs det hvor mange ganger du skal ha visning, men jeg vil tro at en realistisk plastikkananas vil koste en del. Så ikke umulig at det koster mindre å kjøpe en ny ananas hver gang og heller gi dem vekk til noen som liker ananas.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 00:51   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Man lager selvsagt sin egen. Limpistol ahoy!

http://www.selvlaget.com/2015/06/26/...n-ananaslampe/

Men den der ser strengt tatt mer ut som en kongle.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 00:53   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Men denne ser jo ganske realistisk ut.

https://www.ambiplants.no/products/kunstig-ananas-20cm

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 09:29   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Sorry, men jeg må le. Det derre visningstullet i Norge har rett og slett gått litt for langt hvis en ananas kan være i nærheten av avgjørende. Det må da finnes ett eller annet som er litt mer varig for deg selv - også etter at leiligheten er solgt - som kan gjøre samme nytten.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 10:15   #13
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Hadde det vært til bilder ville det sikkert gått bra. Men til visning tror jeg det vil virke mot sin hensikt og ikke særlig fresht med en tint/frosset ananas.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 10:22   #14
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Jeg vil tro den blir misfarget av frysing, og muligens at det vil renne av den under tining. Hadde funnet en annen frukt tror jeg. Evt kjøpt ny til hver gang.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 10:53   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Ananasen holder lenge hos oss før den begynner å se rar ut. Minst er par uker. Og i kjøleskapet vil jeg tro den holder enda mye lenger. Verdt et forsøk?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 01:26   #16
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Vi hadde twist da vi hadde visninger- etter tips fra megler for 2 år siden.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 09:50   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Jeg tror den kommer til å se vassen og rar ut, og fungere mot sin hensikt hvis hensikten er dekor.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-17, 15:20   #18
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fryst en hel ananas noen gang?

Holder lenge i kjøleskap. Kjøp ny mellom slagene.

Merkelig spørsmål, egentlig. Jeg trodde alle spørsmål var blitt stilt på FP og at vi snart måtte snu bunken og spørre om alt på nytt, men nei. Frysing av ananas, faktisk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no