Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hjelp, trenger kjapp, enkel muffins oppskrift NÅ

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 19:25   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Hjelp, trenger kjapp, enkel muffins oppskrift NÅ

Lagde muffins til bursdag i morgen, men de fløt helt utover! Har aldri skjedd før, men hadde en ny oppskrift.
Brukte selvsagt opp de siste eggene, men har nå vært på butikken og kjøpt flere.
Noen med en oppskrift som ikke kan bli mislykket?
(må nemlig være ferdig med de kl 21, skal på nattevakt. Så jeg har ikke flere sjanser)
Har egg, sukker, melk, bakepulver, vaniljesukker, mel, margarin, olje... Hun vil ha enten kakao i de eller knuste sjokobiter. Gjerne småe (erfaring, de spiser opp hvis de får flere små). Og si hvor mange ca det blir... (trenger 20-25 stk)

please....
(vet jeg kan søke flere steder, men får så veldig mange da...)

__________________
99, 00, 04, aug. 14

Sist redigert av Svanen : 08-02-08 kl 19:27. Årsak: glemte å skrive at jeg hadde margarin og olje...
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 19:28   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hjelp, trenger kjapp, enkel muffins oppskrift NÅ

Jeg skal lage disse i kveld etter at jeg var på snokerunde i en terminklubb på SM. Etter hva jeg forsto hadde disse gått sin seiersgang i hele klubben.

Sitat:

KANONGODE SJOKOLADEMUFFINS!!! Nam-nam Og dessuten ekstremt lettvinte å lage! Oppskriften gir 15 stk. Se også "Kladdekake", som er basert på den samme oppskriften.


Ingredienser:

2 egg
3 dl sukker
2 ts vaniljesukker
4 ss kakao
1,5 dl hvetemel
100 g smør

Fremgangsmåte:

Smelt smøret. Pisk eggene lett sammen med en stålvisp. Rør inn sukkeret og ha deretter i resten av ingrediensene.

Ha papirformer i muffinsbrett og fyll deigen i formene slik at de er ca halvfulle med deig. Stek muffinsene midt i ovnen ved 225°C i 8 min (se tips). Muffinsene skal være myke i midten. Avkjøl muffinsene i formen før de forsiktig tas ut av muffinsbrettet.

Tips:

Hele cluet er å ikke steke disse muffinsene for lenge! Muffinsene skal ha en bløt kjerne i midten også når de er avkjølte. Muffinsene vil virke temmelig ustekte når de tas ut av ovnen, men de vil stivne til en god del når der er kalde.

"Kladdemuffins" kan fryses.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 19:34   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: hjelp, trenger kjapp, enkel muffins oppskrift NÅ

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg skal lage disse i kveld etter at jeg var på snokerunde i en terminklubb på SM. Etter hva jeg forsto hadde disse gått sin seiersgang i hele klubben.

takk, takk, tak... skal prøve de nå. Tar sjansen på å doble oppskrifta. Neste bursdag skal jeg skaffe muffinsbrett... Tar doble papirformer nå tror jeg.

Får se hvem som blir ferdig først da ...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 20:51   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, trenger kjapp, enkel muffins oppskrift NÅ

Litt sent kanskje, men denne oppskriften er knallgod og superkjapp

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:22   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp, trenger kjapp, enkel muffins oppskrift NÅ

det gikk bedre. Brukte under en time, så hadde jeg 30 muffins (nesten litt "brownies-aktig") ( jeg snek med til en smak..... ikke si det til noen....)

de "gamle".....


De nye....



Så skal ungene få pynte selv i morgen på bursdagen... det kan bli interessant...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:31   #6
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, trenger kjapp, enkel muffins oppskrift NÅ

Mmm.. så godt ut.

Det er lurt å bruke to papirformer istedenfor en, kanskje det hadde hjulpet på 1.forsøket?

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:47   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp, trenger kjapp, enkel muffins oppskrift NÅ

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Mmm.. så godt ut.

Det er lurt å bruke to papirformer istedenfor en, kanskje det hadde hjulpet på 1.forsøket?

kanskje, men røra ble mye tynnere og...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no