Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å snakke i forsamlinger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-06, 01:19   #1
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å snakke i forsamlinger

Synes du dette er greit eller kjenner du angsten bre seg bare ved tanken?

Selv synes jeg egentlig at det er greit, jeg er slett ikke redd for å ta ordet. Men jeg godt tenke meg til å bli flinkere. Jeg drømmer egentlig om å bli en sånn person som bare reiser seg og gjør det, riktig der er jeg ikke enda.

Har lagt til merke at flere menn enn kvinner har denne evnen til å ta ordet i en forsamling. Har de noe på hjertet så forteller de det gjerne høyt. Dette tror jeg fører til at menn får mer makt enn kvinner. De blir jo naturlig nok mer synlige på denne måten. De får spredd sitt budskap, de oppnår tillit og de blir naturlig nok mer lagt til merke.

Nå generaliserer jeg litt her. Men jeg mener allikevel det jeg sier. Derfor kunne jeg godt tenke meg til å bli bedre på dette selv også. Erfaringer, meninger, tips og strategier tas imot med takk.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 01:20   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er rar slik -
i jobbsammenheng kan jeg prate til/med hvem som helst -
og det gjør meg ikke noe å stå på en scene og prate til en forsamling.

Møter du meg i privaten, er jeg sjenert som rakkeren...
og skal jeg prøve å holde en tale i et privat lag,
så begynner jeg bare å grine...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 01:23   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke å prate i forsamlinger. Om de er veldig, veldig små og jeg kjenner det jeg snakker om godt, så går det greit.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 01:34   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker å prate i forsamlinger. Heldigvis, får jeg vel si, siden det i stor grad er jobben min å gjøre det. Jeg får rett og slett kjempekick av å holde en god presentasjon, et godt debattinnlegg eller en god forelesning.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 01:38   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs hvordan jeg føler meg den dagen. Som regel kan jeg godt reise meg og holde en tale når som helst, men det spørs også hvem det er. Jeg hadde feks. hatt større problemer med å stå foran sjefene på Statoil og tale, enn i bryllupet til ei venninne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 01:38   #6
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare store problemer med å holde kjeft, jeg...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 01:39   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt ok, men kunne godt tenke meg å bli flinkere.

Jeg hadde meldt meg på et kurs i tale- og presentasjonsteknikk på jobben i vår, og vært på et intromøte som var spennende og inspirerende, men så ble hele kurset flyttet til neste vår fordi det var så mange som hadde det for travelt til å være med. Det var litt skuffende, særlig fordi jeg etter alt å dømme ikke kommer til å være ansatt der lenger da (men muligens freelancer), og dermed sannsynligvis ikke får være med.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 01:44   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Derfor kunne jeg godt tenke meg til å bli bedre på dette selv også. Erfaringer, meninger, tips og strategier tas imot med takk.

For mitt vedkommende er det viktigste stalltipset forberedelser, forberedelser og atter forberedelser. Det innebærer for det første at man har laget seg et godt manus på forhånd, og at man har åpningsreplikken helt klar før man begynner å snakke (og gjerne skrevet den ned ord for ord) slik at man slipper å stå der på podiet og lure på "Hjelp! Jeg husker ikke hva jag skulle si!" (når man først har kommet i gang, går det stort sett greit å fortsette).

I tillegg er det veldig lurt å snakke seg gjennom absolutt hele presentasjonen/talen/innlegget minst én gang på forhånd, og da mener jeg en skikkelig generalprøve der man snakker som om det skulle være publikum i rommet, med skikkelig artikulasjon, eventuell powerpoint-presentasjon på plass og hele pakka. For det første vil en slik gjennomgang avdekke svakhetene i det man sier mye bedre enn bare en innatleseing, for det andre får man timet det man skal si til den tilgjengelige tiden. (Det er 100 % forbudt å holde på en halv time hvis man har fått tildelt 15 minutter, og det er sykt pinlig å bli ferdig etter 15 minutter når man er satt opp med 45 minutter.)

Ellers er den beste måten å bli flink til å snakke i forsamlinger på, nettopp å snakke i forsamlinger. Øvelse gjør mester. Også i dette.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:02   #9
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Uff nei, det liker jeg ikke.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:09   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For mitt vedkommende er det viktigste stalltipset forberedelser, forberedelser og atter forberedelser. Det innebærer for det første at man har laget seg et godt manus på forhånd, og at man har åpningsreplikken helt klar før man begynner å snakke (og gjerne skrevet den ned ord for ord) slik at man slipper å stå der på podiet og lure på "Hjelp! Jeg husker ikke hva jag skulle si!" (når man først har kommet i gang, går det stort sett greit å fortsette).

De gangene jeg er så godt forberedt, så elsker jeg det. Og jeg er høvlig flink.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:12   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Griper ordet når jeg kan.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:17   #12
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg får rett og slett kjempekick av å holde en god presentasjon, et godt debattinnlegg eller en god forelesning.

Samme her! Men det må være godt forberedt eller noe jeg er veldig god på.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:20   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Som regel har jeg ikke noe problemer med det nei. Bortsett fra når jeg blir bedt om å snakke om et eller annet jeg liksom skal vite på f.eks. Rep.skapsmøte i fagforening. Da får jeg litt angst, fordi jeg vet at det er så mange som kan plukke alt i fillebiter om jeg sier noe feil.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:24   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Samme her! Men det må være godt forberedt eller noe jeg er veldig god på.

Det er en kjennsgjerning at 95 % av verdens befolkning ikke er i stand til å holde en god presentasjon uten å være godt forberedt. De aller dyktigste talerne høres alltid ut som om de bare reiser seg opp og lirer av seg noe de kom på der og da, men det er så godt som alltid de som har forberedt seg mest.

Den typen "guddommelig inspirert tale", som hovedpersonen alltid lirer av seg spontant og på et øyeblikks inspirasjon i siste akt i Hollywood-filmer er bare filmtriks. Folk flest kan ikke snakke godt i forsamlinger (om de er aldri så mye inspirert) uten å forberede seg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:24   #15
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For mitt vedkommende er det viktigste stalltipset forberedelser, forberedelser og atter forberedelser. Det innebærer for det første at man har laget seg et godt manus på forhånd, og at man har åpningsreplikken helt klar før man begynner å snakke (og gjerne skrevet den ned ord for ord) slik at man slipper å stå der på podiet og lure på "Hjelp! Jeg husker ikke hva jag skulle si!" (når man først har kommet i gang, går det stort sett greit å fortsette).

I tillegg er det veldig lurt å snakke seg gjennom absolutt hele presentasjonen/talen/innlegget minst én gang på forhånd, og da mener jeg en skikkelig generalprøve der man snakker som om det skulle være publikum i rommet, med skikkelig artikulasjon, eventuell powerpoint-presentasjon på plass og hele pakka. For det første vil en slik gjennomgang avdekke svakhetene i det man sier mye bedre enn bare en innatleseing, for det andre får man timet det man skal si til den tilgjengelige tiden. (Det er 100 % forbudt å holde på en halv time hvis man har fått tildelt 15 minutter, og det er sykt pinlig å bli ferdig etter 15 minutter når man er satt opp med 45 minutter.)

Ellers er den beste måten å bli flink til å snakke i forsamlinger på, nettopp å snakke i forsamlinger. Øvelse gjør mester. Også i dette.

Takker for det. men her er jeg også ganske flink. Vet jeg hva jeg skal si så går det som regel greit.
Men for å spesifisere dette litt da. Var i kommunestyremøte i går. Her er det jo endel folk og ingen aner hvilken vei debattene går. (det var første gang jeg møtte) I dette foraet må man jo melde seg på taler listen og gå frem på talerstolen for å ytre sin mening. Jeg satt tydelig å kjente på en liten sperre i forhold til dette.
Men jeg tror nok at du har rett da. Øvelse gjør mester

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:25   #16
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Nå generaliserer jeg litt her. Men jeg mener allikevel det jeg sier. Derfor kunne jeg godt tenke meg til å bli bedre på dette selv også. Erfaringer, meninger, tips og strategier tas imot med takk.

Dette har du jo fortalt til 35 stykker når man ser på visningene. Det er litt folk det, nesten to skoleklasser. Ellers tror jeg det er trening som gjelder - og en realistisk holdning til det med å "tabbe seg ut".

Selv synes jeg det er greit å ta ordet og holde det, men jeg liker ikke så godt å stå foran folk mens jeg gjør det.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:27   #17
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Da får jeg litt angst, fordi jeg vet at det er så mange som kan plukke alt i fillebiter om jeg sier noe feil.

Nettopp dette var det nok jeg også satt og følte litt på. I denne sammenhengen er det jo nettopp meningen at man skal plukke hverandres innlegg i fillebiter.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:28   #18
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

De gangene jeg er så godt forberedt, så elsker jeg det. Og jeg er høvlig flink.

Det kommer kanskje ikke som en overraskelse at jeg liker å snakke

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:29   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Jeg er rar. Å snakke foran en klasse, gjerne med kollegaer til stede gjør meg ingenting. Å snakke foran andre forsamlinger liker jeg lite. Å snakke i små grupper er jeg alt for god til.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 09:54   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Dette er jo jobben min, så det liker jeg godt.

Jeg er helt enig i Teofelias triks med å kjøre ordentlig generalprøve, og aller best blir det hvis man snakker til speilet eller foran et videokamera. Da kan man plukke bort en del plagsomme nonverbale småting også

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no